تاریخ انتشار: شنبه 1402/03/13 - 16:09
کد خبر: 472269

ضرورت همکاری‌ دولت‌ و مجلس‌در حمایت‌ از مراکز هدایت‌ شغلی‌

ضرورت همکاری‌ دولت‌ و مجلس‌در حمایت‌ از مراکز هدایت‌ شغلی‌

وزارتخانه‌ها، دستگاه‌های‌ اجرایی‌ و تشکل‌های‌ بخش‌ خصوصی، از پتانسیل‌ دانشگاه‌ها، پتانسیل‌ نیروی‌ انسانی‌ (اساتید و دانشجویان)، پتانسیل‌های‌ آموزشی‌ و پژوهشی‌ و نیز امکانات کارگاهی‌ و آزمایشگاهی، بهره برداری‌ مناسبی‌ داشته‌ باشند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از وزارت علوم، محمدسعیدسیف، مدیرکل ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، ضمن‌ تاکید بر لزوم توجه‌ بیشتر دانشگاهیان به‌ توسعه‌ مهارت‌های‌ تخصصی‌ دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه‌های‌ کشور، در "همایش‌ ملی‌ مهارت‌افزایی‌ هدایت‌ شغلی‌ و صلاحیت‌ حرفه‌ای‌ در آموزش عالی کشور" در جمع‌ دانشگاهیان، صنایع‌ و اصناف موارد ذیل‌ را عنوان کرد:

۱. با توجه‌ به‌ اینکه‌ رشته‌های‌ تحصیلی‌ فعال در دانشگاه‌ها از تنوع و گستردگی‌ زیادی‌ برخوردار است، در راستای‌ توانمندسازی‌ و توسعه‌ مهارت‌های‌ دانشجویان، لازم است‌ که‌ وزارتخانه‌ها، دستگاه‌های‌ اجرایی‌ و تشکل‌های‌ بخش‌ خصوصی‌ در تدوین‌ و برگزاری‌ دوره‌های‌ مهارت‌افزایی‌ مشترک با اولویت‌ نیاز بازار کار همکاری‌ و هماهنگی‌ نزدیکی‌ داشته‌ باشند.

۲. وزارتخانه‌ها، دستگاه‌های‌ اجرایی‌ و تشکل‌های‌ بخش‌ خصوصی، از پتانسیل‌ دانشگاه‌ها، پتانسیل‌ نیروی‌ انسانی‌ (اساتید و دانشجویان)، پتانسیل‌های‌ آموزشی‌ و پژوهشی‌ و نیز امکانات کارگاهی‌ و آزمایشگاهی، بهره برداری‌ مناسبی‌ داشته‌ باشند.

۳. در همکاری‌ با دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی‌ و پژوهشی، لازم است‌ که‌ وزارتخانه‌ها، دستگاه‌های‌ اجرایی‌ و تشکل‌های‌ بخش‌ خصوصی‌ در برنامه‌ریزی‌های‌ کوتاه مدت و بلندمدت خود، و در راستای‌ توانمندسازی‌ دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی، نسبت‌ به‌ برگزاری‌ مناسب‌ و با کیفیت‌ دوره‌های‌ کارآموزی‌ و کارورزی‌ و بازدیدهای‌ علمی‌ و تورهای‌ علمی‌ تخصصی‌ دانشجویان اقدام کنند.

۴. همکاری‌ دولت‌ و مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ جهت‌ تقویت‌ و حمایت‌ از مراکز هدایت‌ شغلی‌ و کاریابی‌ تخصصی‌ دانشگاه‌ها در راستای‌ مشاوره، هدایت‌ شغلی‌ و اشتغال دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی‌ راهگشاست.

۵. وزارتخانه‌ها، دستگاه‌های‌ اجرایی‌ و تشکل‌های‌ بخش‌ خصوصی‌ با توجه‌ به‌ نیاز خود به‌ نیروهای‌ متخصص‌ و کارآمد، دانشگاه‌ها را در رصد بازار کار و رصد نیاز واقعی‌ تخصص‌ها حمایت‌ کنند.

۶. با توجه‌ به‌ اهمیت‌ و تاثیر نمایشگاه‌های‌ کار در آشنایی‌ دانشجویان با بازار کار، وزارتخانه‌ها، دستگاههای‌ اجرایی‌ و تشکل‌های‌ بخش‌ خصوصی‌ نسبت‌ به‌ برگزاری‌ سالانه‌ این‌ نوع نمایشگاه‌ها در دانشگاه‌ها و با هماهنگی‌ نزدیک‌ با دانشگاه‌ها مساعدت کنند.

۷. سازمان صدا و سیما می‌تواند با پوشش‌ مناسب‌ خبری‌ رویدادهای‌ بازار کار و نمایشگاه‌های‌ بازار کار در دانشگاه‌ها، زمینه‌ ترویج‌ آن‌ها را فراهم‌ کند.

۸. متناسب‌ سازی‌ تحصیل‌ و اشتغال برای‌ حال حاضر و آینده، یک‌ ضرورت است. منافع‌ این‌ نگاه هم‌ یک‌ منفعت‌ ملی‌ است. رصد بازار کار، و نیازهای‌ روز نیروی‌ کار در این‌ راستا اهمیت‌ دارد. لذا، وزارتخانه‌ها، دستگاه‌های‌ اجرایی‌ و تشکل‌های‌ بخش‌ خصوصی‌ می‌بایست‌ در برنامه‌ریزی‌های‌ خود به‌ این‌ ضرورت توجه‌ کافی‌ و وافی‌ داشته‌ باشند. .

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
الجزیره دمشق را فتح کرد؟
سندی دیگر برای اینکه "تروریست اسلام‌گرا" وجود نداره
تروریست حامی اسرائیل یا گرگ تنها؟
وزیر خارجه دولت انتقالی سوریه تعیین شد
قدردانی علی‌اف از پزشکیان و اردوغان
برگزاری یک جلسه دیگر دادگاه "چای دبش" بدون حضور رسانه‌ها
شکست یک نیمه‌ای تراکتور مقابل شمس‌آذر
افزایش آلودگی هوا در ۱۰ شهر از فردا تا آخر هفته
کلاس‌های کدام دانشگاه‌ها حضوری برگزار می شود؟
مهلت شرکت در تکمیل ظرفیت فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳ دوباره تمدید شد
ثبت نام بیش از ۶۸۰ هزار نفر در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۴
گاریدو بدون برگه نقل و انتقالات زمستانی ماند
محرومیت تماشاگران استقلال از آزادی به یزد منتقل شد!
یارانه آذرماه برای همه واریز نشده است؟
فتح قله ۲.۷ میلیون واحدی در بورس
واکنش شورای اطلاع‌رسانی دولت به شایعه استعفای پزشکیان
مهلت ثبت نام نوبت اول کنکور تمدید شد
۵۷ موضوع جالب پروپوزال روانشناسی
قانون، مبنای وفاق
آمار جدید شهدا و مجروحان غزه
فصلی برای شروع تازه رامین در استقلال
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top