تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/11/26 - 08:36
کد خبر: 461484

انقلاب نبود، نوار بود مردم نبودند،‌ فتوشاپ بود

انقلاب نبود، نوار بود مردم نبودند،‌ فتوشاپ بود

یکی از واکنش‌های رسانه‌های وابسته به اپوزیسیون ضد انقلاب نسبت به حماسه عظیم راهپیمایی ۲۲ بهمن این بود که مدعی شدند تصاویر این راهپیمایی «فتوشاپ» است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: در این باره روزنامه همشهری می‌نویسد: «ندیدن» و «به کوچه پس کوچـــه‌زدن»، حربه رسـانه‌ای جریان ضدانقلاب در توجیه اشتباه محاسباتی حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال بود. رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور پیش‌بینی حضور میلیونی مردم در شهرها و روستاهای کشور را نمی‌کردند؛ در عوض استناد کردند به چند گزارش تصویری حاشیه محلات و دور از مسیر همیشگی راهپیمایی‌ها و آن را نشانه استقبال کم‌رمق مردم از جشن چهل و چهارمین سالگرد انقلاب دانستند.

گزارش‌هـای تصویری مستند به حضـور متعدد عکاسـان در میعادگاه‌هـای راهپیمایی ۲۲ بهمن و خبرگزاری‌ها در سراسر کشور جایی برای فتوشاپی خواندن اجتماعات گسترده مردم نمی‌گذاشـت اما وقتی بنا بـر ندیدن بود، تک ویدئوهای ارســالی کوچه خلوت به «گزارشگر خوب...» شبکه فارسی زبان خارجی حجت موجه رسانه‌ای آنها محسوب می‌شد.

این میدان حضور مردم اسـت که در نهایت واقعیت خود را بر تصمیم براندازان جمهوری اسلامی عرضه می‌کنـد . چندماه قبل‌تـر رهبر معظم انقلاب در توصیف دســـــتاوردهای جمهوری اسلامی ایران و بازدارندگی کشور از فکر تهاجم قدرتهای بیگانه گفته بودند: «چند سال پیش وقتی عکس‌های موشک‌ها و پهپادها منتشر می‌شد می‌گفتند اینها فتوشاپ است؛ حالا می‌گویند پهپادهای ایرانی خیلی خطرناک است؛ چرا به فلان کشور می‌فروشید.» اروپا و آمریکا بعدها هیچ گاه بـه این تناقض ادعاهای خود در فتوشاپی بودن دستاوردها و استقبال از پهپادهای ایران اشاره نکردند.

عمق راهبردی گسترده حضـور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال نیز به مـذاق میزگرد رهبران خودخوانده براندازی ایران در واشنگتن خوش نیامد و لجستیک آنها نتوانست تصاویر مخابره شده از ایران را تاب بیاورد. فتوشــاپ، تدوینگر کارکشته تلویزیونی یا استفاده از تصاویری آرشیوی و دستکاری شده تلاش بی‌ثمر جریان برانداز در تحریف واقعیت راهپیمایی امسال انقلاب بود و همانند پهپادها صدای آن بعــدا در صحنه بین‌الملل و تمکیـن اروپایی‌ها و آمریکا به خواست مردم در برقراری ثبات و آرامش در کشور درمی‌آید.

آنچه باید به تحلیل روزنامه همشهری اضافه کرد، این نکته است که سران رژیم پهلوی در اوج تظاهرات عظیم ملت ایران علیه رژیم ستم‌شاهی نیز ادعا می‌کردند صدای مردم، صدای واقعی نیست، بلکه صدای ضبط شده و «نوار» است. همین خبط موجب شد تا مردم در تظاهرات بعدی شعار بدهند «ازهاری بیچاره! باز بگو نواره. نوار که پا نداره».

ارتقای گروهک‌های ورشکسته از «نوار» معرفی کردن صدای مردم، به «فتوشاپی» وانمود کردن تصاویر حضور ده‌ها میلیونی در حالی است که هم اینک رسانه‌های غربی مدعی فتوشاپ بودن موشک‌ها و پهپادهای ایران، از دقت و نقطه‌زنی آنها می‌نالند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مربع مدعیان صعود به لیگ برتر+جدول لیگ
پیام خداحافظی خطیر: برای ۵ فینال باقی مانده هم قسم شویم
تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه کتاب آغاز شد
اقدام ویژه وزارت علوم برای جذب دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
اعلام آمادگی دانشگاه علامه برای آموزش زبان فارسی و بورسیه دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
پیدا شدن ماهواره‌ای که ۲۵ سال گم شده‌ بود
برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور با حضور رئیسی
سردار شیرازی: عملیات وعده صادق شکافی بزرگ بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد کرد
ادای احترام تکاوران تیپ ۲۵ ارتش به معلمان +فیلم
گفت‌و‌گوی هنیه با وزیر خارجه قطر و رئیس سازمان اطلاعات مصر در خصوص آتش‌بس
آب پاکی بایدن روی دست معترضان: در سیاست‌ها تجدیدنظر نمی‌کنیم
سازمان ملل: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد
رئیس مرکز آمار ایران تغییر کرد
جزئیات لحظه پیدا شدن یسنا توسط امدادگر کایت سوار هلال احمر +فیلم
وحشت‌آفرینی شرور سابقه‌دار در غرب تهران
اوسمار نمی‌تواند بازیکنان را کنترل کند چون...
اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
نمی‌توانیم بگوییم «یسنا » ربوده شده یا نه !
دانشگاه شهید بهشتی ،دانشجویان آمریکایی اخراجی را بورسیه می‌کند
«یسنا» دختر ۴ساله کلاله‌ای زنده پیدا شد
لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top