تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/02/11 - 11:33
کد خبر: 468768

جایزه تداوم به صاحبان فرآیندهای دانش پژوهی علوم پزشکی اعطا می شود

جایزه تداوم به صاحبان فرآیندهای دانش پژوهی علوم پزشکی اعطا می شود

بیست و چهارمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی و شانزدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری از ۱۳ تا ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر محبوبه مافی‌نژاد، مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: رویدادهای این همایش در قالب سخنرانی‌های کلیدی، کارگاه‌های آموزشی، صبحانه‌های کاری، سمپوزیوم‌ها، سخنرانیهای کوتاه، کلینیک مشاوره آموزشی، ارائه پایان نامه ها، ارائه تجربیات کلان مناطق، مناظره، ارائه پوسترها برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در کنار همایش امسال، پنجمین جشنواره ایده های نوآورانه دانشجویی و شانزدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری نیز برگزار می شوند.

جزئیات همایش بیست و چهارم آموزش علوم پزشکی

مافی نژاد درباره سمپوزیوم‌ها خاطر نشان کرد: ۶ سمپوزیوم به زبان فارسی، ۲ سمپوزیوم بین المللی و ۲ سمپوزیوم دانشجویی در این همایش برگزار می شود. همچنین در این همایش بیش از ۲۰ سخنران خارجی به صورت مجازی و حضوری شرکت دارند و سخنرانان داخلی هم در قالب سمپوزیوم به ارائه نظرات و تجربیات خود می پردازند.

وی ادامه داد: در همایش امسال نیز ۱۷ کارگاه آموزشی (۳ کارگاه بین المللی، ۲ کارگاه دانشجویی و ۱۲ کارگاه به زبان فارسی و یک دوره مهارت های حیاتی یادگیری در آموزش (محیا) برنامه ریزی شده است.

مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی تهران از برپایی غرفه های دانشگاه های علوم پزشکی کلان مناطق و غرفه دانشجویی و نیز شرکت های دانش بنیان با عرضه محصولات مرتبط با توسعه آموزش پزشکی در حاشیه برگزاری بیست و چهارمین همایش آموزش پزشکی خبر داد.

وی افزود: علاقمندان برای اطلاع از آخرین اخبار همایش آموزش علوم پزشکی به آدرس سایت همایش: https://ichpe.org/fa/ مراجعه کنند.

مافی‌نژاد درباره تعداد مقالات همایش گفت: ۶۹۸ خلاصه مقاله برای بیست و چهارمین دوره همایش ارسال شد که از این تعداد ۱۰۰ سخنرانی کوتاه به زبان فارسی، ۱۶ سخنرانی کوتاه به زبان انگلیسی با مشارکت محققان بین المللی و ۲۰۰ پوستر ارائه می‌شوند. ۶۷ داور به بررسی خلاصه مقالات ارسال شده پرداختند و ۶۴ نفر نیز داوری ایده‌های نوآورانه را برعهده داشتند.

وی به تغییرات عمده در همایش سال جاری نسبت به سال های گذشته اشاره کرد و افزود: از آن جمله می توان به اهداء جایزه تداوم اشاره کرد؛ این جایزه به صاحبان فرآیندهای دانش پژوهی برگزیده دورهای پیشین همایش کشوری آموزش پزشکی که پس از دریافت جایزه به مدت ۵ سال همچنان اجرای آن فرایند ادامه داشته است، تعلق می گیرد.

مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد: از مجموع ۳۴ فرایند حائز جایزه تداوم، دانشگاه علوم پزشکی تهران موفق با اخذ ۷ جایزه فرایند دارای تداوم درخشید.

پنجمین جشنواره ایده های نوآورانه آموزشی

وی گفت: جشنواره ایده های نوآورانه آموزشی نیز به موازات همایش آموزش علوم پزشکی در سطح کشوری برگزار می شود. در سالجاری با استقبال بی نظیر دانشجویان ۳۵۳ ایده از کل کشور به دبیرخانه ارسال شد که در نهایت ۶ ایده در کل کشور برگزیده و حائز رتبه شد. درخشش چشمگیر دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در این جشنواره; ۲ ایده از مجموع ۶ ایده دارای رتبه کشوری شد.

شانزدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری

مافی‌نژاد در ادامه به برگزاری شانزدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری در سطح دانشگاهی نیز اشاره کرد و افزود: به دبیرخانه شانزدهمین جشنواره دانشگاهی شهید مطهری تعداد ۳۲ فرایند به دبیرخانه جشنواره دانشگاهی ارسال شد. کلیه فرایندهای ارسالی سپس در کمیته های تخصصی داوری و با معیارهای اولیه مورد بررسی قرار ‌گرفتند.

وی تصریح کرد: شرکت کنندگان در شانزدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری در شش حیطه مدیریت و رهبری آموزشی، تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی، یاددهی و یادگیری، ارزشیابی آموزشی، یادگیری الکترونیک و محصولات آموزشی به رقابت پرداختند.

مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: در ادامه این فرآیندها در کمیته داوری تخصصی در مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه مطرح و بررسی شد و در نهایت در هیئت داوران دانشگاه بررسی و بر اساس امتیاز حاصل رتبه بندی شده و فرایندهای رتبه ۱ دانشگاهی از هر حیطه به جشنواره کشوری ارسال شدند.

وی درباره جشنواره شهید مطهری در سطح دانشگاهی افزود: دستاورد چشمگیر دانشگاه علوم پزشکی تهران در شانزدهمین جشنواره کشوری شهید مطهری اخذ یک فرایند حائز رتبه ۱ در حیطه یاددهی-یادگیری و دو فرایند حائز رتبه ۲ در حیطه های یادگیری الکترونیکی و تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی بود. همچنین دو فرایند نیز در حیطه ارزشیابی آموزشی و محصولات آموزشی قابل تقدیر شناسایی شدند.

بیست و چهارمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی و شانزدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری از تاریخ ۱۳ تا ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران به صورت حضوری در مرکز همایش های بین المللی رازی برگزار می شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مصوبه قانونگذاران آمریکایی برای جرم‌انگاری انتقاد از اسرائیل
ملتهب شدن اوضاع کرانه باختری در سایه حمله مجدد نظامیان صهیونیست
دیدار وزرای خارجه ایران و سودان در گامبیا
امیرعبداللهیان با وزیر خارجه گامبیا دیدار کرد
امکان گزینش در دور دوم انتخابات مجلس آسان‌تر است
تشدید اعتراضات فلسطینی/ جنبش مشترک دانشگاه‌های جهان
کارآگاه بازی برادر مقتول برای یافتن سر جسد و شناسایی قاتل | راز جسد بدون سر با خالکوبی ستاره فاش شد
مینی بوس حادثه‌ساز در شهرستان سامان وارد یک حسینیه شد
پسر نابغه ایرانی می خواست فضانورد شود و با سفینه به کره ماه سفر کند اما سارق شد
۶ پیشنهاد ایران به سران کشورهای اسلامی در خصوص رژیم اشغالگر
عضو ارشد حماس: پیشنهاد توافق کنونی بهتر از قبلی هاست
تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه
تمجید میرجلال‌الدین کزازی از «مست عشق»
حمله موشکی مجدد حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
نقش محوری دانشگاه در مردمی‌سازی اقتصاد
جزئیات جدید از تشکیل استان‌های غربی و شرقی تهران
ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری افزایش یافت
شناورسپاه از خط استوا عبورکرد/ اولین ماموریت در نیمکره جنوبی
اتفاقات ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرده است؛ ظرف یک هفته بررسی کنید و گزارش دهید
فیلم/ در ون‌های پلیس چه می گذرد؟
انقلاب فرهنگی امام صادق (ع) برای جهاد بود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top