تاریخ انتشار: شنبه 1402/02/16 - 09:32
کد خبر: 469240

نگاهی بر حواشی مشاور یک نماینده مجلس؛

آقای آزادی‌خواه توضیح دهد/ نیروی مامور به خدمت آزادی خواه در شرکت خصوصی چه می‌کند؟

آقای آزادی‌خواه توضیح دهد/ نیروی مامور به خدمت آزادی خواه در شرکت خصوصی چه می‌کند؟

نیروی مامور به خدمت برای مشاوره به نماینده است یا مشاور و نماینده یک شرکت خصوصی است؟ نیروی مامور به خدمت باید به مطالبات مردم حوزه انتخابیه رسیدگی کند یا در شرکت های خصوصی حوزه انتخابیه فعالیت کند؟ نیروی مامور به خدمت نماینده است یا نیروی خدمت به شرکت های خصوصی حوزه انتخابیه؟ باید منتظر شنیدن توضیحات این نماینده مجلس باشیم.

به گزارش گروه سیاسی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در روزهای اخیر همگان با جلسه استیضاح وزیر صمت صحبت هایی بین فاطمی امین، وزیر صمت و احد آزادی خواه نماینده مجلس رد و بدل شد که احتمال وجود رانت ها و فسادهایی خبر می داد.

درست است بالاخره وزیر صمت استیضاح شد و خوشحالی عجیب آزادی خواه نیز در رسانه های مختلف دست به دست شده بود اما این پایان ماجرا نبود و صحبت هایی مطرح شد که برای مردم ایجاد علامت سوال کرد و بعد از این جلسه بود که تازه ابعاد جدیدی از صحبت های صورت گرفته در مجلس روشن شد.

رابطه آزادی خواه با شرکت بافتینه و بافستان چیست؟

محسن گرجی، مدیر کل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صمت نیز در واکنش به صحبت های آزادی خواه، نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی در جلسه استیضاح وزیر صمت در گفتگو با رسانه ها گفت: آقای آزادی خواه توضیح بدهد که رابطه وی با شرکت بافتینه و بافستان چیست؟ و چرا یک نیروی مامور از وزارت صمت را که باید در خدمت مردم ملایر باشد به صورت اختصاصی برای پیگیری های کارهای این شرکت قرار داده است.

محسن گرجی در ادامه با اشاره به مشاور این نماینده مجلس افزود: کارمندی از سازمان صنایع کوچک وزارت صمت به دفتر احد آزادی خواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی مامور می شود که این مساله حق نمایندگان است اما این اقدام در حالی صورت گرفته که در طی هفت ماه که بنده منصوب شدم، فیصل مرداسی کارمند وزارتخانه در تمام جلسات به عنوان نماینده بافتینه و بافستان در جلسات حضور پیدا می کند.

گرجی در ادامه به لایه های پنهانی حضور مرداسی اشاره کرده است و اضافه کرد: علی رغم اینکه مرداسی تلاش می کرد با زرنگی صورتجلسات را امضا نکرده و ردپایی را از خود برجای نگذارد اما یک بار از وی با حضور 20 تولید کننده دیگر امضا گرفتم، حال آقای آزادی خواه توضیح بدهد که چرا نیروی رسمی وزارت صمت و سازمان صنایع کوچک که در دفتر وی مامور و باید حقوق مردم کل ملایر را پیگیر باشد، به عنوان نماینده بافتینه و بافستان در جلسات حضور و مدافع این شرکت است.

فساد نیروی مامور به خدمت آقای نماینده

گرجی با طرح این سوال که رابطه آزادی خواه با بافتینه و بافستان چیست؟ تاکید کرد: نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی باید این مساله را توضیح بدهد، این کار فساد است، همکار ما که از وزارتخانه حقوق خود را می گیرد، برای مطالبات بخش خصوصی با ما می جنگدد و دعوا می کند و روزی نیست که ما جواب نامه ای در خصوص بافتینه و بافستان را بدهیم.

وی ادامه داد: این کارها توسط نیروی مامور به خدمت از سوی وزارت صمت در دفتر نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی که به سازو کارهای وزارتخانه مسلط است صورت می گیرد.

