تاریخ انتشار: دوشنبه 1401/12/29 - 19:01
کد خبر: 465129

بهترین نرم افزار ساخت جلوه های ویژه ۲۰۲۳ در موشن کده

بهترین نرم افزار ساخت جلوه های ویژه ۲۰۲۳ در موشن کده

VFX مخفف جلوه های ویژه یا بصری است. جلوه های بصری تخیلی هستند، جلوه های ویژه ای هستند که در قالب دیجیتال با کمک تصاویر تولید شده توسط کامپیوتر ایجاد می شوند. تولید این اثرات در دنیای واقعی بسیار دشوار است. این به فیلمسازان کمک می کند تا محیطی ایجاد کنند، اشیای بی جان که تولید آنها در دنیای واقعی بسیار دشوار است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ VFX مخفف جلوه های ویژه یا بصری است. جلوه های بصری تخیلی هستند، جلوه های ویژه ای هستند که در قالب دیجیتال با کمک تصاویر تولید شده توسط کامپیوتر ایجاد می شوند. تولید این اثرات در دنیای واقعی بسیار دشوار است. این به فیلمسازان کمک می کند تا محیطی ایجاد کنند، اشیای بی جان که تولید آنها در دنیای واقعی بسیار دشوار است. نرم‌افزاری مختلفی برای آموزش جلوه های ویژه در افتر افکت در دسترس هستند که به افراد اجازه می‌دهند حرکت و تصاویر غیرواقعی ایجاد کنند. این نرم افزار به ساخت مدل سه بعدی و انیمیشن شخصیت ها و اشیا کمک می کند. این نرم‌افزارها به کاربران کمک می‌کنند تا با استفاده از ذهن خلاق خود فضایی بی‌درنگ ایجاد کنند که به ما در هدایت خلاقیت خود برای ایجاد تصاویر و حرکات فوق العاده کمک می کند.

جلوه‌های ویژه، یک ساختنی هیجان‌انگیز

جلوه‌های بصری استفاده شده در فیلم‌های سینمایی، همیشه از جذاب‌ترین بخش‌های صنعت سینما بوده‌اند. استفاده از جلوه‌های ویژه در سینما، در همان دهه‌های ابتدایی این صنعت آغاز و به مرور به بخش جدایی ناپذیر آن تبدیل شد، به طوری که اکنون تقریباً هیچ فیلم یا سریالی را نمی‌توانیم پیدا کنیم که در روند ساخت آن از انواع مختلف جلوه های ویژه استفاده نشده باشد. گرچه هنوز هم بسیاری از تکنیک‌های استفاده شده در جلوه‌های ویژه، از همان اصول قدیمی پیروی می‌کنند، اما روش انجام آن‌ها به کلی دگرگون شده است.

پیشرفت کامپیوترها و در نتیجه آن، پیدایش انواع برنامه جلوه های ویژه فیلم ، باعث شد استفاده از این چاشنی هیجان‌انگیز روز به روز با سهولت و کیفیت بیشتری همراه شود. این روند به زودی موجب شد تا امکانات پیاده‌سازی جلوه‌های ویژه از انحصار استودیو‌های بزرگ فیلم‌سازی خارج شده و در دسترس تمام علاقمندان به آن قرار بگیرد.

معرفی برترین نرم افزار های ساخت جلوه های ویژه

در این مقاله به معرفی برترین نرم افزارهای ساخت جلوه های ویژه، مورد استفاده در بیشتر زمینه ها اشاره شده است.

Autodesk Max: یکی از قدرتمندترین ابزارها برای مدلسازی سه بعدی و انیمیشن است. این ابزار دارای ویژگی های پیشرفته ای برای ابزار Spline است که به ایجاد هندسه های دشوار کمک می کند. در این، می‌توانیم نقشه‌های OSL را در ویرایشگر متریال از گره‌های ریاضی ساده ایجاد کنیم تا بافت‌های رویه‌ای را تشکیل دهیم. با کمک این ابزار می توانیم رفتار مایع واقعی را ایجاد کنیم.

