تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/05/03 - 12:19
کد خبر: 477038

۲۹۴ هزار دانش‌آموز در آزمون ورودی مدارس سمپاد شرکت کردند

۲۹۴ هزار دانش‌آموز در آزمون ورودی مدارس سمپاد شرکت کردند

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان از اعلام نتایج آزمون مدارس استعدادهای درخشان در مرداد خبرداد و گفت: بیش از ۲۹۴ هزار نفر در آزمون‌های ورودی پایه هفتم و دهم مدارس سمپاد شرکت کرده‌اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، الهام یاوری با بیان اینکه ۲۹۴ هزار و۳۰۰ نفر در آزمون‌های ورودی پایه هفتم و دهم مدارس سمپاد امسال شرکت کرده‌اند، اظهار داشت: در آزمون ورودی پایه هفتم ۲۰۸ هزار و ۱۳۲ نفر شرکت داشته‌اند که از این بین ۹۸ هزار و ۸۱ دانش آموز دختر و ۱۱۰ هزار و ۵۱ دانش آموز، پسر بوده‌اند.

وی ادامه داد: شرکت‌کنندگان آزمون ورودی پایه دهم ۸۶ هزار و ۱۶۸ نفر بودند که از این تعداد، ۵۰ هزار و ۶۳۸ دانش آموز دختر و ۳۵ هزار و ۵۳۰ دانش آموز پسر بوده‌اند.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، با تاکید بر اینکه این آزمون‌ها در یکهزار و ۷۶۳ حوزه امتحانی در سراسر کشور برگزار شده است، افزود: ۶۳۴ حوزه برای آزمون دختران و ۵۵۱ حوزه برای آزمون پسران در پایه هفتم و ۳۶۵ حوزه برای آزمون دختران و ۲۱۳ حوزه برای آزمون پسران در پایه دهم اختصاص داشت.

یاوری با بیان اینکه در میزان شرکت‌کنندگان این آزمون‌ها تغییر چندانی نسبت به سال‌های قبل نداشته‌ایم، گفت: نتایج این آزمون‌ها در مرداد اعلام می‌شود.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان تصریح کرد: مدارس سمپاد برای ارائه خدمات آموزشی بر اساس مصوبه‌ای که دارند نصف شهریه مدارس غیرانتفاعی برجسته در همان منطقه را دریافت می‌کنند البته مدارس سمپاد، معمولا شهریه را از این مقدار هم بسیار کمتر در نظر می‌گیرند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۴۰ درصد از دانش‌آموزان مدارس سمپاد از تخفیف حق ثبت استفاده کرده‌اند، افزود: به دانش آموزانی که به هر دلیل یا محدودیت‌های اقتصادی توان پرداخت شهریه این مدارس را ندارند، تخفیف گسترده‌ای از ۱۰۰ درصد تا ۵۰ و ۴۰ درصد ارائه می‌شود.

یاوری با تاکید بر اینکه مسئول تشخیص ارائه این تخفیف به دانش آموزان، شورای مدرسه است، گفت: مدارس سمپاد با محدودیت‌های جدی از نظر ساختمان و تجهیزات مواجه هستند و این امر ایجاب می‌کند که خیران به کمک مدارس سمپاد بیایند. این‌ دانش‌آموزان از با استعدادترین بچه‌های کشور هستند. آموزش و پرورش برای رفع مشکلات این مدارس تلاش می‌کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top