آزادی خواه: هیچگونه ابهام، رانت و سواستفاده ای ندارد

این سخنان بود که احد آزادی خواه، نماینده مجلس را وادار به واکنش کرده و طی نامه ای به رئیس جمهور خواستار پرهیز از اینگونه رفتارها شد.

احد آزادی خواه نماینده مجلس در نامه ای خطاب به رئیس جمهور نوشت: یکی از مدیران آن وزارتخانه در مصاحبه ای با نشر اکاذیب و تشویش اذعان عمومی مطالبی را علیه بنده مطرح نمود و سعی در متهم کردن بنده داشت.

وی در ادامه نوشت: اینجانب هیچ پشت پرده ای ندارم و نخواهم داشت حمایت من از بافتینه و بافستان دو شرکت فعال در ملایر بخاطر دفاع از کارگران آن دو واحد است.

آزادی خواه در ادامه نیز نوشت: فردی را کاملا قانونی بعنوان مامور به دفترم هماهنگ کردم تا به پرونده واحدهای تولیدی حوزه انتخابیه ام رسیدگی کند. تاکید می کنم که این موضوع هیچگونه ابهام، رانت و سواستفاده ای ندارد و اتفاقا جزئی از وظایف ذاتی نمایندگی است.

آقای آزادی خواه درباره این سند توضیح دهد؟

این سخنان در حالی است که محسن گرجی، مدیر کل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صمت در بخشی از مصاحبه خود گفته بود؛ علی رغم اینکه نیروی مامور به خدمت آزادی خواه  تلاش می کرد با زرنگی صورتجلساتی که بعنوان نماینده شرکت بافتینه و بافستان شرکت می کرد را امضا نکرده و ردپایی را از خود برجای نگذارد اما یک بار از وی با حضور 20 تولید کننده دیگر امضا گرفتم.

با تلاش های خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» صورتجلسه ای که مرداسی، نیروی مامور به خدمت احد آزادی خواه، نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی امضا کرده بود به دست آمد.

همانطور که در صورت جلسه معاونت صنایع عمومی در دفتر صنایع منسوجات و پوشاک در جلسه به تاریخ 1401/8/3مشاهده می کنید فیصل مرداسی به عنوان نماینده نماینده شرکت بافستان حضور یافت امضایی که مشخص است در انتهای جلسه گرفته شده است و از کادر نیز خارج است. این درحالی بود که بقیه اعضا جلسه هرکدام صمت های خود را بعنوان مدیران بخش های مختلف شرکت های خود نوشتند نوشتند اما وی سمت خود را در شرکت بافستان ذکر نکرد.

طبق گفته مدیر کل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صمت مرداسی که از وزارتخانه حقوق خود را می گیرد برای مطالبات بخش خصوصی با ما می جنگدد و دعوا می کند و روزی نیست که ما جواب نامه ای در خصوص بافتینه و بافستان را بدهیم.

این در حالی بود که  آزادی خواه در نامه خود به رئیس جمهور نوشت: اینجانب هیچ پشت پرده ای ندارم و نخواهم داشت حمایت من از بافتینه و بافستان دو شرکت فعال در ملایر بخاطر دفاع از کارگران آن دو واحد است.

حال با رو شدن این سند خوب است آقای آزادی خواه توضیح دهند که نیروی مامور به خدمت خود چرا باید به نمایندگی از یک شرکت خصوصی در جلسات وزارتخانه شرکت کند؟ آیا وی از این روند اطلاع دارد؟ نیروی مامور به خدمت وی که از دولت حقوق خود را می گیرد و اما به نمایندگی از یک شرکت خصوصی در وزارتخانه حضور پیدا می کند ابهامات رانت و فساد را زیاد نمی کند؟

نیروی مامور به خدمت برای مشاوره به نماینده است یا مشاوره و نماینده یک شرکت خصوصی است؟ نیروی مامور به خدمت باید به مطالبات مردم حوزه انتخابیه رسیدگی کند یا در شرکت های خصوصی حوزه انتخابیه فعالیت کند؟ نیروی مامور به خدمت نماینده است یا نیروی خدمت به شرکت های خصوصی حوزه انتخابیه؟ باید منتظر شنیدن توضیحات این نماینده مجلس باشیم.

گزارش از مسلم خلخال

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top