تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/07/27 - 10:47
کد خبر: 447438

هم‌اندیشی استادان دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد

هم اندیشی استادان دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور رئیس دانشگاه و جمعی از صاحب نظران برجسته دانشگاه از گرایش های سیاسی مختلف برگزار شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، همزمان با آغاز سال تحصیلی و ورود دانشجویان جدید به دانشگاه علوم پزشکی تهران، نشست همفکری و هم اندیشی اساتید به منظور ترسیم آینده دانشگاه و اتخاذ تمهیدات مناسب برای گسترش و ارتقای کیفیت ارائه خدمات در حوزه های بهداشت، درمان، آموزش و پژوهش برگزار شد.

دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در این نشست با تاکید بر اینکه بایستی اعتماد جوانان و دانشجویان را جلب کنیم از آنان به عنوان سرمایه های دانشگاه یاد کرد و گفت: بیان دیدگاه ها و نظرات ارزشمند اساتید، فرصت آفرینی در دل تهدیدات است و ما از نقدها و نظرات سازنده شما استقبال می کنیم.

وی با اشاره به شکل گیری انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی حرکت بزرگی بود. ایشان نه رسانه در اختیار داشت و نه افراد زیادی در کنار او بودند اما توانست مردم را به حرکت عظیم در مقابل طاغوت همراه کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه نشست ایشان با دانشجویان در هفته گذشته، مورد نقد برخی دانشجویان و اساتید قرار گرفت گفت: از نقدها و نظرات سازنده شما استقبال می کنم.

وی افزود: در خلال گفتگو با دانشجویان متوجه شدم که نیاز به ارتقای سطح سواد سیاسی و تاریخی آنها داریم. متاسفانه دامنه اتفاقات کشور تا دانشگاه کشیده شد لذا باید بررسی کنیم که چگونه می توانیم این اتفاقات رادر دانشگاه به روش علمی و با مشارکت همه مدیریت کنیم.

قناعتی، افت اخلاقی در جامعه را مذموم دانست و گفت: باید اعتماد جوانان و دانشجویان را جلب کنیم چرا که آنها سرمایه های ما هستند. متاسفانه برخی از آنها سرگردانند و در بمباران اطلاعات بی ارزش در فضای مجازی قرار دارند لذا باید این روند اصلاح شود.

وی به یافته های پرونده مهسا امینی اشاره کرد و گفت: اکنون وقت آن رسیده تا برای پسا بحران اقدامات موثری انجام دهیم. از همکاران می خواهم در این زمینه راهکارهای درست بدهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: باید با هم فکری راهی برای خروج از این بحران بیایم و امیدوارم از دل این حادثه تلخ، دستاورد خوبی به دست بیاوریم چرا که به قول شهید سلیمانی در بحران ها، فرصت ها نهفته است.

قناعتی در بخش دیگری از سخنان خود، به مدل مدیریتی جدید اشاره کرد و گفت: در یکسال گذشته، مدیریت مسطح را برای استفاده حداکثری از نظرات اساتید انتخاب کردیم تا تفاوتی بین رییس و مرئوس نباشد. دوستان امروز نظرات ارزشمندی دادند که قطعا می تواند در بهبود شرایط کمک کننده باشد. از حضورتان بسیار سپاسگزارم و امیدوارم این روش ادامه پیدا کند.

وی از تدوین پیوست های فرهنگی در دانشگاه با همکاری دکتر روح الامینی و دکتر وحید دستجردی خبر داد و خاطر نشان کرد: در دانشگاه آیین نامه لباس حرفه ای که در سال 1393 به واحدها ابلاغ شده است که مبنای ما اکنون نیز همان است و در تمام دانشگاه های بزرگ جهان نیز این آیین نامه ها وجود دارد لذا استانداردهای لباس در دانشگاه مشخص شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در یکسال گذشته سعی کردیم با نظر جمع پیش برویم و همفکری گروه های مختلف را داشته باشیم و ابزار و امکانات لازم برای اجرای بهتر را در اختیار دانشگاه قرار دهیم. و وظیفه ماست که از وحدت و اقتدار ملی کشور حمایت کنیم.

در پی بروز حوادث و جریانات اخیر، هم اندیشی استادان دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور رئیس دانشگاه و جمعی از صاحب نظران برجسته دانشگاه از گرایش های سیاسی مختلف برگزار شد که آن را در این ویدئو می بینید.

در این ویدئو، منتخب سخنان دکتر سیدرضا رئیس کرمی، دکتر مرضیه وحید دستجردی، دکتر وحید ضیائی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالفتح غفاری، دکتر رضا رضایی طاهری، دکتر عظیم میرزازاده، دکتر شاهین آخوندزاده، دکتر جواد میکائیلی، دکتر نیکزاد عیسی زاده، دکتر علی محمد حاجی زینعلی، دکتر سید حمیدرضا نقوی، دکتر باقر لاریجانی، دکتر احمدرضا خاتون آبادی، دکتر حسن هاشمی و دکتر عفت رزاقی آمده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور «کارت هوشمند بیمه سلامت»
یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top