تاریخ انتشار: یکشنبه 1401/11/02 - 16:01
کد خبر: 458726

پرونده ویژه شورای شهر (بخش دوم)؛

شورای خانوادگی تهران/دیگر اعضای شورای شهر کدام عضو خانواده خود را جذب کردند؟

شورای خانوادگی تهران/دیگر اعضای شورای شهر کدام عضو خانواده خود را جذب کردند؟

حال برای مردم سوال است که با کمک نمایندگان مورد حمایت محمدباقر قالیباف در انتخابات شورای شهر برای تهرانی ها زندگی خوب رقم خورده است یا برای اعضای خانواده آنها؟

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در روزهای گذشته انتشار فیش حقوقی دختر دهه هشتادی یک عضو شورای شهر در فضای مجازی حواشی زیادی به دنبال داشت تا جایی که وزیر کشور وارد عمل شد و دستور پیگیری داد. گویی شورای شهری که با شعار دوباره خدمت قرار بود به مردم خدمت کند بیشتر تبدیل به شورای خانواده شده است.

نرگس معدنی پور، عضو شورای شهر و مادر دختر دهه هشتادی بعد از حواشی ایجاد شده با اعلام اینکه دخترش استعفا از سمت خود داده است سعی در آرام کردن افکار عمومی داشت اما هیچگاه سخنی درخصوص اینکه این استعفا از سمت خود و جابجایی در سمتی دیگر یا از کل مجموعه شورای شهر تهران استعفا داده است.

بیشتر بخوانید: دست کم ۴۲ نفر همانند دختر دهه هشتادی جذب شدند

چندی نگذشت که ‏افکار عمومی متوجه نام ‎نرگس معدنی‌پور در لیست تخفیف املاک نجومی شهرداری در سال ۹۵ شد. نامی که برای خرید یک ملک 135 متری در سعادت آباد شامل 30 درصد تخفیف شده بود. از طرفی خبری مبنی بر اینکه پسر نرگس معدنی‌پور دوره خدمت سربازی خود را به صورت امریه در یکی از سازمان‌های مرتبط با شهرداری تهران که در موضوعات فرهنگی فعالیت دارد در حال گذراندن بوده، و با توجه به حواشی اخیر به یگان اصلی خدمت خود عودت داده شده است.

اما نرگس معدنی پور چگونه و با کمک چه کسی وارد مجموعه شهرداری شد؟ می توان گفت معدنی پور در دهه هشتاد وارد سازمان فرهنگی شد و در دوران شهرداری آقای قالیباف به اوج مسولیت ها رسید. به دلیل ارتباط نزدیک با خانم مشیر همسر آقای قالیباف بدون سابقه شهردار منطقه شد و سپس در لیست شورای ائتلاف قرار گرفت و با حمایت محمدباقر قالیباف، رئیس وقت مجلس از لیست معدنی پور راهی ساختمان شورای شهر شد.

اما اخبار و حواشی پیرامون دختر دانشجوی دهه هشتادی که با حقوق بالا و 150 ساعت اضافه کاری تعجب همگان را به خود جلب کرد یک طرف و از طرف دیگر سکوت سایر اعضای شورای شهر تهران نسبت به این موضوع برای افکار عمومی سوالات بسیاری را ایجاد کرد. اما با مشخص شدن اینکه هر عضو شورای شهر در دوره فعلی و ادوار گذشته، امکان بکارگیری دو نفر بدون در نظر گرفتن مدرک و سابقه کاری را در مجموعه شورای شهر داشتند علت سکوتشان را مشخص کرد.

با این وجود باید گفت که حداقل 42 نفر به این روش جذب مجموعه شورای شهر شدند و هنوز هیچ شفافیتی در این خصوص از جانب هیچ یک از مجوعه های شورای شهر و شهرداری تهران نشده است.

شورای خانوادگی

با این وجود حواشی و اخبار زیادی از شورای شهر تهران در فضای مجازی پیچیده است که هنوز هیچ یک از اعضای این شورا به آن واکنشی نداشتند. از این رو در ادامه قصد داریم با انتشار این حواشی و اخبار پیچیده در فضای مجازی راهی را برای شفافیت اعضای شورای شهر در این خصوص باز کنیم. از این رو در ادامه جزئیات بیشتر را مشاهده می کنید:

1- س-ن از اعضای شورای شهر تهران شوهر خواهر خود را به شورای شهر تهران آورده است.

