تاریخ انتشار: جمعه 1401/06/25 - 17:08
کد خبر: 444125

بهترین فیلم ها برای یادگیری زبان فرانسه

بهترین فیلم ها برای یادگیری زبان فرانسه

این فیلم نه تنها یک کمدی عالی است، بلکه یک عکس فوری از ویژگی های کلیشه ای مردم فرانسه است. این فیلم برای زبان آموزان مبتدی تا متوسط مناسب است که از جمع آوری بینش در مورد تاریخ جنگ فرانسه و طنز محلی به همان اندازه لذت می برند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ تماشای فیلم به زبانی که در حال یادگیری آن هستید یکی از موثرترین و لذت بخش ترین راه ها برای یادگیری است. شما حس شخصیت، فرهنگ و زبان را در یک بسته به دست می آورید. در اینجا چند تا از بهترین فیلم ‌های فرانسوی را برای یادگیری نام برده ایم - از سطح مبتدی تا پیشرفته. اگر می خواهید در کلاس زبان فرانسه به صورت خصوصی و گروهی و حضوری و آنلاین شرکت کنید می توانید از مشاوره های موسسه زبان دهخدا استفاده کرده و در صورت رضایت در کلاس ها شرکت کنید.

۱. Kirikou et la Sorcière (“Kirikou and the Sorceress”)

Kirikou et la Sorcière یک انیمیشن ماجرایی به کارگردانی میشل اوسلوت است. اگرچه این فیلم کودکان را هدف قرار داده است، اما داستانی زیبا و ساده برای تمام سنین است. داستان این فیلم در غرب آفریقا اتفاق می‌ افتد و داستان یک پسر تازه متولد شده به نام Kirikou را دنبال می ‌کند که در سفر خود برای نجات دهکده ‌اش از دست یک جادوگر شیطانی است.

تصاویر غنی با زبان ساده و واضح و همچنین واژگان مفید در مورد احساسات، عواطف، خانواده، طبیعت و فرهنگ همراه است، که آن را به طور گسترده ای برای زبان آموزان مبتدی و متوسط (به ویژه B1) مناسب می کند. هنگام تماشا، مراقب دستور زبان باشید: passé composé، تا با زبان کامل فرانسوی آشنا شوید.

۲. Le fabuleux destin d’Amélie (“Amélie”)

یکی از بزرگترین داستان های موفقیت فیلم فرانسوی Le fabuleux destin d’Amélie است که در دنیای انگلیسی زبان به سادگی با نام آملی شناخته می شود. این فیلم شاعرانه توسط ژان پیر ژونه کارگردانی شده است و داستان آملی پولن، زن جوانی را روایت می کند که تصمیم می گیرد بی سر و صدا به مردم کمک کند تا در زندگی خود شادی پیدا کنند در حالی که با ناامنی های خود دست و پنجه نرم می کند.

این فیلم که در مونت ‌مارتر پاریس اتفاق می ‌افتد، نگاهی مثبت به زندگی معاصر فرانسوی است و تفاوت ‌های ظریف رفتار انسانی را جشن می‌گیرد. این یک داستان زیبا برای زبان‌ آموزان مبتدی تا متوسط است که می‌خواهند در فضای فرانسوی غرق شوند.

۳. Les Intouchables (“The Intouchables”)

یکی دیگر از فیلم های موفق و با استقبال بین المللی فیلم Les Intouchables به کارگردانی Olivier Nakache و Eric Toledano است. داستان رابطه تاثیرگذار مرد جوانی را دنبال می کند که سرپرست یک اشراف چهار پلژی می شود.

این فیلم ترکیبی از زبان عامیانه مستقیم فرانسوی است که فیلم را به یک تجربه تماشای غنی برای زبان آموزان مبتدی تا متوسط تبدیل می کند. اشاره ویژه ای به صحنه های استخدام شغلی برای علاقه مندان به گفتگوهای مرتبط با کار می شود.

