تاریخ انتشار: پنجشنبه 1401/06/24 - 17:49
کد خبر: 444090

هدف رتبه‌بندی معلمان هدایت معلمان توانمند به سمت گروه‌های آموزشی است

هدف رتبه‌بندی معلمان هدایت معلمان توانمند به سمت گروه‌های آموزشی است

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت:در رتبه‌بندی معلمان یکی از مهم‌ترین عوامل و عناصر را گروه‌های آموزشی در نظر گرفته ایم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» عباس نجار، رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: سازمان‌هایی در سطح کشور حضور دارند که در راستای جذب نیروی انسانی و توزیع اعتبارات تصمیم‌گیرنده هستند و سخن واحد و مشترک آن‎ها این است که کیفیت آموزشی کاهش یافته است و نیازمند توجه ویژه است.

وی افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده این گفته صحیح است و کلید حل این مسئله در دستان مسئولان مربوطه است، اتفاقات خوبی نسبت به سال گذشته در حوزه نیروی انسانی و گروه‌های آموزشی در حال اجرا است و این نوید را خواهیم داد که نقش گروه‌های آموزشی پررنگ‌تر خواهد شد.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در رتبه‌بندی، یکی از مهم‌ترین عوامل و عناصر را گروه‌های آموزشی در نظر گرفته ایم، نقش گروه‌های آموزشی را در تصمیم‌گیری برای معلمان و وضعیت معیشتی معلمان پررنگ کرده ایم و امتیاز ویژه‌ای در این مورد در مرحله رتبه‌بندی متقاضیان قرار داده ایم؛ بنابراین هدایت معلمان توانمند به سمت گروه‌های آموزشی، جزو برنامه‌ها و اهداف مهم ما است.

نجار در ادامه عنوان کرد: آنچه مهم و چشم‎گیر است، نگاه به عملکرد سال‌های گذشته است که طبق محدودیت‌ها و شرایط در نظر گرفته شده عملکرد ضعیفی داشته‌ایم و در صدور ابلاغ به مناطق مربوطه باید توجه ویژه‎ای به عملکرد‌ها شود.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش، درباره نقش تکنولوژی در آموزش، گفت: تکنولوژی آموزش از نگاه افراد مختلف، برداشت‌های مختلفی دارد، به طور مثال شخصی که به تکنولوژی نگاه تخصصی داشته باشد، آن را ابزاری مهم برای پیشرفت می‌داند؛ اما آنچه که از تکنولوژی برای ما مهم است نگاه ویژه به این مهم است؛ زیرا باید در خدمت ما باشد تا بتوانیم برای توسعه آموزشی و تکمیل فرایند‌ها از آن استفاده کنیم، اما به دلیل مقاومت در برخی مدارس و برخی محدودیت‌ها، درصد فراگیری تکنولوژی کم است.

او گفت: در دوسال فراگیری ویروس کرونا این فرصت به ما اختصاص داده شد تا بتوانیم از ظرفیت تکنولوژی استفاده کنیم، استفاده از محتوا‌های الکترونیکی به دانش‌آموز این اجازه را می‌دهد تا تفاوتی بین نسل خود و نسل‌های گذشته ببیند، استفاده از تکنولوژی در آموزش به دانش‌آموزان فرصت یادگیری بهتری نسبت به حضور واقعی معلم در کلاس‌های درس می‌دهد.

وی در پایان تأکید کرد: یک معلم نباید خود را محدود به تدریس حضوری کند، بلکه لازم است از راه‌های مختلف، محتوا‌های آموزشی را به دانش‌آموزان برساند، هوش آموزشی خود را تقویت کند و با این کار سطح یادگیری دانش‌آموزان را چند برابر کرده و فعالیت خود را در عرصه آموزش با تکنولوژی افزایش می‌دهد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
گل محمدی به زودی سرمربی تراکتور خواهد شد +جزئیات
حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد
تکلیف ماندن یا رفتن مدیرعامل پرسپولیس مشخص شد
توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد +عکس
ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر از رهبر انقلاب +فیلم
پخت نان کامل باید مجدداً در روستاهای کشور احیا شود/ اقدامات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد
رهبرانقلاب: امنیت شغلی کارگر از وظایف مسئولین است +فیلم
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها +فیلم
آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
مثال جالب رهبرانقلاب درمورد پیشرفت +فیلم
دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top