تاریخ انتشار: شنبه 1401/12/27 - 14:49
کد خبر: 464883

مزایای استفاده از مهتابی ال ای دی

مزایای استفاده از مهتابی ال ای دی

مزایای استفاده از مهتابی ال ای دی نسبت به لامپ های سنتی بسیار زیاد است، زیرا این مهتابی ها نوع بسیار پیشرفته و تکمیل شده لامپ های سنتی هستند. در این مقاله قرار است به بررسی مهم ترین مزایای استفاده از مهتابی ای ای دی بپردازیم که طول عمر بالا اولین مورد آن است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مزایای استفاده از مهتابی ال ای دی نسبت به لامپ های سنتی بسیار زیاد است، زیرا این مهتابی ها نوع بسیار پیشرفته و تکمیل شده لامپ های سنتی هستند. در این مقاله قرار است به بررسی مهم ترین مزایای استفاده از مهتابی ای ای دی بپردازیم که طول عمر بالا اولین مورد آن است.

از مهم ترین مزایای استفاده از مهتابی ال ای دی محسوب می شود، این است که اجزای یک LED و نحوه تولید نور در آن به طور قابل توجهی طول عمر این لامپ ها را افزایش می دهد. در مواقعی که طول عمر دیگر انواع لامپ با استفاده غلط کاهش می یابد. سطح کم حرارت، دوام و بهره وری انرژی لامپ LED باعث می شود، طول عمر آن تا هزاران ساعت بیشتر دوام بیاورد.

به طور معمول، بخش های مهم یک لامپ، مانند رشته، با گذشت زمان ضعیف می شود و در نهایت لامپ می سوزد. تفاوت لامپ های ال ای دی این است که مانند دیگر انواع لامپ ها نمی سوزند. با این وجود، مقدار نوری که این لامپ ها تولید می کنند به تدریج کاهش می یابد. به این اتفاق «استهلاک لومن» گفته می شود. طول عمر لامپ ال ای دی بر اساس مدت زمانی است که طول می کشد تا خروجی لومن لامپ به 30 درصد کاهش یابد.

تجربه ثابت کرده است که مزایای استفاده از مهتابی ال ای دی این است که حتی طول عمر ارزانترین آن حدود 5000 ساعت است. با این وجود این مقدار حدود 3000 تا 4000 بیشتر از میانگین طول عمر یک مهتابی رشته ای است. اما بسیاری از مهتابی های ال ای دی با کیفیت، بیش از 25000 ساعت کار می کنند.

بهره وری انرژی، مزایای استفاده از مهتابی ال ای دی

از جمله مزایای استفاده از مهتابی ال ای دی این است که به دلیل خروجی لومن بالا در هر وات، حدود 70 درصد از انرژی خود را به نور تبدیل می کند. این ویژگی باعث می شود که مهتابی LED بسیار کارآمد تر از سایر لامپ ها باشد. لامپ های رشته ای با تبدیل انرژی به گرما، حجم بزرگی از انرژی خود را از دست می دهند. به این ترتیب، برای تولید نوری که یک لامپ رشته ای 40 واتی تولید می کند، تنها به یک لامپ ال ای دی 6 واتی نیاز است. مزایای استفاده از مهتابی ال ای دی

دمای مهتابی LED پایین تر از دیگر انواع است که این ویژگی باعث ایمن تر شدن کارکرد آن می شود.

دمای مهتابی LED پایین تر از دیگر انواع است که این ویژگی باعث ایمن تر شدن کارکرد آن می شود. در مقایسه، لامپ های رشته ای می توانند آنقدر داغ شوند که باید از دسترس کودکانی که ممکن است خودشان را بسوزانند، دور نگه داشته شود. لامپ های رشته ای همچنین ممکن است در صورت برخورد تصادفی با مواد قابل اشتعال، مانند پارچه، باعث آتش سوزی شوند.

از دیگر مزایای استفاده از مهتابی ال ای دی، روشنایی و شدت بالا است. لامپ های LED قادر به انتشار سطح بسیار بالایی از روشنایی هستند. به همین دلیل است که وات دیگر ملاک اندازه گیری روشنایی نیست. همچنین مهتابی ال ای دی یک طیف رنگی استثنایی برای خانه شما به ارمغان می آورد. لامپ های رشته ای برای ایجاد رنگ ها و سایه های مختلف نور به ژل یا فیلتر نیاز دارند.

ویژگی های خاص مهتابی LED

مزایای استفاده از مهتابی ال ای دی طیف وسیعی از رنگ ها است که بدون استفاده از ژل یا فیلتر به شما ارائه می دهد. ژل و فیلتر های مورد استفاده، ممکن است به مرور زمان بسوزد یا محو شود. اما طیف رنگ در مهتابی LED ، به این صورت است که این دیود واقعی یا پوشش فسفر آن است که برای تغییر رنگ نور ساطع شده را تغییر می دهد.

