تاریخ انتشار: شنبه 1401/11/08 - 19:43
کد خبر: 459481

وزیر علوم: نوع نگاه ما به دانشگاه فرهنگیان متفاوت است

وزیر علوم: نوع نگاه ما به دانشگاه فرهنگیان متفاوت است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: رشته‌ها و مشاغلی مانند مهندسی و پزشکی را تخصصی می‌دانیم اما به حرفه معلمی به صورت تخصصی نگاه نمی‌کنیم و این در صورتی است که معلمی جمع همه فضائل است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» محمد علی زلفی گل روز شنبه در سی و سومین اجلاس سراسری مدیران دانشگاه فرهنگیان که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، اظهار کرد: آسایش و آرامش بیشتر در جامعه به آموزش و پرورش برمی‌گردد، بنابراین باید برای این حوزه هزینه کنیم تا توزیع متوازن پیش آید.

وی افزود: باید این حقیقت را باور داشته باشیم که همه امور کشور به دست توانای معلمان رقم می‌خورد و به همین دلیل نوع نگاه ما به آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان متفاوت است.

به گفته او، براساس مطالعات تطبیقی مشخص می‌شود که کشورهای برتر قدردان معلمان از نظر مادی، وجاهت، امکانات رفاهی و احترام اجتماعی قدر هستند هرچند در کشور ما نیز چنین نگاهی به حرفه معلمی وجود دارد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان باید به معلمان ابتدایی و به صورت ویژه تر معلم کلاس اول بهای ویژه داده شود، ادامه داد: هر موقع نخبه‌ترین جوانان آرزوی معلمی را داشتند، مسیر جامعه ما درست است و برعکس هر وقت توزیع متوازن استعدادها را نداشتیم یعنی به درستی پیش نرفته ایم.

زلفی گل ضمن تشکر از توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی به دانشگاه فرهنگیان، گفت: آن دوران سیاه که باعث منقرض شدن مراکز تربیت بدنی شد، باید در تاریخ بماند.

وی اضافه کرد: با فرهنگ درست، فکر و عمل درست هم خواهیم داشت و برای اصلاح جامعه باید در دانشگاه فرهنگیان سرمایه گذاری مادام العمر کنیم و رهبر معظم انقلاب هم تمام قد از این دانشگاه حمایت کردند و اعلام کردند که هر کس بخواهد معلم شود، باید از دانشگاه فرهنگیان عبور کند.

زلفی گل ادامه داد: در آموزش و پرورش هم وزیر به معلمی به عنوان یک شغل تخصصی نگاه می‌کند، معلمان تمام بزرگان آینده را تربیت می‌کنند.

وزیر علوم اظهار کرد: باید بپذیریم تغییر اقلیم آموزشی صورت گرفته، شیوه تدریس، محتوا و نوع برگزاری آزمون‌ها متفاوت شده بنابراین محتوای آموزش در دانشگاه فرهنگیان هم باید بازنگری شود.

زلفی گل افزود: فضای مجازی و فناوری نوین باید در برنامه درسی دانشگاه فرهنگیان دیده شود و باید تغییر اقلیم آموزشی را مطابق نیاز جامعه بومی و مدیریت کنیم و بر این اساس به تربیت معلمان اقدام کنیم.

اعلام شیوه‌های جذب هیات علمی در دانشگاه فرهنگیان
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جمع خبرنگاران از شیوه‌های جذب هیات علمی در دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: جذب هیات علمی در دانشگاه فرهنگیان به چند طریق در حال اقدام است، اولین و مهم‌ترین جذب دکتر معلمان است که آموزش و پرورش در این زمینه از ظرفیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: دکترمعلمانی که هم دارای تجربه معلمی و آموزشی هستند و هم از نظر مدرک علمی شایستگی هیات علمی را دارند و به این افراد نیز امتیاز خاصی داده نشده است.

وزیر علوم ادامه داد: یک شروط بسیار جدی برای آنها گذاشته شده و آیین‌نامه‌اش در هیات امنای دانشگاه فرهنگیان با حضور رئیس جمهور تصویب شده است و براساس آن بخشی از نیاز اعضای هیات علمی از این طریق جذب می‌شوند.

زلفی گل یادآور شد: بخشی دیگر از اعضا به منظور ایجاد رقابت میان اعضای هیات علمی از طریق سهمیه‌ای است که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه می‌دهد که ۵۰۰ نفر هستند و این افراد از طریق فراخوان در رشته‌های مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان شرکت می‌کنند و بهترین‌ها را که سوابق علمی درخشان دارند، مجموع صلاحیت حرفه‌ای و عمومی با هم جذب می‌شود و نمره‌ای به آنها تعلق می‌گیرد و براین اساس جذب می‌شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top