تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/03/24 - 19:43
کد خبر: 473151

زاخارووا: نمی‌توان روسیه را منزوی کرد

زاخارووا: نمی‌توان روسیه را منزوی کرد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز ضمن هشدار درباره استفاده اوکراین از اورانیوم ضعیف شده گفت: حضور نمایندگان ۱۳۰ کشور در مجمع اقتصادی سن پترزبورگ نشان داد که نمی‌توان روسیه را منزوی کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد: منزوی کردن روسیه غیرممکن است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در حاشیه مجمع بین‌المللی اقتصادی سن پترزبورگ به اسپوتنیک گفت: آیا با توجه به حضور نمایندگان ۱۳۰ کشور در این مجمع، نمی توان در مورد انزوای فدراسیون روسیه صحبت کرد که دائماً در غرب درباره آن حرف زده می شود.

«ماریا زاخارووا» در بخش دیگری از سخنانی خود در واکنش به برنامه آمریکا برای ارسال گلوله حاوی اورانیوم ضعیف شده برای اوکراین تأکید کرد: اگر ایالات متحده گلوله‌های تانک حاوی اورانیوم ضعیف شده به اوکراین بدهد، این امر به وضعیت زیست محیطی آسیب می رساند و غلات اوکراینی نیز آلوده می شود.

وی پیشتر هم در واکنش به بیانیه وزارت دفاع انگلیس مبنی بر اینکه مهمات حاوی اورانیوم ضعیف‌شده تاثیر «جزئی» روی سلامت پرسنل نظامی و محیط زیست دارد، گفته بود که لندن قصد دارد با تامین چنین تسلیحاتی برای اوکراین، خاک این کشور را به یک زمین سوخته تبدیل کند.

زاخارووا در کانال تلگرامی خود نوشت: انگلیس با تامین مهمات حاوی اورانیوم ضعیف‌شده برای اوکراین، می‌خواهد قلمرو آن را به زمین سوخته و متروک بدل کند. در آنجا دیگر هیچ‌کس به زبان روسی حرف نخواهد زد، هیچ‌کس به اوکراینی صحبت نخواهد کرد و تنها و تنها سکوت حکمفرما خواهد بود. درست مثل پریپیات و چرنوبیبل. عملیات‌هایی با چنین مهماتی در قشون‌کشی ناتو، تا حد زیادی به دست سربازان ایتالیایی انجام می‌شد. حیطه عملیاتی سربازان ایتالیایی در یوگوسلاوی، مناطقی بود که بیش از نیمی از تمام آن، با مهمات حاوی اورانیوم ضعیف‌شده، بمباران شده بود. پس از مطالعه عوارض ناشی از اورانیوم ضعیف‌شده روی پرسنل و سربازانی که از آن استفاده کرده بودند، مشخص شد که صربستانی‌ها اولین و ایتالیایی‌ها دومین قربانی بوده‌اند. مبنای تمام آنها(شکایات) یکی است؛ سرطان. بیماری که از سر و کار داشتن با مهمات حاوی اورانیوم ضعیف‌شده ایجاد می‌شود.

آنابل گُلدی، معاون وزیر دفاع انگلیس در پاسخ به پرسش یکی از اعضای مجلس اعیان این کشور، گفت که لندن برای اوکراین توپ‌هایی حاوی اورانیوم ضعیف‌شده ارسال خواهد کرد؛ این مهمات برای انهدام زره‌پوش‌ها موثرتر هستند. وزارت دفاع انگلیس اورانیوم ضعیف‌شده را جزوی استاندارد از مهمات قابل نفوذ به زره‌پوش‌ها توصیف کرده که سال‌ها مورد استفاده قرار گرفته و واکنش مسکو به تحویل این مهمات به کی‌یف، صرفا با هدف انحراف و گمراه کردن اذهان عمومی صورت گرفته است!

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در واکنش به این تصمیم مقامات انگلیس، گفته است که مسکو مجبور است تا به اقدام «غرب به عنوان آغازکننده استفاده از تسلیحاتی با اجزای هسته‌ای، متقابلا پاسخ دهد.»

سفارت روسیه در انگلیس به لندن درباره انتقال توپ‌های حاوی اورانیوم ضعیف‌شده به کی‌یف، هشدار داده است. سفارت روسیه تاکید کرده که این اقدام به تشدید جنگ منجر شده و استفاده از این مهمات در اوکراین، سلامت مردم را به خطر خواهد انداخت.ش

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد
طرز تهیه خورش بادمجان با گوشت چرخ کرده
شگفت‌زدگی فعال اقتصادی چینی از پیشرفت‌ دانش‌بنیان‌ها در حوزه انرژی خورشیدی
بیش از ۴۰ درصد رای‌دهندگان آمریکایی جنگ داخلی را محتمل می‌دانند
شهادت ۳ شهروند ترکیه‌ای از سوی رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر
پیام اعتراض دانشجویان آمریکا، پایان دادن به جنایت در غزه است
تعطیلی یک دانشگاه در فرانسه بدلیل اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین
تقلای سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت مقامات تل آویو
۲۰۰ بازداشت فقط در یکی از دانشگاه‌های امریکا
یورش اشغالگران به مناطق مختلف کرانه باختری/ شهادت ۱۸ فلسطینی
بمباران بامدادی رفح در جنوب نوار غزه/ شهادت شماری از فلسطینیان
دانشگاه «ساینس‌پو» فرانسه به دلیل اعتراضات تعطیل شد
سازمان ملل: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد
آمریکا: ایران در حال دور زدن تحریم‌ها و فروش نفت است
مربع مدعیان صعود به لیگ برتر+جدول لیگ
پیام خداحافظی خطیر: برای ۵ فینال باقی مانده هم قسم شویم
تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه کتاب آغاز شد
اقدام ویژه وزارت علوم برای جذب دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
اعلام آمادگی دانشگاه علامه برای آموزش زبان فارسی و بورسیه دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
پیدا شدن ماهواره‌ای که ۲۵ سال گم شده‌ بود
برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور با حضور رئیسی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top