تاریخ انتشار: شنبه 1402/04/31 - 12:41
کد خبر: 476726

جذب ۴۰۰ دانشجو معلم در رشته بهداشت مدارس

جذب ۴۰۰ دانشجو معلم در رشته بهداشت مدارس

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش از صدور مجوز جذب ۴۰۰ دانشجو معلم در رشته بهداشت مدارس برای سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اعظم گودرزی مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در برنامه «روزنه» رادیو گفت‌وگو اظهار کرد: دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش با استناد به سند تحول بنیادین و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت، اقدام به جذب و توانمندسازی نیرو کرده است.

وی افزود: با توجه به شرایط زیست بوم جدید و اتفاقات حوزه سلامت دانش‌آموزان، رشته «بهداشت مدارس» را در سال تحصیلی گذشته برای اولین بار تعریف و 310 دانشجو معلم رشته بهداشت مدارس را جذب کردیم که از مهر سال گذشته به عنوان دانشجو معلم در حال تحصیل هستند و از 3 سال آینده هم وارد مدارس می‌شوند.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش از صدور مجوز جذب 400 دانشجو معلم در رشته بهداشت مدارس برای سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: افرادی که در کنکور سراسری شرکت می‌کنند در صورت تمایل می‌توانند رشته بهداشت مدارس را انتخاب کنند و از مهر آینده به عنوان دانشجو معلم رشته بهداشت مدارس شروع به تحصیل کنند تا در چهار سال آینده به عنوان مراقبان سلامت مدرسه در جهت ارتقای سلامت دانش‌آموزان خدمت کنند.

گودرزی با اشاره به برگزاری دوره‌های توانمندسازی مراقبان سلامت در تابستان با هدف گسترش صلاحیت‌های حرفه‌ای و ارتقای شایستگی‌های حرفه‌ای اظهار کرد: ما 10 درصد از مراقبان سلامت را فراخواندیم تا در زمینه تربیت مدرس و آموزش‌های مدیریت بحران بهره مند شوند.

وی افزود: در حال حاضر دو قطب برگزار شده و قطب سوم هم روز جمعه و شنبه آینده در تبریز برگزار می‌شود و از اساتید مطرح و برجسته دانشگاهی نیز دعوت کردیم تا به مراقبان سلامت آموزش دهند. این افراد گواهینامه مدرسی مدیریت بحران را دریافت می‌کنند و در زمان بازگشت به استان خود باید کلیه فرهنگیان با اولویت مراقبان سلامت و مدیران مدرسه را آموزش دهند.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش هدف از برگزاری این دوره‌های توانمندسازی را گسترش صلاحیت‌های حرفه‌ای و ارتقای شایستگی‌های حرفه‌ای عنوان کرد و گفت: این دوره در تلاش است که با طراحی الگوهای نظری و عملی، سطوح مختلف سیاست گزاری، برنامه‌ریزی و اجرا در حوزه سلامت را تحلیل کند تا مراقبان سلامت از مهر که وارد مدارس می‌شوند موقعیت خود را بدانند و در صورت مواجهه با تهدید موانع و مشکلات را برطرف سازند.

گودرزی یادآور شد: مراقبان سلامت بهداشت همچون سایر معلمان در شرایط خاص مصاحبه می‌شوند و علاقه مندی آن‌ها نیز ارزیابی می‌شود.

منبع: فارس

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نامه‌ای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور «کارت هوشمند بیمه سلامت»
یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top