تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/02/10 - 09:04
کد خبر: 468601

مدیرکل فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها:

دانشجوی کنشگر باید بتواند شبهات روز دانشگاه را با استدلال و منطق پاسخ دهد

دانشجوی کنشگر باید بتواند شبهات روز دانشگاه را با استدلال و منطق پاسخ دهد

مدیرکل فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با اشاره به اجرای طرح حامیم گفت: دانشجویان با توانمندسازی در این طرح می‌توانند ادبیات انقلاب اسلامی را در دانشگاه القا کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، مدیرکل فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با اشاره به اجرای طرح حامیم گفت: دانشجویان با توانمندسازی در این طرح می‌توانند ادبیات انقلاب اسلامی را در دانشگاه القا کنند.

حجت‌الاسلام سعید کرمی در مسجد حضرت زهرا(س) دانشگاه فردوسی مشهد در نشست توجیهی طرح توامند سازی فعالین فرهنگی (حامیم) تاکید کرد: دانشجوی کنشگر در میدان باید بتواند شبهات روز دانشگاه را با استدلال و منطق پاسخ دهد و از مبانی‌های معرفتی دفاع کند.

وی اضافه کرد: دانشگاه فردوسی مشهد با توجه به ظرفیت‌هایش می‌تواند در ایجاد شبکه و سازماندهی حلقه‌های میانی سرآمد کشور باشد.

حجت الاسلام کرمی گفت: مقام معظم رهبری هر زمان بخواهند مدد بگیرند اولین گروه جریان دانشجویی است و اولین بار که واژه‌ی جهاد تبیین را به کار بردند در دیدار با دانشجویان بود. آن‌جا که از تجزیه ایران بحث می‌شود سلیقه‌ها باید کنار برود.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد در این دیدار با اشاره به طرح حامیم گفت: هدف از این طرح ایجاد یک شبکه قدرتمند فهیم برای پیگیری قانونی آنچه که مورد رشد نظام می‌شود است.

حجت‌الاسلام دکتر مهدی ایمانی مقدم افزود: به دنبال رسیدن به دانشگاه مطلوب هستیم که در آن دانشجویان مومن، انقلابی و بانشاط خارج شود و در آن سند اسلامی اجرا گردد.

وی تاکید کرد: برای رسیدن به نقطه‌ی مطلوب باید به همزبانی و همفکری رسید و هرکسی نقش خود را ایفا کند.

ایمانی‌مقدم اضافه کرد: ما باید به یک دیدگاه مشترک برسیم و این امر در ارتباط با دانشجویان بین‌الملل بر سر امت اسلامی و با دانشجویان ایرانی بر سر ایران اسلامی است و آن‌جا که از تجزیه ایران بحث می‌شود سلیقه‌ها باید کنار برود.

مدیر سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز در این مراسم به بیان رویکرد کلان غرب در برابر ایران پرداخت.

دکتر مهدی عباسی‌ مهر، "خاورمیانه جدید"، "فشار حداکثری" و "جنگ ترکیبی" را سه سیاست اصلی دشمن در مقابل ایران عنوان کرد و گفت: سیاست‌های دولت‌ها امری بلند مدت هستند و سال‌ها بر روی آن‌ها کار می‌شود.

وی افزود: برای شناخت این سیاست‌ها، مطالعه‌ی اندیشکده‌ها که محلی برای تجربه‌نگاری و اندیشه‌ورزی افراد است، دارای اهمیت هستند.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، در این مراسم دکتر احد ضابط، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد و دکتر ابوالفضل غفاری معاون فرهنگی و همچنین دانشجویان انقلابی و تشکل‌های اسلامی و بین‌الملل دانشگاه فردوسی مشهد حضور داشتند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجاوزات دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان مقاومت را نمی‌ترساند/ دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین پشتوانه جبهه مقاومت در مصاف با دشمنان است
همچنان دفاع مقدس
غرب از رقابت در حوزه انرژی می‌ترسد
سرهنگ رحیمی فرمانده انتظامی لاهیجان شد
اعلام ترکیب تیم ملی فوتسال ایران مقابل مراکش
واکنش رسمی وزارت امور خارجه به ادعای تهدید مقامات سابق آمریکا توسط ایران
آخرین خبر از ناپدید شدن دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا
طرح «من شهردارم» به مدارس می‌رود
دستگیری عاملان قتل یک زن در شب عروسی
رسانه‌ صهیونیستی: حزب‌الله «تله مرگ» برای اسرائیل آماده کرده است
اجرای موفق مانورهای مداری ماهواره چمران ۱
فوری| جواد نکونام استعفا داد
گوگل و مایکروسافت به جان هم افتادند
محسن رضایی: اسرائیل اصلا جرات حمله به ایران را ندارد
اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر برای کمک به غزه، لبنان و یمن
روابط ایران با بانک سرمایه‌گذاری زیر ساخت آسیا تقویت می‌شود
قرارداد ۸۰ میلیاردی مجیدی
صرف سالانه ۱۵ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی
۳۴۰ نظامی اوکراینی دیگر در یک روز کشته شدند
ساخت۳ بزرگراه در انتهای یادگار، بروجردی و شوشتری
تخفیف در برج میلاد در هفته گردشگری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top