تاریخ انتشار: جمعه 1402/02/01 - 09:41
کد خبر: 467761

طرح «کنکور الکترونیکی» در شورای عتف با حضور رئیس جمهور بررسی می‌شود

طرح «کنکور الکترونیکی» در شورای عتف با حضور رئیس جمهور بررسی می‌شود

معاون دبیر کل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری از بررسی طرح «کنکور الکترونیکی» در جلسه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری(عتف) با حضور رئیس جمهور خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» مهدی پاکزاد با اشاره به اینکه جلسه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری به زودی با حضور رئیس جمهور برگزار می شود، اظهار کرد: یکی از موضوعات مهمی که قرار است در این جلسه مورد بررسی قرار گیرد، الکترونیکی برگزار کردن آزمون های سازمان سنجش است.

معاون دبیر کل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه در حال حاضر بحث تقلب در شیوه فعلی کنکور بسیار زیاد شده است و باید از حالت کاغذی به سمت الکترونیکی شدن تغییر پیدا کند، خاطرنشان کرد: در این خصوص استفاده از کامپیوتر، موبایل و ... مطرح شده است که به طور مثال اگر شیوه موبایل اجرایی شود، داوطلب با موبایل خود در محل برگزاری کنکور حاضر می شود و از طریق نصب اپلیکیشن های خاص در کنکور شرکت می کند.

پاکزاد ضمن بیان این مطلب که اجرایی شدن این طرح و حذف کاغذ از روند برگزاری کنکور یکی دو سال زمان نیاز دارد، تصریح کرد: طراحی نرم افزار و سخت افزار زمان بر است و باید به صورت تماما بومی طراحی شود چرا که باید به لحاظ امنیتی تمام ابعاد را در نظر گرفت. تامین امنیت شبکه و داده در این پروسه بسیار مهم است.

به گزارش مهر، دکتر پورعباس رئیس سازمان سنجش پیش از این درباره الکترونیکی برگزار کردن کنکور گفته بود؛ بانک سؤالات کنکور الکترونیک در حال تکمیل است و این بانک باید روز به روز بر مبنای حذفیات منابع آزمون و تغییرات کتب درسی به‌روز شود. نرم‌افزاری که برای کنکور الکترونیک طراحی شده است به صورت اتوماتیک و برمبنای بودجه‌ای که برای آن تعریف شده است از بانک سؤالات، سؤالات آزمون را طراحی و به حوزه برگزاری ارسال می‌کند.

وی ادامه داد: جامعه هدف برای برگزاری "کنکور الکترونیک"، داوطلبان کنکور هستند، اما تعداد داوطلبان در آزمون‌های نخست محدود است. اگر آزمون به صورت الکترونیک برگزار شود، داوطلبان به صورت گروه‌های مشخص و در بازه زمانی‌های مشخص شده در کنکور شرکت می‌کنند. روند برگزاری کنکور الکترونیک می‌تواند در نوبت‌های متعدد و با توجه به ظرفیت موسسات برگزار شود، امکان تقلب و لو رفتن سؤالات وجود ندارد، چرا که سؤالات بلافاصله محو می‌شوند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
تجمع دانشجویان حامی فلسطین در نزدیکی کاخ سفید+فیلم
تفاوت چاپ مش و چاپ استیکر در چیست؟
بعد از ژل لب چکار کنیم؟/ تا نخوانده اید تزریق ژل لب انجام ندهید!
ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مهم است؟
تحویل مشعل المپیک به فرانسه
جزئیات مشوق‌های مهارت آموزی برای سربازان
زمان تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات
فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
کدام ورزشکاران و مربیان در ایران مسلمان شدند؟ +جزئیات
دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top