تاریخ انتشار: پنجشنبه 1401/08/19 - 12:05
کد خبر: 450022

کشف شبکه تقلب در آزمون رفع شبهه داوطلبان کنکور ۱۴۰۱

 کشف شبکه تقلب در آزمون رفع شبهه داوطلبان کنکور ۱۴۰۱

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از کشف شبکه تقلب در آزمون رفع شبهه داوطلبان کنکور ۱۴۰۱ و تعیین تکلیف داوطلبانی که در این آزمون شرکت نکردند، خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دکتر عبدالرسول پورعباس در گفتگو با خبرنگاران افزود: در آزمون رفع شبهه ای که برای حدود ۷۰۰ داوطلب کنکور ۱۴۰۱ برگزار شد، متاسفانه عده ای فکر می کردند که می توانند دوباره تقلب کنند. با وجود اینکه اطلاع رسانی تقویمی صورت نگرفته بود اما این شبکه فعالیت خود را انجام داده بود.

وی افزود: نکته مهم این بود که به دلیل محدود بودن تعداد داوطلبانی که باید در این آزمون شرکت می کردند، تا شب آزمون، سوالات مشخص نبود و لحظه آخر سوالات آزمون نهایی شد.

رئیس سازمان سنجش یادآور شد: از چند روز پیش از آزمون رفع شبهه برای داوطلبان کنکور ۱۴۰۱، اعضای این شبکه پول های هنگفتی از مردم گرفته بودند. بعضی از شواهد نشان می داد که تا ۳۰۰ میلیون تومان هم از مردم گرفته شده بود.

وی افزود: ما در سازمان سنجش این شبکه را شناسایی کردیم. این شبکه متقلب با شیوه های بسیار بسیار پیچیده با داوطلب برخورد می کردند تا داوطلب باورش شود که آنها واقعا سوالات کنکور را در اختیار دارند. اما با بررسی هایی که انجام دادیم مشخص شد که تمام این روش ها نیز فیک و غیر واقعی بود و تنها پول زیادی از داوطلبان گرفته بودند.

پورعباس خاطرنشان کرد: در این آزمون به دلیل محدودیت تعداد داوطلبان، موردی از اینکه فردی جای داوطلب اصلی آزمون بدهد، نداشتیم. در کنکور ۱۴۰۱ البته تعدادی از افرادی را شناسایی کردیم که به صورت شبکه فعالیت می کردند و جای داوطلب اصلی در سر جلسه آزمون شرکت کرده بودند. این شبکه ها پول می گیرند و آدم را جایگزین می کنند.

وی گفت: اما با شرایطی که امسال در کنکور ۱۴۰۱ اعمال کردیم به گونه ای بود که عکس ها به صورت شفاف بود و تعدادی که این کار را انجام داده بودند لو رفتند.

رئیس سازمان سنجش با اشاره به آمار متخلفان در کنکور ۱۴۰۱ یادآور شد: حدود ۸۵۰ نفر در سر جلسه کنکور با تجهیزات تقلب شناسایی شدند. حدود هزار نفر هم نتایج آزمون آنها شبهه دار بود که از میان این هزار نفر حدود ۷۷۰ نفر در آزمون رفع شبهه شرکت کردند و حدود ۲۰۰ نفر هم در آزمون شرکت نکردند.

وی افزود: از میان کسانی که در آزمون رفع شبهه کنکور ۱۴۰۱ شرکت نکردند با توجه به اینکه به آنها فرصت داده شد که از خودشان رفع شبهه کنند و این افراد اقدامی نکردند به هیات بدوی رسیدگی به تخلفات آزمون ها معرفی می شوند و احتمالا محکوم می شوند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان
دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران آرام گرفتند
حمله نظامیان صهیونیست به شمال طولکرم+فیلم
اعتصاب غذای دانشجویان دانشگاه پرینستون در همبستگی با غزه
آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۴ روز دیگر
دانشگاه ورمونت سخنرانی سفیر آمریکا در سازمان ملل را لغو کرد
در سفر رافائل گروسی به تهران موارد
انتقاد یک امام جمعه از مشروب‌خوری برخی پزشکان ایرانی
فوت دردناک نخبه کنکوری به همراه پدرش +جزِئیات
زشت است جمعیتی در یک صنف مقدس(پزشکان) با عادی انگاری، دسته جمعی مجلس گناه برپا کنند
بارش‌های باورنکردنی باران در یک استان غربی
شیعه جعفری
مقاومت اسلامی عراق برای اولین بار تل آویو را هدف قرار داد
محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف / اعتراض دانشجویان شریف / جذب ۷۲ هزار معلم از طریق آزمون‌های استخدامی
مرکز تولید مشروبات الکلی در رژیم‌ صهیونیستی هک شد
لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد
طرز تهیه خورش بادمجان با گوشت چرخ کرده
شگفت‌زدگی فعال اقتصادی چینی از پیشرفت‌ دانش‌بنیان‌ها در حوزه انرژی خورشیدی
بیش از ۴۰ درصد رای‌دهندگان آمریکایی جنگ داخلی را محتمل می‌دانند
شهادت ۳ شهروند ترکیه‌ای از سوی رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر
پیام اعتراض دانشجویان آمریکا، پایان دادن به جنایت در غزه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top