در حالی که لامپ رشته ای با گرم کردن رشته خود تا دمایی که موجب تولید نور می شود، کار می کند، لامپ LED زمانی که برق دریافت می کند، انرژی الکترومغناطیسی را به عنوان نور منتشر می کند. با تبدیل انرژی به نور به جای استفاده از گرما برای تولید نور، مهتابی های LED می توانند در دمای بسیار پایین تری نسبت به دیگر انواع لامپ ها کار کنند.

گرمای کمی که مهتابی LED تولید می کند توسط یک هیت سینک مخصوص دفع می شود که برای جذب هر گونه گرما و پراکندگی ایمن آن از دیود ها طراحی شده است. در حالی که دستگاه یا پایه واقعی لامپ ال ای دی هنگام لمس کردن گرم به نظر می رسد، خود ال ای دی ها اشعه مادون قرمز را در پرتو خود ساطع نمی کنند، به این معنی که هیچ گرمایی در آن وجود ندارد. مزایای استفاده از مهتابی ال ای دی

از مهمترین مزایای استفاده از مهتابی ال ای دی نورپردازی بسیار با دوام و قابل اعتماد آن ها است.

ویژگی حرارت تابش کم لامپ های LED، آن ها را برای استفاده در مناطق حساس به حرارت، مانند نمایش آثار هنری، بهینه می کند، زیرا باعث محو شدن یا آسیب حرارتی به رنگ ها نمی شود. نکته حائز اهمیت این است که مهتابی LED خنک کار می کند، اما به دلیل روشی که گرمای تولید شده را دفع می کند، آن را نباید فضای بسته نگه داشت، زیرا این امر باعث تحلیل رفتن لامپ و کاهش طول عمر آن می شود.

قابلیت اطمینان و روشنایی آنی مهتابی ال ای دی

از مهمترین مزایای استفاده از مهتابی ال ای دی نورپردازی بسیار با دوام و قابل اعتماد آن ها است. این لامپ ها می توانند با قابلیت اطمینان بالا و با خیال راحت در دما های سرد کار کنند. همچنین نسبت به سایر لامپ ها می توانند ضربه و لرزش بیشتری را تحمل کنند، زیرا شکننده نیستند و در داخل آن ها هیچ رشته ای وجود ندارد. قطعات موجود در مهتابی ال ای دی، پایداری آن ها را برای استفاده در مناطقی که در معرض نوسانات دما، آب، هوای نامساعد و تکان های زیاد قرار دارند، ایده آل می کند.

مهتابی LED دارای قابلیت روشنایی آنی است. ممکن است عجیب به نظر برسد! اما موقعیتی را تصور کنید که شما چراغی را روشن می کنید تا دنبال چیزی بگردید، اما باید چند لحظه صبر کنید تا ابتدا لامپ روشن شود. لامپ های رشته ای که چند دقیقه طول می کشد تا گرم شوند. اما لامپ های LED از لحظه ای که کلید برق را میزنید با روشنایی کامل شروع به کار می کنند. نکته بسیار مهم این است که با وجود قابلیت ها و مزایای فراوان گفته شده قیمت مهتابی ال ای دی بسیار مقرون به صرفه است.

مزایای استفاده از مهتابی ال ای دی

لامپ های LED از لحظه ای که کلید برق را میزنید با روشنایی کامل شروع به کار می کنند.

منابع:

https://www.thelightbulb.co.uk/resources/ultimate-guide-led-lights-advantages-leds/

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
۳دستور ضربتی رئیسی برای کمک به مردم سیستان و بلوچستان
آمریکا و تجاوز به حق وتو !
برای جلوگیری از بستری‌های بی دلیل بیماران چه باید کرد؟
روایتی تکان‌دهنده از اوضاع وخیم اسرای اهل غزه
نظریه‌پرداز برجسته آمریکایی: اسرائیل از حمله ایران شوکه شد
کدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالو درمانی هستند؟
واکنش سفارت ایران در لندن به اتهامات بی دلیل به سپاه
سرکرده فروش کوکائین در فضای مجازی دستگیر شد
ایران مالک یک پهپاد سنگین و قدرتمند است
خط و نشان ترامپ برای حسین وفایی
۹۵۶ هزار نفر در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کردند
درس اخلاق آیت‌الله جاودان درباره امان‌نامه +فیلم
یک سد دیگر سرریز شد
جزئیات برگزاری نوزدهمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top