تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/04/15 - 08:24
کد خبر: 475159

رقابت ۴۸۵ هزار داوطلب در گروه علوم تجربی کنکور ۱۴۰۲ برگزار شد

رقابت ۴۸۵ هزار داوطلب در گروه علوم تجربی کنکور ۱۴۰۲ برگزار شد

آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم تجربی صبح امروز پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۲ با رقابت ۴۸۵ هزار و ۳۵ داوطلب در ۴۱۷ شهر و یک هزار و ۹۵۵ حوزه فرعی برگزار شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ روز دوم نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۲ با برگزاری آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم تجربی آغاز شده است. نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ با برگزاری گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در بعدازظهر امروز پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۲ به پایان می رسد.

در نوبت دوم کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ تعداد یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۴۳۶ نفر ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۶۸۷ هزار و ۴۲۰ نفر معادل ۶۱ درصد زن و تعداد ۴۳۲ هزار و ۱۶ نفر معادل ۳۹ درصد مرد هستند.

آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم تجربی

تعداد شرکت کنندگان در گروه آزمایشی علوم تجربی ۴۸۵ هزار و ۳۵ نفر است. از این تعداد ۳۱۸ هزار و ۸۱۱ داوطلب (۶۶ درصد) زن و تعداد ۱۶۶ هزار و ۲۲۴ داوطلب (۳۴ درصد) مرد هستند. آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم تجربی شامل سه دفترچه با عنوان دفترچه‌های شماره ۱ و ۲ و ۳ است. این دفترچه‌ها همراه با پاسخنامه‌های شماره ۱ و ۲ و ۳ در یک بسته نایلونی به صورت شخصی سازی شده، در جلسه آزمون تحویل داوطلبان خواهد شد.

عنوان سوالات دفترچه‌های آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم تجربی (دفترچه شماره ۱ و ۲ و ۳) تعداد سوالات و مدت پاسخگویی به آنها به شرح جدول زیر است.

جدول عنوان دروس، تعداد سوالات اختصاصی گروه آزمایشی علوم تجربی (دفترچه شماره ۱ و ۲ و ۳ و ۴) و مدت زمان پاسخگویی به آنها

شماره دفترچه و پاسخنامه ماده امتحانی تعداد سوال مدت زمان پاسخگویی زمان پاسخگویی دفترچه
شماره ۱ زیست شناسی ۴۵ ۴۵ دقیقه ۴۵ دقیقه
شماره ۲ فیزیک ۳۰ ۴۰ دقیقه ۷۵ دقیقه
شیمی ۳۵ ۳۵ دقیقه
شماره ۳ ریاضی ۳۰ ۶۰ دقیقه ۶۰ دقیقه
زمین شناسی ۱۵
شماره ۴ بهیاری* (مخصوص بهیاران شاغل و همچنین داوطلبان دارنده دیپلم بهیاری) ۳۰ ۲۰ دقیقه ۲۰ دقیقه

برای دیپلم‌های بهیاری که در گروه آزمایشی علوم تجربی شرکت کرده اند آزمون درس بهیاری به عنوان یک درس اختصاصی با ضریب ۱۲ برگزار می‌شود.

آن دسته از داوطلبانی که در روی کارت شرکت در آزمون آنان در مقابل عنوان نوع دیپلم (بند ۷) دیپلم بهیاری و در مقابل بند (۱۰) بهیار کلمه «بلی» درج شده است، علاوه بر پاسخگویی به سوالات دفترچه شماره ۱ و ۲ و ۳ (آزمون اختصاصی) باید به سوالات دفترچه شماره ۴ (درس بهیاری) در پاسخنامه شماره ۴ نیز پاسخ دهند.

نکات مهم در مورد شخصی سازی دفترچه‌های آزمون اختصاصی داوطلبان گروه‌های آزمایشی مختلف

دفترچه‌های سوالات آزمون اختصاصی داوطلبان در هر پنج گروه آزمایشی، شخصی سازی شده و شماره داوطلبی، نام خانوادگی و نام هر داوطلب بر روی جلد دفترچه آزمون وی درج شده است.

این دفترچه‌ها دارای تنوع هستند. دفترچه سوالات همراه با پاسخنامه هر آزمون مربوط به هریک از داوطلبان گروه‌های آزمایشی در یک بسته نایلونی بسته بندی شده و در زمان مشخص تحویل داوطلبان خواهد شد.

یادآوری مهم: با توجه به اینکه دفترچه سوالات داوطلبان در یک بسته نایلونی به صورت جداگانه بسته بندی شده و در جلسه آزمون منحصراً شخص داوطلب باید از محل مشخص شده، بسته نایلونی را باز کرده و به سوالات مندرج در دفترچه سوالات پاسخ دهد، در صورتی که داوطلب مشاهده کرد نایلون بسته تحویلی به وی قبلاً باز شده لازم است موضوع را به نزدیکترین مراقب اطلاع دهد.

پاسخنامه و نکات مهمی درباره آن

در جلسه آزمون به هریک از داوطلبان گروه‌های آزمایشی به همراه هر دفترچه آزمون، یک پاسخنامه داده می‌شود، که داوطلبان باید نسبت به پاسخگویی سوالات دفترچه آزمون در پاسخنامه مربوط اقدام کنند.

در مستطیل بالای پاسخنامه شماره داوطلب، نام خانوادگی و نام و گروه آزمایشی درج شده است. در مستطیل بالای پاسخنامه مطلقاً نباید چیزی نوشت یا علامتی گذاشت و به غیر از محل‌های مشخص شده در روی پاسخنامه از نوشتن و یا علامتگذاری در سایر محل‌ها خودداری شود در غیر اینصورت فرد بعنوان متخلف شناخته شده و پاسخنامه وی تصحیح نخواهد شد.

داوطلب به محض دریافت پاسخنامه باید شماره آن را با شماره صندلی و شماره کارت ورودی خود و نیز کدهای مندرج در پاسخنامه را با کدهای مندرج در دفترچه‌های آزمون اختصاصی تحویل شده مقایسه کند تا مطمئن شود بین آنها هیچ اختلافی نیست و در صورت مشاهده تفاوت، موضوع را به نزدیکترین مراقب جلسه اطلاع داده و موضوع را پیگیری تا اختلاف برطرف شود و سپس مندرجات ذیل پاسخنامه را تکمیل و امضا کند.

ادامه اجرای تغییرات کنکور ۱۴۰۲ بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی

مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی در تیرماه سال ۱۴۰۱ ابلاغ شد. چهار تغییر مهم در کنکور ۱۴۰۲ «حذف دروس عمومی»، «تاثیر قطعی سوابق تحصیلی»، «حذف زیرگروه ها» و «برگزاری دو بار در سال» از سال ۱۴۰۱ اجرایی شده است و پس از برگزاری نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ در دی ماه ۱۴۰۱، نوبت دوم در تیرماه ۱۴۰۲ در حال برگزاری است.

بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی سهم نمره سابقه تحصیلی برای سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی در رشته‌های پرمتقاضی در سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ فقط پایه دوازدهم به میزان ۴۰ درصد با تأثیر قطعی است.

ضمن اینکه از کنکور ۱۴۰۲ دروس عمومی از جلسه کنکور حذف شده است و داوطلبان تنها به سوالات آزمون اختصاصی در دفترچه‌های مربوطه هر گروه آزمایشی پاسخ می‌دهند.

همچنین با حذف زیرگروه‌ها دیگر داوطلب تنها یک نمره و یک رتبه خواهد داشت و در کارنامه جزئیاتی مانند رتبه و نمره در زیرگروه درج نمی‌شود.

منبع: مهر

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top