تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/02/11 - 21:10
کد خبر: 468815

جزییات حمله موشکی روسیه به تأسیسات نظامی اوکراین

جزییات حمله موشکی روسیه به تأسیسات نظامی اوکراین

وزارت دفاع فدراسیون روسیه امروز در بیانیه‌ای به تشریح جزییاتی از حمله موشکی مسکو به تأسیسات نظامی اوکراین پرداخت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع فدراسیون روسیه امروز دوشنبه در بیانیه ای گزارش داد که نیروهای مسلح این کشور شب گذشته یک حمله موشکی با تسلیحات هوایی و دریایی با برد بالا به تأسیسات نظامی- صنعتی اوکراین انجام داده است.

در ادامه این بیانیه آمده که این حملات با موفقیت انجام و اهداف مورد نظر نابود شده اند؛ از این رو کار شرکت هایی که در زمینه تولید مهمات، سلاح و تجهیزات نظامی برای نیروهای نظامی اوکراینی فعالیت می کردند، مختل شده است.

برخی از رسانه ها نیز قدرت انفجار حملات شب گذشته روسیه به زیرساخت‌ ها و انبارهای مهمات اوکراین را بسیار زیاد توصیف کرده اند.

رسانه‌ های اوکراینی ساعاتی پیش از وقوع چند انفجار در شهر کی‌یف و هم‌زمان به‌صدادرآمدن آژیرهای خطر حمله موشکی در چند منطقه این کشور خبر داده بودند.

ارتش اوکراین مدعی شد که ارتش روسیه با استفاده از یک هواپیمای راهبردی در دریای خزر، ۱۸ موشک به خاک اوکراین شلیک کرده اما پدافند هوایی ارتش اوکراین ۱۵ موشک را رهگیری و منهدم کرد!

ارتش روسیه در هفته‌های اخیر راهبرد و تاکتیک خود را در میدان جنگ تغییر داده و با حملات موشکی و پهپادی گسترده، زیرساخت‌های اوکراین را بمباران می‌کند. حملات موشکی گسترده ارتش روسیه علیه زیرساخت‌های اصلی اوکراین در شهرهای مختلف پس از انفجار در پل کریمه در ۱۶ مهر آغاز شده و به گفته ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در نتیجه این حملات تاکنون نزدیک به ۴۰ درصد زیرساخت‌های انرژی اوکراین از بین رفته است.

پس از حملات موشکی روسیه به زیرساخت‌های اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، بارها از آمریکا و مقامات اروپایی درخواست کرد که سامانه‌های پدافندی پیشرفته در اختیار این کشور قرار دهند. سرانجام چهارشنبه گذشته واشنگتن‌پست گزارش داد که دولت آمریکا قرار است یک سامانه ضدموشکی پاتریوت در اختیار اوکراین قرار دهد؛ هر سامانه پاتریوت دارای حداکثر ۸ پرتابگر است که بسته به نوع مهمات مورد استفاده بین ۴ تا ۱۶ موشک را در خود جای می‌دهد.

منابع آگاه به واشنگتن‌پست گفته‌اند نیروهای آمریکایی در خاک یک کشور ثالث، احتمالاً آلمان، نحوه استفاده از این سامانه را به اوکراینی‌ها آموزش خواهند داد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طرح انسداد مرزهای شرقی افغانستان آغاز شد
رقم هدیه روز معلم مشخص شد
شکایت خواننده معروف به پلیس فتا
دستگیری ۲۵ داوطلب کنکور
نتانیاهو: با یا بدون توافق به رفح حمله می‌کنیم
آقای اژه‌ای برای رفع هرگونه نگرانی در تضییع حق طلبه خوزستانی دستور به بررسی مجدد دهید
طباطبایی: صحبت‌های نصیری تکرار کمدیک تراژدی دوسال پیش براندازهاست/ رسولی: نصیری مسئول حرف‌های خودش است و ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد
اسکای ویو دبی: تجربه فوق العاده سرسره شیشه ای و سکو تماشای دبی
دیزل ژنراتور؛ راهکاری قدرتمند برای تأمین برق
اصولی که هر دانشجویی باید آن را رعایت کند
تظاهرات دانشجویان دانشگاه راتگرز در نیوجرسی آمریکا +فیلم
وعده صادق ضربه مهلکی به غرب پرستان داخلی بود!
شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه
محل آخرین بازی استقلال در لیگ برتر
آیا طرفداران امام خمینی خرافاتی بودند؟! +فیلم
پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
اوسمار مدعی شد که سپاهان بلوف زده است
زمان بیست و دومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد
کارگران قرارداد موقت دائمی می‌شوند؟
آغاز فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد از امروز
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top