تاریخ انتشار: یکشنبه 1401/09/06 - 10:36
کد خبر: 451891

خطرات آنفلوانزا برای مادران باردار

خطرات آنفلوانزا برای مادران باردار

یک متخصص زنان و زایمان، در ارتباط با خطرات ابتلا به آنفلوانزا در بین مادران باردار و شیرده، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، شیرین نیرومنش، با عنوان این مطلب که آنفلوانزا یک بیماری ویروسی مختص فصل پاییز و زمستان است، گفت: در خانم‌های باردار به دلیل تغییرات فیزیولوژیکی بارداری و افزایش تجمع مایع در بدن، به طور طبیعی احساس تنگی نفس وجود دارد که با ابتلاء به آنفلوانزا، این تنگی نفس بیشتر می‌شود و برای اینکه با کاهش اکسیژن خون مادر مواجه نشویم، نیاز به پیگیری و مراجعه به پزشک توصیه می‌شود.

وی افزود: در سه ماهه اول بارداری نگران تب هستیم، زیرا تب بالا و طولانی مدت، می‌تواند با نقایص مغزی همراه باشد. در سه ماهه اول بارداری، در جنین ارگانوژنز (اندام زایی) صورت می‌گیرد و اگر مادر در این مدت، دچار تب بالا شود، با احتمال بیشتری، جنین به ضایعات مغزی نخاعی مبتلا می‌گردد، به همین دلیل به محض بالا رفتن حرارت بدن (بالاتر از ۳۸ درجه) نیاز به پاشویه و مصرف داروهای تب بر وجود دارد.

نیرومنش، کم عارضه ترین مسکن در زمان بارداری را، استامینوفن ساده و بدون کدئین دانست و به مادران باردار توصیه کرد هنگام ابتلاء به آنفلوانزا حتماً به پزشک مراجعه کنند.

این متخصص زنان و زایمان، در پاسخ به این سوال که مادر باردار در هنگام ابتلاء به آنفلوانزا نیاز به مصرف چه داروهایی دارد، گفت: درمان‌های حمایتی مانند مصرف مایعات فراوان، آب میوه، چای کمرنگ، شیر داغ، سوپ و آش‌های ساده و در صورت تب؛ مصرف استامینوفن ساده همراه با پاشویه توصیه می‌شود.

وی ادامه داد: آنفلوانزا یک بیماری ویروسی است و نیاز به مصرف آنتی بیوتیک ندارد، اما اگر بیماری طولانی شود و عفونت ثانویه اضافه شود، با داشتن علائمی مانند ترشح پشت حلق چرکی، سرفه‌های خلط دار چرکی و…، با تشخیص پزشک، آنتی بیوتیک های مجاز دوران بارداری، تجویز می‌شود.

این متخصص زنان و زایمان گفت: گاهی علائم گوارشی در مادر باردار، مانند: تهوع، دل پیچه و اسهال، مشاهده می‌شود، که برای جلوگیری از کم آبی بدن مادر باردار، به فراخور شدت عوارض، ممکن است مصرف سرم تجویز گردد.

وی افزود: ابتلای مادر باردار به آنفلوانزا، ممکن است با عوارضی چون زایمان زودرس، سقط و مرده زایی همراه باشد، به همین جهت، تزریق واکسن آنفلوانزا به همه مادران باردار توصیه می‌شود.

نیرومنش در پاسخ به این سوال که احتمال دارد مادر شیرده مبتلا به آنفلوانزا نوزاد خود را به این بیماری مبتلا کند، گفت: این احتمال وجود دارد، به همین دلیل توصیه می‌شود در هنگام شیردهی از ماسک استفاده کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
قهرمانی تقدیم مردم ایران
تجمع دانشجویان دانشگاههای تبریز در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی
بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
خیزش دانشجویان بحران سیاست خارجی آمریکا را فاش کرد
اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
نظر استاندار تهران برای تقسیم استان تهران؛ باید تأمل کرد
تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی
قهرمانی سیزدهم فوتسال ایران در آسیا
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top