تاریخ انتشار: شنبه 1401/09/05 - 18:59
کد خبر: 451831

رستمی: از مشکلات جامعه امروزی ما، دور کردن جوانان از مطالعات عمیق است

رستمی: از مشکلات جامعه امروزی ما، دور کردن جوانان از مطالعات عمیق است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: خارجی ها نسبت به پیشرفت‌های علمی ایران خصوصا ربات جراحی متحیر شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی امروز در اختتامیه یازدهمین جشنواره دانشجویی بنیاد آموزش فناوری نانو گفت: یکی از مشکلات جامعه امروزی ما، دور کردن جوانان از مطالعات عمیق است..وی ضمن تقدیر از ستاد نانو گفت: این ستاد توانسته در راستای تبدیل دانش به فناوری در بسیاری از حوزه‌ها اقدامات ارزنده ای انجام دهد.

رستمی به برخی از دستاوردهای موفق ستاد نانو اشاره کرد و گفت: بهتر بود دبیر ستاد نانو از تجربه رقابت ربات جراحی با ربات داوینچی و تعجب خارجیان نسبت به پیشرفت‌های علمی ایران سخن می‌گفت.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: این دستاوردها حاصل در کنار هم قرار گرفتن مدیریت خوب و نیروی انسانی توانمند است.

وی با اشاره به افتخار آفرینی دانشگاه بعد از انقلاب گفت: حوزه پزشکی نمونه ای از این افتخارات است و شاهد بودیم که برخی از کشورها مترصد بودند تا با اعمال تحریم‌ها، این درخت تنومند را به زمین بیفکنند ولی با همت برخی از مجموعه‌های دانش بنیان امروزه توانستیم در 4 پلتفرم 6 واکسن را تولید کنیم به طوریکه این واکسن‌ها تنها واکسن کرونا نیستند بلکه واکسن آنفلوآنزا نیز است.

رستمی گفت: محققان کشور دستاوردهای ارزنده ای در حوزه‌های دفاعی، هسته‌ای و دارو سازی داشته اند که این همه موفقیت به دلیل در کنار هم قرار گرفتن دانشمندان و محققان بوده است.

وی اضافه کرد:کشورهای استعمارگر در هر برهه‌ای تلاش دارند تا کشورها را مستعمره خود کنند و به غارت مغزها و استعدادها آنها بپردازند.

رستمی با اشاره به حضور پررنگ دختران و بانوان در جشنواره دانشجویی نانو گفت: ما دانشمندان پیشرویی داریم که به دور از همه جریان‌های نا امید کننده و منحرف کننده، حرکت رو به جلویی را آغاز کرده‌اند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
محمد صادق امینیان
1401/09/10 - 03:57

حاج آقا رستمی نکته صحیحی را مطرح می کنند وکاملا برای من که به همراه عیالم مدتی در غربت ساکن هستیم و ایرانیان تحصیل کرده یا مشغول تحصیل در وین اتریش را می بینیم قابل درک هست. بارها شده که در بدیهی ترین موضوعات مثل اعتقاد به خدا و ولایت فقیه هم باید از پایه ای ترین مسائل شروع کرد براشون. به عنوان یک دانشجو ساکن در وین اتریش حقیقتا از درک بالا حاج آقای رستمی سپاسگزارم و آرزوی طول عمر برای ایشان را دارم و امیدوارم روزی بشود که ایشان به عنوان نماینده رهبری در دانشجویان خارج از کشور هم به فعالیت بپردازند تا حضور مسئولین ضعیف حاضر در امور دانشجویان خارج از کشور شرایط ایرانیان را بیش از این به خطر ننداخته اند. امیدوارم دغدغه این بنده حقیر بی مقدار که بدون هیچ چشم داشتی و تنها از سر دلسوزی بود را مسئولان گوش بنمایند.
با آرزوی سلامتی رهبر عزیزم
کوچک شما
محمد صادق امینیان از وین
تورهای مسافرتی آفری
حال‌وهوای بیت رهبری در روز حضور کارگران +فیلم
فردا آخرین مهلت ثبت نام در امریه سربازی مرکز جذب وزارت علوم
صعود بورس ادامه خواهد یافت؟
لحظه استقبال نخست وزیر سریلانکا از رئیسی + فیلم
هشدار وزارت کار درباره پیامک‌های جعلی کالابرگ
حلقه اتحاد دانشجویان دانشگاه نیویورک برای اقامه نماز +فیلم
دانشجویان دانشگاه کلمبیا مانع از ورود یک صهیونیست به دانشگاه شدند +فیلم
اعتراضات دانشجویان دانشگاه مینه سوتا در حمایت از مردم فلسطین +فیلم
حرکت متفاوت دانشجویان کالج ویتمن در حمایت از مردم فلسطین +فیلم
واکنش تازه چین به بودجه آمریکا برای حمایت از تایوان
دانشگاه علامه‌طباطبایی میزبان ۱۵ هزار و ۳۰۵ داوطلب کنکور سراسری
جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد
نتایج نهایی استخدام معلمان کی اعلام می‌شود؟
ضارب ۳ دختر دانش‌آموز دستگیر شد ؛ او هم یک نوجوان است
دیدار یحیی السنوار با رهبران جنبش + جزئیات
قابلیت های هوش مصنوعی به این نرم افزار شکل بهتری داده است
فایننشال تایمز از توانایی‌های پنهان حزب الله لبنان می گوید
هشدار نارنجی هواشناسی درباره بارش‌های اردیبهشتی
ائتلاف خطرناک ستاره‌های پرسپولیس در رختکن +جزئیات
راز لبخند سردار حاجی‌زاده در عید فطر؟ +فیلم
فیلم جدید از دیدار فرماندهان ارشد با رهبرانقلاب +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top