تاریخ انتشار: دوشنبه 1401/09/28 - 05:37
کد خبر: 454380

اتحادیه آلمانی برای اعتصاب کارگران شرکت «آمازون» فراخوان داد

اتحادیه آلمانی برای اعتصاب کارگران شرکت «آمازون» فراخوان داد

اتحادیه کارگری آلمانی «وردی» روز یکشنبه از کارگران انبارهای کالای شرکت فروش اینترنتی آمازون در این کشور خواست در اعتصابات روزهای آینده در اعتراض به پایین بودن دستمزدها شرکت و بیشترین اخلال را در کسب‌وکار این وبسایت خرده‌فروشی پیش از کریسمس ایجاد کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، اتحادیه کارگری آلمانی «وردی» روز یکشنبه از کارگران انبارهای کالای شرکت فروش اینترنتی آمازون در این کشور خواست در اعتصابات روزهای آینده در اعتراض به پایین بودن دستمزدها شرکت و بیشترین اخلال را در کسب‌وکار این وبسایت خرده‌فروشی پیش از کریسمس ایجاد کنند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در ادامه اعتصابات برنامه ریزی شده برای تعطیلات کریسمس در کشورهای اروپایی نظیر فرانسه و انگلیس، این اتحادیه آلمانی نیز در پاسخ به افزایش ناکافی دستمزدها از کارگران هفت مرکز توزیع کالای وبسایت آمازون در آلمان خواست اعتصاب کنند و بدون اعلام قبلی و به تناوب در مکان‌های مختلف ابزارهایشان را زمین بگذارند.

آلمان بزرگترین بازار شرکت فروش اینترنتی آمازون بعد از آمریکا بوده و اتحادیه وردی از سال 2013 اعتصاباتی را در چندین تاسیسات این شرکت در آلمان برای اعتراض به شرایط کاری نامناسب و پایین بودن دستمزدها سازماندهی کرده است.

این اتحادیه اعلام کرد: «همکاران خشمگین بوده و نمی‌خواهند از سوی شرکتی که سودهای چند میلیاردی دارد احمق در نظر گرفته شوند.»

رویترز نوشت،‌ شرکت آمازون توافقات حاصل از مذاکرات با نمایندگان اتحادیه ها موسوم به «توافقات چانه زنی گروهی» را به رسمیت نشناخته و به درخواست این خبرگزاری برای اظهارنظر پاسخ نداده است.

اتحادیه وردی اعلام داشت، کارمندان شرکت آمازون در آلمان به میزان چند هزار یورو درآمد سالانه کمتری نسبت به همتایانشان در شرکتهایی که حقوق چانه‌زنی گروهی را در نظر می‌گیرند کسب می‌کنند.

این اتحادیه تصریح داشت، برگزاری پیش بینی نشده اعتصابات در تلاشهای مدیران آمازون برای آماده‌سازی خود برای مدیریت توقف کار اختلال ایجاد خواهد کرد.

فراخوان این اعتصاب در آلمان در حالی مطرح شد که چند کشور اروپایی دیگر از جمله انگلیس و فرانسه خود را برای مواجهه با اعتصابات فلج کننده در تعطیلات پیش روی کریسمس که از یک هفته دیگر آغاز می‌شود آماده می‌کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نظر کارشناس داوری در مورد صحنه‌های دیدار استقلال
استقلال همچنان در صدر/ کامبک لحظات پایانی استقلال مقابل ذوب آهن
سرمربی پرسپولیس: می خواهیم قهرمانی فصل گذشته را تکرار کنیم
جزئیات توافق پیشنهادی آتش‌بس در غزه
حاشیه بازی استقلال مقابل ذوب آهن
ترابی: اورنوف فوق العاده است
نامه تاج به وزیر ورزش و جوانان درمورد فصل آینده لیگ برتر
نمایشگاه مجازی کتاب آغاز به کار کرد
اولین داروی رشد مجدد دندان وارد فاز آزمایش انسانی می‌شود
لغو مراسم فارغ‌التحصیلی در دانشگاه کلمبیا به دلیل اعتراضات
حماس: آماده مقابله با هر گونه حمله اسرائیل به «رفح» هستیم
موافقت حماس با پیشنهاد مصر و قطر برای آتش‌بس در غزه
گفت‌وگوی بایدن و نتانیاهو درباره رفح
برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
رشد ۱۸ دلاری قیمت طلا در معاملات امروز
تامین ۶ میلیارد دلار ارز برای واردات در سال جاری
حاشیه بازی پرسپولیس مقابل نساجی
تساوی سپاهان مقابل استقلال خوزستان
معرفی بهترین تشک یک نفره برای حل مشکل بی‌خوابی دانشجویان
تصمیم‌های داور بازی نساجی و پرسپولیس تایید شد
ارتش ۱۰ نفره پرسپولیس با برد مقابل نساجی موقتا صدرنشین شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top