Autodesk Maya: یکی از ابزارهای پیشرو در انیمیشن سازی و مدل سازی سه بعدی است. مایا همچنین در صنعت بازی های ویدیویی برای ایجاد جلوه های بصری برای بازی هایی مانند Call of Duty و Halo به طور گسترده استفاده می شود. مونتاژ صحنه و جریان‌های کار مدل‌سازی تسریع‌شده موجود در این نه تنها بهره‌وری را به حداکثر می‌رساند، بلکه به ساده‌سازی تجربه طراحی شما نیز کمک می‌کند.

Adobe After Effects: افتر افکت یک برنامه کاربردی است که توسط Adobe برای ایجاد گرافیک های حرکتی، جلوه های بصری دیجیتال و کامپوزیت ساخته شده است. این در پس از تولید فیلم سازی و تولید تلویزیون استفاده می شود. این برنامه در سال 2019 برنده جایزه اسکار برای دستاوردهای علمی و فنی شد.
Dx Studio: DX Studio توسعه یکپارچه ای است که با سایر نرم افزارهای مورد استفاده برای ایجاد بازی های ویدئویی سه بعدی استفاده می شود.

آموزش جلوه های ویژه در افتر افکت

جلوه ویژه به صحنه هایی گفته می شود که در حالت عادی امکان پذیر نیست یا بسیار سخت می باشد. به همین منظور برای ایجاد چنین جلو هایی بر روی فیلم ها از نرم افزارهای مختلفی استفاده می شود که افتر افکت یکی از آن ها می باشد. در این دوره آموزش تیزر سازی در افتر افکت آشنا خواهیم شد و تمام جزییات و تکنیک ها و پلاگین های لازم در نرم افزار افتر افکت را آموزش خواهیم داد. در این آموزش فقط به مباحث پروژه محور این مهارت پرداخته می شود و به آموزش خود نرم افزار افتر افکت نمی پردازیم.

بهترین نرم افزار ساخت جلوه های ویژه 2023 در موشن کده

Gelato: یکی از ابزارهای قدرتمند رندر است که توسط NVidia توسعه یافته است.

LightWave 3D: یکی از برنامه های گرافیکی کامپیوتری سه بعدی است که توسط NewTek توسعه یافته است. این نرم افزار برای رندر تصاویر سه بعدی اعم از متحرک و استاتیک استفاده می شود. ویژگی های مدل سازی سه بعدی از مدل سازی چند ضلعی و سطوح فرعی پشتیبانی می کند.

NUKE: نیوک یک نرم افزار کاربردی مبتنی بر گره است که توسط Digital Domain توسعه یافته است. جلوه های بصری را در تلویزیون و پس از تولید فیلم ارائه می دهد.

Cinema 4D: سینما فوردی یک نرم افزار مدل سازی سه بعدی، انیمیشن، موشن گرافیک و رندر است که توسط MAXON توسعه یافته است. با کمک این نرم افزار می توانیم مدل سازی رویه ای و چند ضلعی/زیر فرعی، انیمیشن، نورپردازی، تکسچرینگ و رندرینگ را انجام دهیم.

یادگیری نرم ­افزار سینما فوردی برای چه کسانی مناسب است؟

دوره آموزش سینما فوردی cinema 4d برای تمامی افرادی که در حوزه ­های موشن گرافیک و ساخت انیمیشن فعالیت دارند و یا به این حوزه ­ها علاقه­ مند هستند مناسب است. اما افرادی که به تازگی قصد ورود به بازار کار را داشته باشند و یا تمایل به یادگیری نرم ­افزار سینما فوردی را دارند برای آموزش به هیچگونه پیش ­نیازی احتیاج نخواهند داشت.

بهترین نرم افزار ساخت جلوه های ویژه 2023 در موشن کده

MicroStation: میکرو اسنیشن یک نرم افزار CAD است که برای طراحی و پیش نویس دو بعدی و سه بعدی استفاده می شود که توسط Bentley Systems توسعه یافته است. این عمدتا در صنایع معماری و مهندسی استفاده می شود. این اشیاء و عناصر گرافیکی برداری 2D/3D تولید می کند و شامل ویژگی های مدل سازی اطلاعات ساختمان (BIM) است.

Blender: این نرم افزار منبع باز است که برای ایجاد فیلم های انیمیشن، باز کردن UV و ایجاد بافت استفاده می شود. همچنین برای انواع مختلف شبیه سازی مانند شبیه سازی سیال، دود، ذرات و بدن نرم استفاده می شود.

