تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/06/23 - 23:20
کد خبر: 444013

حقوق و درامد دکتر داروساز در داروخانه و راه های افزایش آن

حقوق و درامد دکتر داروساز در داروخانه و راه های افزایش آن

درامد دکتر داروساز در داروخانه در ایران چقدر است؟ راه های افزایش این درآمد چیست؟ در این گزارش به تفصیل این موراد را بیان کرده ایم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از گروه معماران شهرآرا رشته داروسازی یکی از پرطرفدارترین و سخت ترین رشته‌های تجربی است که رقابت در این رشته در کنکور سراسری بین دانشجویان هم زیاد است و البته فرصت‌های شغلی و درآمد خوب هم بسیار گسترده است. در رشته‌ی داروسازی هرکس با توجه به سطح تحصیلات و تخصص و جایگاهی که دارد درآمد متفاوتی میتواند داشته باشد. به طور میانگین حداقل درامد دکتر داروساز در داروخانه از 10 میلیون تومان شروع میشود. رشته‌ی داروسازی از معدود رشته‌هایی هست که در طول دوران تحصیل هم امکان درآمدزایی وجود دارد به این صورت که با پاس کردن حداقل 140 واحد درسی با معدل بالا و داشتن کارت انجمن داروسازان، می‌توانید در داروخانه با عنوان مسئول فنی مشغول به کار شوید و تا پایان دوران تحصیل کسب درآمد خوبی هم داشته باشید. به نظر خیلی از افراد رشته‌ی داروسازی جذابیت رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی را ندارد اما مزیت مهمی که دارد همین امکان درآمدی خوب در دوران تحصیل است که بدون سرمایه می‌توان سریع وارد بازار کار شد.

راه های افزایش دستمزد دکتر داروساز در داروخانه

درآمدزایی و رشد در این رشته هیچ وقت اشباع نمیشود چرا که تا زمانی که بیماری هست و پزشک و دندانپزشک فعالیت میکند وجود داروساز هم الزامی است. دستمزد دکتر داروساز در داروخانه به خیلی موارد از جمله اینکه داروخانه در چه منطقه‌ای هست متغیر است اما اگر شما در یک داروخانه با عنوان مسئول فنی مشغول به کار هستید باید بین 6 تا 12 میلیون تومان دریافت کنید ولی به طور کلی در هر شهر و استان و شهرستانی حقوق دکتر داروساز در داروخانه متغیر است و قانون ثابتی ندارد یکی از راه های  افزایش درامد دکتر داروساز در داروخانه تاسیس داروخانه است که در ادامه به این موضوع میپردازیم.

تاسیس داروخانه

افتتاح و تاسیس داروخانه کاری پردردسر است که نیاز به سرمایه هم دارد. برای دریافت مجوزهای لازم تاسیس داروخانه اگر از ابتدا میخواهید بدانید که با ورود به دانشگاه رشته‌ی داروسازی شروع میشود. توجه داشته باشید که تنها راه ورود به دانشگاه با آزمون سراسری است و امکان ورود به این رشته بدون آزمون وجود ندارد. فرقی نمیکند شما فارغ التحصیل کدام دانشگاه باشید. داروسازی از جمله رشته‌های دکترای عمومی محسوب می شود و بعد از حدود 5 6 سال تحصیل در این رشته میتوانید مدرک دکتری  خود را دریافت کنید و بعد از فارغ التحصیلی به شرط معدل بالای 15 میتوانید در امتحان تخصص هم شرکت کنید. اگر کار در حوزه‌های مختلف مثل فعالیت در کارخانه‌های آرایشی و بهداشتی، صنایع داروسازی و درمان و آموزش پزشکی، امور اجرایی وزارت بهداشت و فعالیت‌های تحقیقاتی در کارخانه‌های داروسازی را دوست ندارید میتوانید به تاسیس داروخانه خود فکر کنید!

با توجه به آیین‌نامه جدیدی که در سال 1400 مصوب شد شرلیط اخذ مجوز تاسیس داروخانه آسان‌تر شده‌است و این آسانی موجب شده که داروخانه‌های زیادی در سراسر کشور تاسیس شوند و همین باعث ایجاد رقابت در داروخانه‌داران ایران شده است اما اگر بازی را بلد باشید شما هم میتوانید در این رقابت پیروز شوید!

