تاریخ انتشار: دوشنبه 1401/09/14 - 13:51
کد خبر: 452843

قرارداد دانشگاه با صنعت و جامعه به ۴۷۰۰ میلیارد تومان رسید

قرارداد دانشگاه با صنعت و جامعه به ۴۷۰۰ میلیارد تومان رسید

معاون وزیر علوم ضمن اشاره به ارائه ماموریت‌های ویژه به دانشگاه‌های کشور گفت: قرارداد دانشگاه با صنعت و جامعه به ۴۷۰۰ میلیارد تومان رسید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، پیمان صالحی پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش دانشگاه کاشان ضمن تبریک این هفته، اظهار داشت: ما پیش از آن که روز دانشجو را به آنان تبریک بگوییم باید وجود دانشجویان را به خودمان تبریک بگوییم و تعطیلی ناشی از شیوع کرونا بی‌روح بودن دانشگاه بدون نبود دانشجویان را احساس کردیم.

وی ضمن اشاره به شعار سال 1401 افزود: یک سری برنامه‌های کلان در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نظر گرفتیم و از طرفی تمامی این برنامه‌ها برای اجرا نیازمند همکاری مسئولان اجرایی، اساتید و دانشجویان است.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ابراز داشت: بر اساس آمارهای جهانی در آمریکا که 283 هزار دانشجوی دکتری در سال 2020 داشتند، 65 هزار و 680 نفر از فارغ‌التحصیلان دکتری را از سراسر جهان را جذب کردند و از این رو دوره پسا دکتری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه بیش از 162 هزار دانشجوی دکتری در کشور وجود دارد، گفت: سالانه 15 هزار دانشجوی دکتری فارغ‌التحصیل هستند در حالی که میزان پسا دکتری که ما استفاده می‌کنیم در حد صفر است.

صالحی با بیان اینکه سالانه 300 تا 400 پسا دکتری در کشور جذب می‌شود، تصریح کرد: ایران در حوزه پژوهش نسبت به کشورهای دیگر هزینه زیادی را تخصیص نمی‌دهد و اگر می‌خواهیم استفاده بهتری از این حوزه داشته باشیم باید از ظرفیت پسا دکتری به خوبی و به بهترین نحو استفاده کرد.

وی تاکید کرد: شورای علوم، تحقیقات و فناوری کشور بحث پسا دکتری ملی مصوب شد و با تامین منابع چند هزار نفر پسا دکتری جذب و از ظرفیت آنان استفاده می‌شود و می‌توان شاهد تحولی در حوزه پسا دکتری در کشور بود.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه یک هزار و 426 مجلات مورد تایید این وزارتخانه است، افزود: سالیانه حدود 50 هزار مقاله در مجلات مورد تایید چاپ می‌شود به نحوی که در یک ساله گذشته 21 مجله در اسکوپوس نمایه شود.

وی با بیان اینکه در داخل کشور 800 مجله در حوزه علوم انسانی وجود دارد، ابراز داشت: این در حالی است که در بخش بین‌المللی حوزه علوم انسانی فعالیت قابل توجهی ندارد در حالی که ما سال 2021 با 78هزار مقاله نمایه شده به پایان رساندیم و رتبه 15 دنیا را به دست آوردیم که افتخار بزرگی است.

صالحی با بیان اینکه ما بارها با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب دانشگاه‌ها علاوه بر وظایف ذاتی باید دارای ماموریت‌های ویژه باشند، گفت: برای تمامی دانشگاه‌ها از سال گذشته ماموریت‌های ویژه تعریف شده است و به تمام استان‌ها ابلاغ شده که وزارت علوم در جهت ماموریت‌گرایی تمام ظرفیت‌های خود را پای کار آورده است.

وی با بیان در سال جاری 10هزار و 835 قرارداد صنعت با دانشگاه و جامعه منعقد شده است، تصریح کرد: چهار هزار و 700 میلیارد تومان در سال گذشته دانشگاه‌ها با صنایع مختلف قرارداد داشتند و از این رو ظرفیت آن را داریم که ظرفیت را افزایش دهیم و برای دانشگاه‌ها درآمدزایی کنیم.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه 51 پارک علم و فناوری، 12 پارک وابسته به دانشگاه، 240 مرکز رشد و 320 مرکز نوآوری در کشور داریم، تاکید کرد: 419 انجمن علمی داریم که سه برابر آمریکا است به نحوی که 57 انجمن‌ علمی در کشاورزی داریم و باید انجمن‌های علمی به سمت همگرایی حرکت کنیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
صعود ایران به جام جهانی فوتسال و نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا
بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top