تاریخ انتشار: پنجشنبه 1401/10/08 - 02:17
کد خبر: 455615

محور مقاومت برای منطقه، صلح و امنیت پایدار است

محور مقاومت برای منطقه، صلح و امنیت پایدار است

خیرالله پروین عضو حقوقدان شورای نگهبان در گفت‌وگویی رادویی، اظهار کرد: برای رسیدن به هر مطلوبی، مقدماتی مورد نیاز است و اگر تحقق مقاومت به‌ عنوان یک اصل اساسی در کشور ما در دستور کار قرار دارد، باید برای دستیابی به آن به تجربیات تاریخی متعددی توجه کرد که از دوران دفاع مقدس گرفته تا تحولات منطقه‌ای در این باره وجود داشته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، خیرالله پروین عضو حقوقدان شورای نگهبان در گفت‌وگویی رادویی، اظهار کرد: برای رسیدن به هر مطلوبی، مقدماتی مورد نیاز است و اگر تحقق مقاومت به‌ عنوان یک اصل اساسی در کشور ما در دستور کار قرار دارد، باید برای دستیابی به آن به تجربیات تاریخی متعددی توجه کرد که از دوران دفاع مقدس گرفته تا تحولات منطقه‌ای در این باره وجود داشته است.

وی افزود: البته از اساس، این آموزه ذاتی امام راحل (ره) بود که به ما یاد داد تا در برابر زیاده‌خواهی مستکبران عالم بایستیم، اما بعد از امام خمینی (ره)، این آموزه سرمشق کسانی همچون شهید سلیمانی شد که دل‌بسته مکتب امام بودند.

عضو حقوقدان شورای نگهبان ادامه داد: شخصیت‌هایی نظیر سردار سلیمانی بعدها در زمره کسانی قرار گرفتند که حتی پس از دفاع مقدس و جهاد در جبهه مقابله با اشرار کرمان، باز هم خود را به عرصه جنگ و جهاد رساندند و حتی فراتر از مرزها و در سایر کشورهای منطقه، محله به محله به تبیین مکتبی پرداختند که بنیانگذار کبیر انقلاب به آنان تعلیم داده بود.

پروین، ارمغان محور مقاومت را برای منطقه، صلح و امنیت پایدار دانست و خاطرنشان کرد: چه جنایات دردناکی که در سوریه و عراق رخ می‌داد و چه ظلمی که در حق ملت‌های آزاده و مظلوم یمن صورت می‌گرفت، همه و همه شرایطی را ایجاد کرد که جمهوری اسلامی بر مبنای وظیفه دینی و انسانی خود وارد عمل شود و مخلص‌ترین عناصر و چهره‌های خود را به میدان بفرستد تا حتی بی آنکه کوچک‌ترین نفعی برای ایران اسلامی داشته باشد، امنیت پایدار در منطقه تأمین شود.

وی ادامه داد: با همه این تفاسیر، اگرچه سلیمانی‌ها در میدان هستند، اما باید بدانیم که ما امروز با دوره پسامدرن و عصر سایبر مواجه هستیم و در این میدان جدید، ممکن است اتفاقاتی صورت گیرد که برای کشور ما تهدیداتی به‌مراتب خطرناک‌تر از جنگ سخت نظامی ایجاد کند؛ همان‌طور که اخیراً هم اتفاقاتی افتاد که در قالب یک جنگ رسانه‌ای تمام‌عیار، همه کشورهای مستکبر عالم را در برابر نظام اسلامی متحد کرد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان یادآور شد: در این شرایط نمی‌توان دست‌ بسته به تماشا نشست تا نسل‌های آینده‌ساز کشور از بحران‌های شناختی و فرهنگی سالم بیرون بیایند. رسانه‌ها از جمله صداوسیما در این میان مسئولیت مضاعفی بر دوش دارند. سواد رسانه‌ای در عصر حاضر به‌ مثابه همان آموزش رزم مقدماتی است که در دوران دفاع مقدس به همه جوانان آموزش داده می‌شد و کشور را به‌ صورت فراگیر از خطر اشغال مصون نگاه داشت.

وی ابراز امیدواری کرد تا با محوریت گروه‌های جهادی و جوانان آتش به اختیار، شرایطی فراهم شود که عموم مردم از برکات فعالیت فرهنگی و جهاد تبیین در این جنگ شناختی بهره‌مند شوند تا به برکت این آگاه‌سازی‌ها، هم از مبانی انقلاب و هم میراث گرانقدر شهدا صیانت کنیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسکای ویو دبی: تجربه فوق العاده سرسره شیشه ای و سکو تماشای دبی
دیزل ژنراتور؛ راهکاری قدرتمند برای تأمین برق
اصولی که هر دانشجویی باید آن را رعایت کند
تظاهرات دانشجویان دانشگاه راتگرز در نیوجرسی آمریکا +فیلم
وعده صادق ضربه مهلکی به غرب پرستان داخلی بود!
شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه
محل آخرین بازی استقلال در لیگ برتر
آیا طرفداران امام خمینی خرافاتی بودند؟! +فیلم
پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
اوسمار مدعی شد که سپاهان بلوف زده است
زمان بیست و دومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد
کارگران قرارداد موقت دائمی می‌شوند؟
آغاز فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد از امروز
پرتاب به آینده با اینترنت ۵.۵G
سیر تا پیاز جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در آمریکا
کاهش صادرات تسلیحاتی فرانسه به اسرائیل با فشار افکارعمومی
بورس جذاب شد/ کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه
کمک‌های اهدایی به سیل‌زدگان در کارتخوان عبدالحمید!
اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
برخورد خشن پلیس با دانشجوی دختر +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top