افزایش درآمد بعد از افتتاح داروخانه

ایجاد توسعه و افزایش درآمد در داروخانه‌ها  به عوامل زیادی بستگی دارد. اگر شما در ابتدای راه هستید و شرایط تاسیس داروخانه را دارید، پیشنهاد ما این است که از ابتدا قوی شروع کنید. در این کسب و کار، داروخانه‌هایی که قدمت بیشتری دارند، موفق‌تر هستند اما کسی که در ابتدای راه هست و تجربه و اعتبار زیادی ندارد باید چگونه شروع کند؟

به همه چیز قبل از افتتاح داروخانه فکر کنید، از استخدام پرسنل، تامین همه‌ی محصولات ترند تا ایجاد دکوراسیون مدرن!

دکوراسیون داروخانه

اگر در ابتدا قوی ظاهر شوید امکان برد بیشتری دارید. دیزاین و طراحی داروخانه از جمله موارد حائز اهمیت است که امروزه نه تنها در ایران بلکه در کل دنیا مهم شده است، چرا که با طراحی اصولی و دیزاین مناسب شما میتوانید راندمان و گردش کار داروخانه را بالا ببرید و برای مراجعین حضوری خود محیط خرید خوبی را ایجاد کنید. گروه‌های مختلفی در زمینه دکوراسیون و طرح داروخانه فعالیت می‌کنند که معروف‌ترین آن بین داروسازان گروه معماران شهرآرا است.

اهمیت دکوراسیون داروخانه در افزایش درآمد دکتر داروساز

هزینه دکور در هر داروخانه میتواند متفاوت باشد اما مطمئن باشید که هزینه‌ی بیهوده‌ای نیست و به چشم  سرمایه‌گذاری به آن نگاه کنید. دکوراسیون داخلی داروخانه چالش‌های مختلفی دارد و نمیتوان به چشم یک فضای معمولی و قفسه بندی و پیشخوان ساده به آن نگاه کرد. در داروخانه‌ها با هر متراژی به دلیل متنوع بودن محصولات همیشه مشکل کمبود فضا وجود دارد. اگر شما نتوانید از فضایی که دارید بهترین استفاده را بکنید در اصل هزینه‌ای که برای دکوراسیون صرف کردید بیهوده بوده است چرا که طرح داروخانه و دکوراسیون آن باید در ابتدا به بالابردن بهره‌وری داروخانه کمک کند. این کار فقط از عهده‌ی متخصصین طراحی داروخانه و کسانی که در این زمینه تجربه دارند برمی آید.

تامین محصولات پرفروش دارویی و بهداشتی

تصور کنید شما برای خرید مایحتاج منزل به سراغ نزدیک ترین سوپر محل زندگی خود میروید اما بدلیل پایین بودن تنوع  محصولات فروشگاه مجبور میشوید برای ادامه‌ی خرید‌های خود به فروشگاه دیگری بروید و اگر ببنید که فروشگاه دوم تمام کالاهای مورد نیاز شما را دارد به احتمال زیاد برای خرید بعدی به سراغ سوپر نزدیک محل زندگی خود نمی‌روید و مستقیما همان فروشگاه دوم را انتخاب می‌کنید! دلیل این روند کاملا واضح است، افراد مکانی را برای خرید انتخاب میکنند که تنوع محصولات بالایی دارد. پس یکی از راه‌های دیگر افزایش سود و دستمزد در داروخانه‌ها بالا بردن تنوع محصولات مخصوصا آرایشی و بهداشتی است. اگر شما سیاست فروش خاصی دارید و می‌خواهید روی یک نوع دسته‌بندی محصول تمرکز کنید چه بهتر که این تمرکز را در دکوراسیون و قفسه داروخانه به نمایش بگذارید.

قیمت قفسه بندی داروخانه ام دی اف برای اجرا دکوراسیون داروخانه به صرفه‌تر است. البته ام دی اف متریال پر مصرف در قفسه بندی و پیشخوان داروخانه است، چون انواع مختلفی دارد و طرح های متنوعی را میتوان با این متریال ساخت. مدل قفسه بندی داروخانه را میتوانید با توجه به نیاز‌ها و سبکی که علاقه دارید انتخاب کنید.

بازاریابی داروخانه

همانطور که میدانید حیات یک کسب و کار به  فروش محصول یا خدمات بستگی دارد. برای اینکه داروخانه‌ی خود را بتوانید به افراد زیادی معرفی کنید لازم است که بازاریابی کنید. مبحث بازاریابی پیچیده و تخصصی است اما در ادامه به چند نکته که در داروخانه ها کاربردی است اشاره می‌کنیم.

