تاریخ انتشار: 21 دی 1388 - 00:00:00
کد خبر: 4556

واکنش تند صانعی به بی بی سی

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم روز 12 دی ماه و به دنبال در خواست مردم و جمعی از اساتید حوزه علمیه قم درباره بررسی صلاحیت شیخ یوسف صانعی، اعلام کرد آقای صانعی فاقد ملاکهای لازم برای تصدّی مرجعیت است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل ازشبکه ایران، این تصمیم که به گفته اعضای بزرگترین تشکل روحانی کشور پس از «یک سال تحقیقات» و بررسی فتاوا و عملکرد آقای صانعی اتخاذ شده بود، با اعتراض جریان اصلاح طلب، برخی شخصیت ها و رسانه های بیگانه همراه شد.

حتی رسانه هایی چون «بی بی سی انگلیس» و رادیو فردا، وابسته به سازمان جاسوسی آمریکا(سیا)، ضمن حمایت از آقای صانعی، او را مرجعی مترقی دانستند و به تصمیم جامعه مدرسین اعتراض کردند.

اما بی بی سی در شرایطی از مرجعیت شاگرد آقای منتظری حمایت کرده که به تازگی سندی از گفته های آقای صانعی در این باره افشا شده که با رفتار امروز او کاملا متفاوت است.

بر اساس این سند که در دو روزنامه کیهان و جمهوری اسلامی به چاپ رسیده است، آقای صانعی به اعلام موضع رسانه ای چون بی بی سی درباره مرجعیت واکنش شدید را نشان داده است.

او در سخنانی در 30 آذر 1372 با اشاره به موضعگیری رسانه های بیگانه درباره مرجعیت شیعه، می گوید که «ما نیازی نداریم که بی بی سی برای ما مرجع مشخص کند، ما مرجعی می خواهیم که مثل امام با یک فتوا استکبار را بیچاره کند.»

روزنامه جمهوری اسلامی

روزنامه کیهان

موضع دیگر اینکه، در جریان حمایت های آقای صانعی از فرقه سبز و صدور بیانیه های او در این باره، که گفته شد همسو با بیگانگان بوده است، خبرنگار بی بی سی به دیدار او آمد که به نوشته این رسانه انگلیسی با استقبال آقای صانعی مواجه شده است.

گفتنی است که آقای صانعی در واکنش به پاره کردن عکس حضرت امام خمینی(ره) توسط حامیان آقای موسوی هم، ترجیح داد با "بی‌بی‌سی" گفت و گو کند و در این گفت و گو به جای محکوم کردن عاملان این اقدام توهین آمیز، به اقدام رسانه ملی در پخش تصاویر مربوطه انتقاد کند.



 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سخنان جالب دانشجویان علیه برنامه نمایشی هیات رییسه دانشگاه شهید چمران +فیلم
آغاز فروش اینترنتی و حضوری بلیت قطارهای فوق العاده مشهد
پاکستان به امر و نهی آمریکا درباره ایران دست رد زد
نشریات دانشجویی؛ مصائب و مشکلات تدوین
تعرفه‌های پستی نمایشگاه مجازی کتاب اعلام شد
انصارالله یمن، رژیم صهیونیستی را تهدید کرد
چرا نباید از فروشنده‌های سیار غذا خرید؟
رئیسی؛ موشک جواب موشک +فیلم
پیام بارز «نیچروان» از ایران برای جهان +عکس
کور شدن یامگا هم طبیعی بود؟
زخمی شدن ده‌ها سرباز ناتو + جزئیات
تداوم بارش‌ها در تهران و این مناطق تا جمعه
درگذشت مقام عالی‌رتبه در کره شمالی
استقلال، دروازه‌بان را از فوتبال حذف کرده است!
هشدار به ترابی بعد از پیشنهاد وسوسه انگیز
چرا بنیامین نتانیاهو خودکشی سیاسی کرد؟
چرا چپ دست یا راست دست به دنیا می‌آییم؟
جملات تکان دهنده آیت‌الله جوادی +فیلم
ناشتا برای کبد چرب چی بخوریم؟
شکایت از عروس بعد از مرگ پسر
درخواست پدرزن برای قصاص دامادش
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top