تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/03/21 - 08:41
کد خبر: 472914

پرداخت شهریه به مدارس هیئت امنایی ممنوع است

پرداخت شهریه به مدارس هیئت امنایی ممنوع است

دبیر ستاد ثبت نام دانش آموزان استان اردبیل گفت: مدارس هیئت امنایی و نمونه دولتی حق دریافت هیچ گونه شهریه ای را ندارند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» محمد فلاح، اظهار کرد: ثبت نام دانش آموزان در مقاطع اول ابتدایی، هفتم و دهم متوسطه شروع شده و در فرصت فراهم شده اولیای دانش آموزان باید به ثبت نام فرزندان خود اقدام کنند.

وی تصریح کرد: دانش آموزانی که در میان پایه ابتدایی، متوسط اول و دوم تحصیل می‌کنند نیازی به ثبت نام مجدد ندارند و مدیران مدارس تمام مراحل انتقال این دانش آموزان را به پایه بالاتر فراهم می‌آورند.

دبیر ستاد ثبت نام دانش آموزان استان اردبیل گفت: تا ۲ روز آینده فرصت ثبت نام برای دانش آموزان پایه اول ابتدایی باقی مانده که این امر از طریق سامانه انجام می‌شود که برای این مقطع ثبت نام از نهم اردیبهشت ماه شروع شده و تا ۲ روز آینده ادامه دارد.

فلاح افزود: ثبت نام دانش آموزان دوره اول متوسطه از اول تیرماه شروع می‌شود و دانش آموزان پایه دهم متوسطه نیز با دریافت هدایت تحصیلی از ۱۵ تیرماه می‌توانند برای ثبت نام مراجعه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان به گونه‌ای تدارک دیده شده که با ایام ثبت نام دانش آموزان مطابقت داشته و امکان ارائه مدارک و مستندات قبولی در این آزمون‌ها فراهم آید.

فلاح اضافه کرد: امسال تاکید ما بر ثبت نام دانش آموزان در محدوده جغرافیایی و سکونتی خودشان است تا در مراحل ثبت نام با مشکلی روبه رو نشوند.

وی بیان کرد: با پرهیز از تمرکز ثبت نام در یک مدرسه خاص و خالی ماندن سایر مدارس به جد مخالفت شده و باید هر دانش آموز در محدوده جغرافیایی محل سکونت خود بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ متر اقدام به ثبت نام کنند.

فلاح در ادامه سخنان خود اظهار کرد: از اولیا انتظار می‌رود اصراری بر ثبت نام دانش آموزان در مدارس خاص نداشته باشند و امسال سعی شده تا عمده ثبت نام‌ها در مدارس عادی و دولتی انجام شود.

وی تصریح کرد: ۷۲ درصد مدارس استان اردبیل دولتی و شرایط عادی را دارند و تنها ۳.۵ درصد دانش آموزان در مدارس هیئت امنایی ثبت نام کرده و تحصیل می‌کنند.

فلاح گفت: مدیران مدارس هیئت امنایی و نمونه دولتی حق دریافت شهریه ندارند و دریافت شهریه مصوب در مدارس غیردولتی، استعدادهای درخشان و شاهد دریافت می‌شود.

وی افزود: مدیران مدارس در هنگام ثبت نام بر اساس سند خانه مسکونی، اجاره نامه و یا کد پستی می‌توانند محل سکونت افراد را احراز کرده و ثبت نام را در نزدیک ترین مدرسه انجام دهند.

رئیس اداره ارزیابی و نظارت اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل خاطرنشان کرد: هر چند ما با کمبود فضای آموزشی در برخی مناطق روبه رو هستیم ولی قرار نیست مدیران مدارس سلیقه‌ای عمل کرده و ثبت نام‌ها را با شرایط خاص انجام دهند.

فلاح از نصب کد کی.یو.آر در مدارس خبر داد و اضافه کرد: اولیا می‌توانند شکایت و یا اعتراض خود را از طریق این سامانه و ورود به کی. یو. آر اعلام کنند و ما نیز به صورت هفتگی این شکایت‌ها را مورد رسیدگی قرار داده و در قالب اکیپ‌های نظارتی به واحدهای آموزشی سرکشی می‌کنیم.

وی بیان کرد: هیچ پیش شرطی برای ثبت نام دانش آموزان قابل قبول نیست و ضرورت دارد مدیران مدارس با در نظر گرفتن تمام شرایط ثبت نام دانش آموزان را با سهولت خاص و تنها دریافت مبلغ بیمه به شکل علی الحساب ۵۰ هزار تومان انجام دهند.

فلاح در ادامه سخنان خود اظهار کرد: اگر برای تهیه کتب درسی نیز هزینه‌ای دریافت کنند، باید قبض آن صادر شده و در صورت تهیه لباس فرم نیز باید معرفی نامه و پرداخت هزینه‌ها از سوی اولیای دانش آموزان به قیمت مصوب انجام شود.

دبیر ستاد ثبت نام دانش آموزان استان اردبیل تصریح کرد: به هیچ وجه مدیران مدارس دولتی و هیئت امنایی و نمونه دولتی حق دریافت مبالغ نقدی و یا غیرنقدی را ندارند و اگر اولیا با رغبت در امور مدرسه مشارکت کنند، می‌توانند مبالغشان را به اختیار خودشان پرداخت کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نظر کارشناس داوری در مورد صحنه‌های دیدار استقلال
استقلال همچنان در صدر/ کامبک لحظات پایانی استقلال مقابل ذوب آهن
سرمربی پرسپولیس: می خواهیم قهرمانی فصل گذشته را تکرار کنیم
جزئیات توافق پیشنهادی آتش‌بس در غزه
حاشیه بازی استقلال مقابل ذوب آهن
ترابی: اورنوف فوق العاده است
نامه تاج به وزیر ورزش و جوانان درمورد فصل آینده لیگ برتر
نمایشگاه مجازی کتاب آغاز به کار کرد
اولین داروی رشد مجدد دندان وارد فاز آزمایش انسانی می‌شود
لغو مراسم فارغ‌التحصیلی در دانشگاه کلمبیا به دلیل اعتراضات
حماس: آماده مقابله با هر گونه حمله اسرائیل به «رفح» هستیم
موافقت حماس با پیشنهاد مصر و قطر برای آتش‌بس در غزه
گفت‌وگوی بایدن و نتانیاهو درباره رفح
برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
رشد ۱۸ دلاری قیمت طلا در معاملات امروز
تامین ۶ میلیارد دلار ارز برای واردات در سال جاری
حاشیه بازی پرسپولیس مقابل نساجی
تساوی سپاهان مقابل استقلال خوزستان
معرفی بهترین تشک یک نفره برای حل مشکل بی‌خوابی دانشجویان
تصمیم‌های داور بازی نساجی و پرسپولیس تایید شد
ارتش ۱۰ نفره پرسپولیس با برد مقابل نساجی موقتا صدرنشین شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top