به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛سیداحمد رسولینژاد، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در کنایه به قیمت گران خودروهای تولید داخل؛ با اشاره به افزایش 70 درصدی قیمت خودرو از سوی شورای رقابت، گفته است: شورای رقابت با استدلال زیان انباشته خودروسازان، قیمتها را افزایش داد اما این پرسش مطرح است که غیر از دوره مدیریت جواد نجمالدین بر ایران خودرو، در کدام دوره خودروسازان زیان انباشته نداشتند؟
به گزارش اعتمادآنلاین، او میافزاید: زیان انباشته خودروسازان در 2 سال گذشته 120 هزار میلیارد تومان بود و با وجود افزایش 300 درصدی قیمت خودرو در پایان سال؛ زیان انباشته آنها به 150 هزار میلیارد تومان رسیده است. پس مشکل اصلی در قیمتگذاری نیست و مدیریت ناکارآمد در دو خودروسازی –بزرگ ایران- این وضعیت را رقم زده است.
*ما قضاوت درباره سخنان آقای رسولینژاد را بر عهده مخاطبان محترم میگذاریم.
لکن بیان این نکته ضروریست که ناکارآمدی محرزی در این میان رخ داده و بار آن نیز بصورت گرانی بر مردم تحمیل شده است.
فلذا انتظار بود که دولت محترم و ایضا وزرای اقتصاد و صمت در این زمینه وارد عمل شوند و اجازه اصابت ترکش زیان انباشه خودروسازان به تن مردم را ندهند.
مجلس یازدهم نیز اگرچه با برکناری فاطمیامین وظیفه خود در این باب را انجام داد لکن باید با ایجاد مطالبهگری از وزیر جدید صمت؛ فرایند رفع این مشکل همچنان در دستور کار نمایندگان باشد.
منبع: مشرق