تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/01/02 - 14:30
کد خبر: 465254

نامه سرگشاده به ریاست دانشگاه دریانوردی چابهار

نامه سرگشاده به ریاست دانشگاه دریانوردی چابهار

فساد علمی معنایش این است که در دانشگاه نه معلم برای درس دادن و یاد دادن دلسوزی کند، نه متعلم و دانشجو برای یادگرفتن دلسوزی کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛نامه سرگشاده و صریح به ریاست دانشگاه

رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده‌های شهدای دانشگاه تربیت مدرس در شهریورماه سال ۱۳۷۰ می‌فرمایند: 

«فساد علمی معنایش این است که در دانشگاه نه معلم برای درس دادن و یاد دادن دلسوزی کند، نه متعلم و دانشجو برای یادگرفتن دلسوزی کند. نتیجه، بی‌‏سواد بار آمدن، بد فهمیدن و نفهمیدن و عدم رشد استعدادهاست. فساد اخلاقی، معنایش این است که آن که درس می‏‌خواند یا نمی‏‌خواند، از لحاظ اخلاقی، شرافت و شرف و غیرت و انگیزه و ایمان لازم را در خود پرورش ندهد. این هم نتیجه‏‌اش با شق اول یکی است؛ شاید هم گاهی بدتر»  بنابراین باید با فساد اخلاقی در دانشگاه‌ها به طور جدی برخورد شود.

پاک دستی و اثر گذاری در شیوه مدیریت دانشگاه را با برخورد با مفاسد اخلاقی، مالی و تخلفات اداری اثبات کنید.

 

جناب آقای دکتر منصور کیانی مقدم 

سلام علیکم؛ 

احتراما به استحضار میرساند در شش ماهه گذشته در فضای مجازی شاهد اِفشای اوراقی از دانشگاه و مدارکی از مفاسد اخلاقی استادی که گمانه زنی هایی درباره ایشان بوده و موارد شفاهاً به تعدادی از معاونت های دانشگاه که منتصب شما هستند ابلاغ شده که اظهار اطلاع کردند، و به علت عدم وجود مدارک مستند بر دلیل، اظهار داشتند که امکان پیگیری را نداریم. 

باید به حضرتعالی یادآور شد که شما ریاست دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار را بر عهده دارید و موظف به پاسخگویی در مورد اتفاقاتی که مرتبط با دانشگاه است می باشید. حال که مواردی از طرف هر فرد و رسانه ای با عنوان شائبه  فساد اخلاقی استاد مربوطه آشکار شده، بایستی راستی آزمایی اتفاق بیافتد.

 

همچنین فساد یا عدم وجود فساد نیز باید پیگیری و مشخص گردد.

جناب آقای دکتر کیانی؛ مستحضر هستید که دانشگاه زمانی دانشگاه خوب و کارآمد می شود که در میدان عمل با جدیت حرکت کند، و لازم است شخص شما جدیت های بیشتری در امور اداری و مالی دانشگاه داشته باشید که عنصر تیره فساد متولد نشود و آسیبی به جامعه دانشجویان و بیت المال نیز وارد نگردد. 

ناگفته نماند؛ شائبه هایی به گوش می‌رسد که استاد مربوطه توسط افرادی از سِمَت های بالای استان محافظت جایگاهی می‌شود و نمی‌خواهند که وی برکنار شود. اما بحث بر سر یک موضوع و یک فرد نیست.

باید مجدد یادآوری کرد؛ حضرتعالی در تیر ماه سال 1399 به دلیل شایستگی و انقلابی بودنتان توسط وزیر سابق علوم به عنوان ریاست این دانشگاه مهم منصوب شده اید و موظف به انجام وظیفه خود در جایگاه ریاست هستید. وظیفه شما انتصاب صحیح افراد توام با شایسته سالاری و تقوا است، وظیفه شما برخورد با افراد متخلف و سودجو است، همانطور که خاطرات دوران جبهه و جنگ را می‌گویید، همانطور که در کلاس های درسی عِرق ملی را در کنار درس به دانشجویان می آموزید؛ هزینه برخورد با مفاسدی که بلای جان بیت المال کشور ایران اسلامی در دانشگاه شده اند را به جان بخرید و مرد عمل باشید، و از محافظه کاری نیز دوری کنید.