۴. La grande vadrouille

La grande vadrouille یک کمدی تاریخی کلاسیک است که در فرانسه شناخته شده است. این فیلم توسط جرارد اوری کارگردانی شده و دو تن از محبوب ترین بازیگران فرانسوی به نام های بورویل و لویی دی فاندز در آن حضور دارند. داستان درباره یک خدمه بمب افکن بریتانیایی است که پس از سرنگونی آنها بر فراز فرانسه در طول جنگ جهانی دوم و در ادامه نشان می دهد که چگونه گروهی از غیرنظامیان فرانسوی به سه خلبان کمک کردند تا از پاریس فرار کنند.

این فیلم نه تنها یک کمدی عالی است، بلکه یک عکس فوری از ویژگی های کلیشه ای مردم فرانسه است. این فیلم برای زبان آموزان مبتدی تا متوسط مناسب است که از جمع آوری بینش در مورد تاریخ جنگ فرانسه و طنز محلی به همان اندازه لذت می برند.

۵. Persepolis

تخت جمشید یک انیمیشن بزرگسال است که بر اساس رمان گرافیکی مرجانه ساتراپی درباره بزرگ شدن در دوران انقلاب اسلامی ساخته شده است. این فیلم زندگی‌نامه‌ای در واقع توسط ساتراپی و با همکاری وینسنت پارونود کارگردانی شده است و در نتیجه روایتی معتبر و گیرا از زندگی او است.

زبان آموزان متوسط در سطح B1 این فیلم را یکی از بهترین فیلم ها برای یادگیری زبان فرانسه می دانند زیرا شخصیت ها به آرامی در ترکیبی از دیالوگ ها و صداگذاری صحبت می کنند. این فیلم که در یک انیمیشن سیاه و سفید ساده و زیبا ساخته شده است، به شما امکان می دهد به راحتی روی دیالوگ ها و عبارات تمرکز کنید.

۶. La belle verte (“The Green Earth”)

این فیلم ساخته کولین سرو یک کمدی علمی تخیلی برای کل خانواده است. همچنین خود سرو را به عنوان قهرمان داستان نشان می دهد. او در نقش یک بیگانه 150 ساله خوش نیت است که پس از یک ائتلاف بین کهکشانی که به دنبال ایجاد هماهنگی و خودآگاهی برای کسانی است که روی زمین زندگی می کنند، خود را در پاریس می یابد.

 

شخصیت ها به آرامی از طبیعت، محیط زیست و اهمیت سرسبزی و آگاهی در زندگی روزمره ما صحبت می کنند. زبان آموزان فرانسوی در سطح متوسط، این فیلم را یکی از بهترین و سرگرم کننده ترین فیلم ها برای یادگیری زبان فرانسه خواهند یافت.

۷. Tanguy

Tanguy یک کمدی سیاه مشهور فرانسوی به کارگردانی اتین شاتیلی است. این فیلم مخصوصاً برای جوانانی که با والدین خود زندگی می کنند قابل درک است، زیرا داستان در مورد مردی است که پس از قول سرنوشت ساز مادرش که می تواند برای همیشه با آنها زندگی کند هرگز خانه را ترک نمی کند. طبیعتاً پدر و مادرش از این قول پشیمان می شوند و تمام تلاش خود را می کنند تا او را ترک کنند.

این فیلم برای زبان آموزان فرانسوی در سطح B1 یا B2 مناسب است و طنز کلاسیک آن را بسیار جذاب و سرگرم کننده می کند.

۸. Le dîner de cons (“The Dinner Game”)

Le diner de cons براساس یک نمایشنامه، ساخته فرانسیس وبر، یک فیلم فرانسوی درباره گروهی از دوستان است که برای یافتن "احمق ترین فردی" که می توانند برای شام بیاورند با هم رقابت می کنند. برای یکی از آنها، این شرط‌بندی به طرز شگفت ‌انگیزی نتیجه معکوس می ‌دهد، وقتی مهمانش بی‌ گناه شروع به خراب کردن زندگی میزبانش می ‌کند.

کمدی عالی در فیلم خیلی پیچیده نیست، به این معنی که دنبال کردن آن برای زبان آموزان متوسط و پیشرفته نسبتا آسان است. کسانی که در سطح B2 هستند، این فیلم را مفیدترین فیلم برای یادگیری می دانند، زیرا یکی از چالش برانگیزترین فیلم های این لیست است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top