2- ن-س دیگر عضو شورای شهر تهران در اقدامی همسر خود را به شورای شهر آورده است.

3- ح-الف از دیگر اعضای شورای شهر گفته می‌شود ابتدا برادر زن خود را به شورای شهر آورده و اخیرا خود به یکی از مناطق رفته و در شهرداری آن منطقه پست گرفته است.

4- گفته می شود بجز ح-الف چند عضو دیگر شورای شهر تهران نیز در مجموعه شهرداری پست گرفتند. حال سوال اینجاست اعضای شورای شهری که باید خود ناظر بر عملکرد شهرداری باشند با پست گرفتن و مشغول به کار شدن در شهرداری برای نظارت بر این مجموعه دچار تعارض منافع نمی شوند؟

5- الف-ص دیگر عضو شورای شهر تهران نیز دامادش را به عنوان یکی از سهمیه های خود به شورای شهر برد.

6- الف-ع عضو شورای شهر تهران همسر خود را به عنوان مدیرکل ماده ۱۰۰ شهرداری وارد این مجموعه کرد.

زندگی خوب برای مردم یا اعضای خانواده؟

البته قابل ذکر است که حواشی و اخبار فعلی اعضای این شورا تازگی ندارد و قبل از ورود به شورا نیز با حواشی زیادی از جمله دست داشتن در املاک نجومی و شایعه پراکنی در بنگاه های رسانه ای خود برای خبری مبنی بر حمایت سید ابراهیم رئیسی از لیست اعضای فعلی در انتخابات شورای شهر که بلافاصله توسط رئیسی این خبر تکذیب شد اما آن ها توانسته بودند استفاده سیاسی خود را از این شایعه کرده بودند.

حال سوال اینجاست شورای شهری که برای خدمت به مردم آمده بود چرا امروز به جای شورای مردمی تبدیل به یک شورای خانوادگی شده است. کسانی که دیروز از این لیست حمایت کردند امروز چرا پاسخگوی افکار عمومی در برابر لیست مورد حمایت خود نیستند؟

یکی از اشخاصی که از لیست این شورای شهر باوجود اینکه خود در مقام نظارت بر انتخابات شوراها بود اعلام حمایت کرد. محمد باقر قالیباف شهردار اسبق تهران و رئیس مجلس شورای اسلامی در زمانی که مجلس باید وظیفه نظارت بر انتخابات شوراها را بر عده داشت در حرکتی از لیست اعضای فعلی شورای شهر اعلام حمایت کرد.

قالیباف در حمایت از لیست شورای شهر تهران گفت: با توجه به تجربه‌ام در تهران و همچنین افتخار نمایندگی شما مردم خوب تهران در مجلس شورای اسلامی از شما دعوت می‌کنم تا همه با هم برای پیشرفت همراه با عدالت شهرمان به لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی «تهران سربلند» رأی دهیم تا با کمک نمایندگان متعهد و متخصص در شورای شهر زندگی خوب برای شما تهرانی‌های عزیز رقم بخورد.

حال برای مردم سوال است که با کمک نمایندگان مورد حمایت محمدباقر قالیباف در انتخابات شورای شهر برای تهرانی ها زندگی خوب رقم خورده است یا برای اعضای خانواده آنها؟

با این وجود همچنان به نظر نمی رسد اعضای شورای شهر تهران در ادامه نیز تمایلی به شفاف سازی درباره اتفاقات و اخبار پیرامون خود برای جذب اعضای حانواده داشته باشند از این رو افکار عمومی خواستار وجود شفافیت با یک نهاد نظارتی قوی برای تحقیق و تفحص از این مجموعه است تا گزارش دقیقی از رانت های به وجود آمده در این مجموعه ها به مردم ارائه دهد. مجلس شورای اسلامی نیز به عنوان نهادی نظارتی که وظیفه نظارت از این مجموعه ها را نیز بر عهده دارد می تواند با تحقیق و تفحص گزارش دقیق و شفافی بدون هیچ تعارض منافع و یا رانتی را به ملت ایران ارائه دهد.

گزارش از هادی هدایت زاده

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top