از تبلیغات محیطی مثل بیلبورد در سطح شهر یا نزدیک به مراکز پزشکی غافل نشوید. یکی از کانال‌هایی که بسیار زیاد در افزایش فروش و معرفی بیشتر شما کمک می‌کند راه‌اندازی فروش آنلاین است. فعالیت در شبکه اجتماعی و تولید محتوا در این فضا به افزایش مراجعین حضوری هم کمک میکند. اگر شما بتوانید محتوا در قالب عکس، ویدیو، مقاله و ... متناسب با نیاز مراجعین خود تولید بکنید و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید خیلی سریع محبوبیت پیدا میکنید.

بازاریابی دیجیتال داروخانه
شاید در ابتدا کار کمی سخت باشد، مخصوصا اگر شخص درونگرایی باشد و جلوی دوربین رفتن برای شما کاری دشوار باشد! اما نگران نباشید با کمی جستجو در شبکه‌های اجتماعی و وبلاگ‌ها به راحتی میتوانید با شیوه‌های مختلف تولید محتوا آشنا شوید و یا از پرسنل داروخانه و مراجعین ثابت و راضی خود برای ضبط ویدیو استفاده کنید. پویایی و رشد در همه‌ی قسمت‌های داروخانه باید مشخص باشد. اگر نیاز است تا به پرسنل داروخانه آموزش خاصی در زمینه ی فروش و روابط عمومی داده شود حتما اینکار را انجام دهید چرا که محبوبیت بین مشتری‌ها از همین نکات ریز بوجود می‌آید.

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی نیاز به یک هویت بصری و المان‌های مشخص دارد. به عنوان مثال اگر شما قصد دارید وب‌سایت داروخانه آنلاین راه اندازی کنید حتما باید هویت بصری خاصی داشته باشید. منظور از هویت بصری، رنگ سازمانی، لوگو و ... است. شما میتوانید برای سفارش طراحی لوگوی داروخانه ی خود به گروه معماران شهرآرا و یا آژانس‌های تبلیغاتی یا افرادی که در این زمینه فعالیت میکنند رجوع کنید.

به طور خلاصه تاسیس و مدیریت داروخانه کار آسانی نیست و در ابتدای راه نیاز به صبر دارد تا تمام کارهایی که شما به مرور انجام میدهید به نتیجه برسد اما شما فقط با افتتاح و تاسیس داروخانه بدون رفتار سازمانی درست و اصول بازار و بازاریابی نمیتوانید موفقیت زیادی بدست آورید. داروخانه و مدیریت آن هم مثل هر کسب و کار دیگری نیاز به بروزرسانی دارد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آشنایی با زنان عارفی که مردان دانشمند از محضرشان درس گرفتند
راه‌اندازی سامانه نظارت و شفافیت مدارس غیردولتی تا مهر
حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
بیش از ۱۰ هزار نفر زیر آوارهای غزه مفقود هستند
دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
واکنش کنعانی به دستگیری دانشجویان آمریکایی توسط پلیس
طرح انسداد مرزهای شرقی افغانستان آغاز شد
رقم هدیه روز معلم مشخص شد
شکایت خواننده معروف به پلیس فتا
دستگیری ۲۵ داوطلب کنکور
نتانیاهو: با یا بدون توافق به رفح حمله می‌کنیم
آقای اژه‌ای برای رفع هرگونه نگرانی در تضییع حق طلبه خوزستانی دستور به بررسی مجدد دهید
طباطبایی: اظهارات نصیری تکرار یک شوخی بی‌مزه است/ رسولی:حرف‌های نصیری ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد
اسکای ویو دبی: تجربه فوق العاده سرسره شیشه ای و سکو تماشای دبی
دیزل ژنراتور؛ راهکاری قدرتمند برای تأمین برق
اصولی که هر دانشجویی باید آن را رعایت کند
تظاهرات دانشجویان دانشگاه راتگرز در نیوجرسی آمریکا +فیلم
وعده صادق ضربه مهلکی به غرب پرستان داخلی بود!
شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه
محل آخرین بازی استقلال در لیگ برتر
آیا طرفداران امام خمینی خرافاتی بودند؟! +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top