تاریخ انتشار: پنجشنبه 1401/10/01 - 11:45
کد خبر: 454886

ایجاد اندیشکده بانوان و تحکیم خانواده در وزارت علوم

ایجاد اندیشکده بانوان و تحکیم خانواده در وزارت علوم

اندیشکده بانوان و تحکیم خانواده، هفدهمین اندیشکده تشکیل شده در وزارت علوم است، علاوه بر این اندیشکده ها، کمیته راهبری زیرنظر مقام عالی وزارت وجود دارد که مسئولیت تعیین خط مشی و چگونگی انجام وظایف اندیشکده ها را برعهده دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم با برگزاری اولین جلسه اتاق فکر بانوان و تحکیم خانواده، هفدهمین اندیشکده تخصصی وزارت علوم تشکیل شد. دکتر علی خیرالدین در اولین جلسه اندیشکده بانوان و تحکیم خانواده که در دفتر معاونت فناوری و نوآوری برگزار شد، گفت: مشکلات در اندیشکده ها ضمن شناسایی و اولویت بندی، مورد بررسی تخصصی قرار می گیرند و در همین راستا تاکنون بیش از ۱۰۰ جلسه تخصصی و ۱۵۰ جلسه کارگروه های فرعی ذیل این اندیشکده های تخصصی بر اساس محورهای موضوعی و چالش های پیش رو و احصا شده، تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه اندیشکده بانوان و تحکیم خانواده، هفدهمین اندیشکده تشکیل شده در وزارت علوم است، افزود: علاوه بر این اندیشکده ها، کمیته راهبری زیرنظر مقام عالی وزارت وجود دارد که مسئولیت تعیین خط مشی و چگونگی انجام وظایف اندیشکده ها را برعهده دارد.

خیرالدین با بیان اینکه محدودیتی برای حضور افراد در اندیشکده ها وجود ندارد، گفت: تاکنون ۳۷۰ عضو هیات علمی نخبه و صاحب نظر برای حضور در اندیشکده ها بر اساس معیار و شاخصه های موردنظر و همچنین تایید احراز شرایط توسط رییس و دبیر اندیشکده انتخاب شدند.

وی گفت: بررسی برنامه های هفتم توسعه و همچنین بحث قانون بودجه ۱۴۰۲ از اولویت های اندیشکده ها است.

خیرالدین بر بازنگری قوانین، مقررات و سیاست گذاری و اسناد بالادستی در آموزش عالی تاکید کرد و گفت: برای حوزه بانوان در این زمینه خلا بزرگی وجود دارد و انتظار می رود اندیشکده بانوان و تحکیم خانواده برای ارائه راهکارها، نقش پر رنگی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه علم تولید شده باید در خدمت جامعه باشد، تصریح کرد: موارد مطرح شده در اندیشکده ها ضمانت اجرایی نداشته و صرفا نظام بررسی پیشنهادها و بارش افکار است.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم خاطرنشان کرد: نتیجه فعالیت اندیشکده ها باید تبلور عینی داشته و بدین منظور، اندیشکده ها باید به بخش های اجرایی وصل شوند.

وی بر ضرورت ارتباط نزدیک بین نسل ها اشاره کرد و گفت: باید با نسل جدید ارتباط برقرار کنیم، چرا که این نسل حرف های زیادی برای گفتن دارد.

خیرالدین با بیان اینکه ما بجای مستخدم باید کارآفرین تربیت کنیم، اظهار داشت: بانوان کارآفرین توانمند زیادی داریم و کارآفرینی در حوزه بانوان باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

دکتر فخرالسادات نصیری مشاور وزیر علوم در امور خانواده و زنان نیز در این جلسه گفت: نقش آفرینی زنان به عنوان موثرترین عامل تربیت و سلامت روانی، روحی و جسمی فرزند، همسر و جامعه باید مورد توجه و تاکید قرار گیرد.

نصیری با اشاره به اینکه ساز و کار نهادهای آموزشی، انسان و مقوله انسان سازی است، افزود: زن ریشه و بنیان انسان است و اهمیت پرداختن به موضوع بانوان ریشه در اهمیت نهاد خانواده دارد.

وی تصریح کرد: داشتن جامعه ای سالم و پویا در گرو حفظ سلامت و پایداری خانواده است که این موضوع نیز در گرو نقش آفرینی سازنده زنان در خانواده است.

نصیری خاطرنشان کرد: اندیشکده زنان و تحکیم خانواده با ایجاد محیطی تعاملی و خلاق برای تولید اندیشه های نو و توزیع دانش آن تشکیل شده است. این اندیشکده، موجب آفرینش ایده های مناسب، جهت حل مشکلات و چالش های پیش روی بانوان می گردد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تعطیلی تمامی واحدهای قضایی در روز چهارشنبه
تایید انتخابات مجلس در ۲۱ حوزه و تعیین تاریخ انتخابات ریاست جمهوری
پیام تسلیت دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در پی شهادت رئیس‌جمهور
حضور مقامات سوریه در سفارت ایران در دمشق برای ابراز همدردی
تعطیلی موزه‌ها در روز چهارشنبه
اعلام برنامه جدید امتحانات نهایی دانش‌آموزان
حیدر حیدر گویان دانشجویان عزادار شهید مظلوم در مقابل دانشگاه تهران +فیلم
دسته عزاداری دانشجویان دانشگاه تهران در فراق شهید جمهور +فیلم
بسیج تمامی امکانات شهرداری مشهد برای تشییع شهید جمهور
برپایی دسته عزاداری هیئت‌های دانشجویی در سوگ رییس جمهور شهید +عکس
استقبال از پیکر شهدای خدمت در فرودگاه مهرآباد +عکس
محل استقرار اتوبوس ها برای جابجایی شرکت کنندگان در مراسم تشییع
دوره بعدی شوراهای شهر ۳ ساله خواهد بود؟
حال و هوای اعضای هیئت دولت در هنگام ورود پیکر رئیس جمهور شهید +فیلم
بغض مجری سرشناس بی‌بی‌سی فارسی هنگام اعلام خبر شهادت رئیسی+ فیلم
راهنمای گام به گام تنظیم ساعت جی شاک ga ۲۱۰۰
آیا عکاسی شغل پردرآمدی است؟
تصویری غم انگیز از جای خالی رئیس‌جمهور در هواپیمای اختصاصی دولت
اثر جدید روح‌الامین به‌مناسبت شهادت شهید جمهور +عکس
رشد اندک بورس/ افزایش یک هزار و ۲۳۷ واحدی شاخص کل
پرچم سازمان ملل متحد نیمه افراشته شد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top