تاریخ انتشار: یکشنبه 1401/07/24 - 05:54
کد خبر: 446995

پذیرش دانشجویان در رشته‌های دانشگاهی بر اساس نیاز جامعه باشد

پذیرش دانشجویان در رشته‌های دانشگاهی بر اساس نیاز جامعه باشد

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه باید در جذب و پرورش دانشجویان با هوشمندی عمل شود، گفت: پذیرش دانشجویان در رشته‌های دانشگاهی بر اساس نیاز جامعه باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار دکتر فرهنگ میزانی سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قزوین، ضمن تبریک میلاد باسعادت پیامبر (ص) و امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: رسول گرامی اسلام (ص) فرمودند از آدم‌ها در روز قیامت در خصوص اینکه عمر خود را چگونه سپری کردند، سوال می‌شود و همه ما در مسئولیت‌هایی که قرار داریم باید تلاش کنیم نهایت خدمت را به مردم ارائه کنیم و از عمر خود به بهترین شکل استفاده کنیم.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: رسول گرامی اسلام (ص) فرمودند دومین سؤالی که در قیامت از انسان می‌شود، چگونگی گذران دوران جوانی است چرا که جوانی یک فرصت ویژه است؛ اگر از یک جوان دانشجو این سوال را می‌پرسند، از رؤسای دانشگاه این سوال جدی‌تر پرسیده می‌شود، چرا که جوانان بسیاری زیر دست آنان هستند و می‌بایست برای آموزش و پرورش این عزیزان نهایت تلاش را انجام دهند.


نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه سومین سوال در قیامت، از علم افراد است، گفت: باید تلاش کنیم علمی که جوانان و جامعه سراغ آن می‌آیند، کارآمدی لازم را داشته باشد تا انسان یک فرد مفید باشد و جامعه نیز از علم او بهره‌مند گردد و این مهم در حوزه کاری شما بسیار برجسته است.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر (ص) فرمودند چهارمین سؤالی که در قیامت پرسیده می‌شود، از مال انسان است که این مال را از کجا به دست آورده است؟ اگر توانست به این سوال پاسخ درستی دهد، از او می‌پرسند که مالت را کجا خرج کردی؟ برای ریال ریال هزینه‌هایی که انجام می‌دهیم باید جوابگو باشیم.


آیت‌الله عابدینی یادآور شد: همچنین در قیامت مهم‌ترین سوال این است که از محبت و مودت اهل بیت (ع) پرسش می‌کنند، محبت به معنای دوست داشتن و مودت هم اثر بخشیدن به این دوستی و عملاً در این میدان بودن است.
امام جمعه قزوین تصریح کرد: امیرالمؤمنین (ع) بر داشتن قصد و هوشمندی در کارها تأکید فراوان کرده‌اند و شما عزیزان نیز باید تلاش کنید در جذب و پرورش دانشجویان با هوشمندی عمل کنید تا نیاز جامعه نسبت به نیروهای متخصص برطرف شده و در مقابل شاهد اشباع نیروی متخصص در یک حوزه دیگر نباشیم.

وی بر پیگیری مطالبات رهبری تأکید کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب در حوزه دانشگاه، اقتصاد، اشتغال و آینده کشور مطالباتی دارند، اگر اهم مطالبات رهبر را راجع به دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای استخراج کنیم، بسیار راهگشا خواهد بود چرا که این مطالبات بر اساس اطلاعات جامع از شرایط و اوضاع جامعه است و پرداختن به آنها، گامی به جلو محسوب می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: دانشجویان را فرزندان خودمان بدانیم، آنها دختران و پسران ما هستند و هر چه می‌توانیم بایدبرای آینده آن عزیزان احساس مسئولیت کرده و تلاش کنیم تا راه پیشرفت و ترقی را هر چه بهتر و آسان‌تر پیدا کرده و بپیمایند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
افزایش ۲ برابری فروش نمایشگاه کتاب نسبت به سال گذشته/ غرفه یک ناشر به دلیل تخلف بسته شد
رئیسی: فردوسی در مسیر تکامل تمدن درخشان ایرانی-اسلامی، نقشی بی‌همتا دارد
رئیس جمهور «قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها» را ابلاغ کرد
گزینه‌های ریاست مجلس چه کسانی هستند؟
رئیسی: گلایه مردم در حوزه اینترنت با حساسیت دنبال شود
تاکید مخبر بر عملیاتی شدن قراردادهای سفرهای خارجی رئیس‌جمهور
نروژ: اوضاع در غزه غیرقابل تحمل است
سازمان‌ملل: تشدید تنش نظامی در رفح وحشتناک است
پذیرش قرارداد پیمانکاری به عنوان وثیقه به بانک‌ها ابلاغ می‌شود
افزایش ۵.۳ دلاری قیمت نفت ایران
اعلام نتایج اولیه آزمون اختصاصی تربیت معلم تا ۳ هفته دیگر
رئیس پلیس راهور: فریاد می‌زنیم که خودروها باید ایمن باشد اما اتفاقی نمی‌افتد!
تدوین و اجرایی شدن سند حمایت از سالمندان
۴۰ هزار کودک در بغلان افغانستان بر اثر سیلاب بی‌خانمان شدند
تیراندازی پلیس در خیابان شهید مدنی تهران +جزئیات
اصابت صاعقه جان مرد ۵۰ ساله را در جلفا گرفت
۵۰ میلیارد مترمکعب آب را می‌توان در بستر آبخیزداری ذخیره کرد
کشف ۲۲ میلیارد ریال کالای قاچاق توسط پلیس راه‌آهن
طرح‌ نور در سه محور در آذربایجان غربی اجرا می شود
اسرائیل در آمریکا با شکست روبرو شده است
توقف تبادل زندانیان افغانستانی به یک دلیل عجیب ؛ آنها پس از بازگشت، آزاد می شدند!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top