RealFlow: یک نرم افزار شبیه سازی سیال و دینامیک است که توسط Next Limit Technologies در مادرید، اسپانیا توسعه یافته است. می توان از آن در ترکیب با نرم افزارهای دیگر برای نمایش حرکت سیال استفاده کرد.

Mocha Pro: این نرم افزار ابزار برنده جوایز آکادمی برای ارائه جلوه های بصری با کیفیت خوب در دوران پس از تولید سینماها است. دارای یک ابزار پیشرفته ردیابی و حذف شی با قابلیت GPU است. همچنین دارای ابزارهای پیشرفته‌ای مانند روتو با برداشتن لبه، تثبیت‌کننده تصویر، حل‌کننده دوربین سه بعدی و پشتیبانی استریو 360/VR است.

V-Ray: افزونه ای است که برای افزودن قابلیت های اضافی به یک برنامه موجود استفاده می شود. ویژگی‌های Vray تصاویر واقعی با کیفیت جهانی را با سرعت خوبی برای ایجاد این تصاویر ارائه می‌دهد. توزیع نور و همچنین خواص فیزیکی هر ماده را محاسبه می کند.

Wings 3D: برای مدل‌سازی مدل‌های چند ضلعی کم تا متوسط ​​استفاده می‌شود. از رندر و انیمیشن پشتیبانی نمی کند. اما مدل آن را می توان به بسیاری دیگر از نرم افزارهای رندر مانند مخلوط کن صادر کرد.

City Engine: این نرم افزار مدل سازی سه بعدی است که توسط Esri R&D Center Zurich توسعه یافته است. عمدتا برای ایجاد محیط های شهری سه بعدی و مدل های شهری استفاده می شود. تولید شکل را با کمک سیستم مبتنی بر قانون و مجموعه داده های مشابه GIS بهبود می بخشد.

نتیجه گیری:

در این مقاله به معرفی برترین نرم افزار های ساخت جلوه های ویژه آشنا شدیم. هر کدام یک از این برنامه ها قدرت و کارایی خاص خود را دارند که ما باید با توجه به نیازمان نرم افزار مشخصی را انتخاب و شروع به یادگیری کنیم. در ایران بیشتر از نرم افزار افتر افکت و سینما فوردی برای ساخت انواع جلوه های ویژه حرفه ایی استفاده می شود که از همین رو ما در آکادمی موشن کده www.Motionkade.ir دوره های آموزش جامع و پروژه محوری مطابق با بازار کار و درآمد آماده ساختیم که از طریق لینک های بالا می تونید اقدام به شرکت در دوره ها نمایید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
رییسی با استقبال نخست‌وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
آخرین مهلت توزیع کارت کنکور/ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
حال‌وهوای بیت رهبری در روز حضور کارگران +فیلم
فردا آخرین مهلت ثبت نام در امریه سربازی مرکز جذب وزارت علوم
صعود بورس ادامه خواهد یافت؟
لحظه استقبال نخست وزیر سریلانکا از رئیسی + فیلم
هشدار وزارت کار درباره پیامک‌های جعلی کالابرگ
حلقه اتحاد دانشجویان دانشگاه نیویورک برای اقامه نماز +فیلم
دانشجویان دانشگاه کلمبیا مانع از ورود یک صهیونیست به دانشگاه شدند +فیلم
اعتراضات دانشجویان دانشگاه مینه سوتا در حمایت از مردم فلسطین +فیلم
حرکت متفاوت دانشجویان کالج ویتمن در حمایت از مردم فلسطین +فیلم
واکنش تازه چین به بودجه آمریکا برای حمایت از تایوان
دانشگاه علامه‌طباطبایی میزبان ۱۵ هزار و ۳۰۵ داوطلب کنکور سراسری
جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد
نتایج نهایی استخدام معلمان کی اعلام می‌شود؟
ضارب ۳ دختر دانش‌آموز دستگیر شد ؛ او هم یک نوجوان است
دیدار یحیی السنوار با رهبران جنبش + جزئیات
قابلیت های هوش مصنوعی به این نرم افزار شکل بهتری داده است
فایننشال تایمز از توانایی‌های پنهان حزب الله لبنان می گوید
هشدار نارنجی هواشناسی درباره بارش‌های اردیبهشتی
ائتلاف خطرناک ستاره‌های پرسپولیس در رختکن +جزئیات
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top