طبق تحقیقات میدانی و بررسی های دفتر انجمن اسلامی احتمال فساد در بدنه دانشگاه مطرح است، که پاسخ شما مبنی بر وجود یا عدم وجود فساد در رفتار و انتصابات شما در دانشگاه ندیده ایم.

پاسخ تان را مطرح کنید، علت سکوت شما چیست؟! 

چرا محافظه کاری و طرفداری را موضع کرده اید؟! 

نیاز است که سکوت خود را بشکنید و با جرأت و همچنین صراحتا اعلام موضع کنید، با سکوت خود تنها هزینه تراشی برای نظام و این دانشگاه مهم در عرصه دریانوردی را به عمل می آورید.اگر فسادی صورت گرفته به افشای آن بپردازید و برخورد قاطعانه انجام دهید. و اما اگر بی خبر از همه جا هستید و خبرها بطور کافی بدست شما نمی رسند عذر بدتر از گناه است، که سکوت شما این موضع را القا می‌کند و رفته رفته ترویج میشود که شما پاسخی یا بهتر بگوییم برنامه ای برای حل کردن اتفاقات رخ داده ندارید. اگر برخورد با این مسائل ، کار پیچیده و زمانبری است و نمی خواهید هزینه های بیشتری به دانشگاه تحمیل شود و  جایگاه دانشگاه تقلیل پیدا کند، از بخش ها و ارگان های نظارتی بخواهید به مسئله های موجود ورود پیدا کنند تا موضوع اصلی مشخص شود.

البته نباید فراموش کرد؛ در گفته های غیر رسمی شما در گروه های مجازی اعلام کرده بودید که عده ای قصد مدرک سازی علیه شما را دارند؛ پاسخ مان را اینجا مطرح می کنیم، که ما هم رضایت به پرونده سازی علیه شخصیت محترم حضرتعالی که مدیریت و نظارت از پشت شیشه را برگزیده اید و نظاره گر امور هستید ، نیستیم . همانطور که حفظ آبروی فرد مومن از حفظ کعبه واجب تر است.لیکن تا کار از کار نگذشته و اخبار به بیرون از استان سرایت پیدا نکرده و لطمه به جنابعالی و روش مدیریتی تان نخورده، سریعا به بخش های نظارتی و ارگان های مربوطه اعلام کنید که برای بررسی به دانشگاه تشریف بیاورند و مسائل را موشکافی کنند، تا پاکدستی شما نیز اثبات گردد .

 

ناگفته نماند که اساتید و کارمندان به جهت تعامل بیشتر با دانشجویان نه تنها اقدامی مثبت انجام نداده اند بلکه تنهایی و اعتکاف در اموال چند صد میلیونی شان را برگزیده اند و قرنی _سده ای پایشان را در مسجد میگذارند و سلام علیک های غلیظشان هم به گوش ما می رسد و گوش مان را بخاطر این تظاهر به درد می آورد.

شایان ذکر است که جلسات توجیهی و پرسش و پاسخ با دانشجویان که توسط شما معاونان تان برگزار شده دیگر از تاریخ انقضای آنها گذشته و فراموش شده است. محض رضایت وجدان کاری تان هم که شده جلسه ای برگزار کنید تا دانشجویان شما را بشناسند زیرا اندک دانشجویی ریاست و معاونین دانشگاه را که مانند پدر باید در کنار دانشجو باشند و کمک کنند را می شناسند.

آگاه هستید تا به حال چند نشست پرسش و پاسخ با حضور دانشجویان جدیدالورود و قدیمی برگزار کرده اید؟!

 پاسخ آن را ما خدمت محضر مبارک دفتر شکیلتان می‌دهیم که سالی یا چند ماه یک بار دانشجو به آن سر می‌زند، و با برخورد نادرست منشی و مسئول دفترتان روبه رو میشود که این طرز برخورد با دانشجو و ارباب رجوع نیست. در طول دوران ریاست شما جمعا یک نشست پرسش و پاسخ دانشجویی که آن هم با اجبار برگزار شد هر چند دو ساعت قبل از برگزاری اطلاع رسانی انجام شده که اکثریت دانشجویان نیز مطلع نبودند و حضور نداشتند. البته؛ بود و نبود دانشجو که اولویت شما نبوده و نیست ولی انشاءالله تدبیری بیاندیشد که برای شما و معاونین دانشگاه مهم و با اهمیت باشد.

به حرف های زده شده در نشست پرسش و پاسخ دانشجویی هم عملی اضافه نشد و  مسئول حراست شما صم بکم، در جلسه پرسش و پاسخ حضور یافت و فقط بر صندلی تیکه زد.

خدا را شاکریم که عملی مثبت از شما سر زد و مسئول حراست را تغییر دادید، اما صد حیف که تغییر رفتاری توسط مسئول جدید هم صورت نگرفت و ضلع چهارم دانشگاه(ساحل دانشگاه) همچنان بی حفاظ است و افراد ناشناس به دانشگاه ورود و خروج دارند و امنیت دانشگاه را مختل کرده است.

جدا از انصاف است که زحمات معاونین در برگزاری جلسات دونفره توجیحی در صحن دانشگاه، برای پیشبرد اهداف شخصی در عملکرد منتصبانِ شما بی تاثیر نبوده، و می‌شود اوضاع بسیار گل و بلبل دانشگاه را با چشم مسلح دید.

نمونه بارز این دسته گل ها مربوط به همین چند هفته پیش است که به دلیل ضعف معاونت دانشجویی ، دانشجویان به غذای سلف معترض بودند (از وضعیت خوابگاه های دانشجویی که هیچ نگوییم، آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است)و این اعتراض موجب سو استفاده رسانه های معاند شده که ما آن را محکوم کردیم و اجازه ندادیم اعتراض دانشجویی به حاشیه کشانده شود و برداشت های سیاسی از آن بکنند.

مشکلات زیاد است و صحبت ها داریم ؛ از عملکرد چند پستی های دانشگاه بگوییم که کارشان بر زمین مانده یا از کارهای فرهنگی که لنگ بودجه تخصیص داده نشده و جلسات شورای فرهنگی نا منظم و برگزار نشده، از عملکرد ضعیف تربیت بدنی یا از ضعف حجاب کارمندان بگوییم؟؟؟

خلاصه بگوییم که کارتان را به درستی انجام دهید. این میز ها که بر صندلیشان تکیه زده اید به کسی وفا نکرده و نمی کند ، لازم به ذکر است پیشنهادات به پیوست این نامه برای رفع مشکلات خدمت حضرتعالی ارسال میگردد

و من الله توفیق.

انجمن اسلامی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
مرگ قهرمان پرورش اندام در حین مسابقه
خبر جدید وزیر کار درباره تعداد تعطیلات آخر هفته
۴ گزینه اصلی اسرائیل برای پاسخ به ایران
دیدار دوستانه تیم ملی ایران با ترکیه
تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟
گزارش اندیشکده آمریکایی از سرسپردگی شاه اردن
حقوق بیکاری در کرواسی؛ بازگشت اسکوچیچ به ایران؟
پیام فرمانده ارشد ارتش به اسرائیل؛یکدستی سیلی زدیم
سخنگوی پنتاگون: ما خواهان تشدید تنش‌ها نیستیم
تعیین ظرفیت ۶۰۰ نفری در دوره فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳
کیفیت هوای تهران قابل قبول است
مهلت ارسال ایده به ششمین دوره رویداد «از ایده تا بازار» تمدید شد
تمدید مهلت ثبت نام آزمون EPT اردیبهشت ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد
رگبار باران و باد شدید در ۹ استان
بالاخره چند موشک ایران به اسرائیل اصابت کرد؟
این برنامه جدید، رقیب تازه اینستاگرام است
ائتلاف چند کشور علیه ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top