تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/05/04 - 09:09
کد خبر: 477090

سن ورود داوطلبان به آموزش و پرورش تعیین شد

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از تصویب شرایط و شایستگی‌های جذب داوطلبان ورود به آموزش و پرورش از مسیر آزمون سراسری خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» در هزار و بیست و هشتمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش که با حضور وزیر آموزش و پرورش، دبیرکل شورای عالی و سایر اعضای آن در سالن جلسات وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، «شرایط و شایستگی‌های جذب داوطلبان ورود به آموزش و پرورش از مسیر آزمون سراسری» پس از بحث و بررسی به تصویب رسید.

محمود امانی با اشاره به مصوبه جدید شورای عالی آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش موظف است منابع مورد نیاز خود برای مشاغل آموزشی و تربیتی را از مسیر آزمون سراسری و بر اساس قانون متعهدین به خدمت در آموزش و پرورش با رعایت مفاد این آئین نامه جذب کند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: به استناد ماده واحده «نحوه جذب منابع انسانی در مشاغل آموزشی و تربیت» مصوب جلسه ۸۳۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر شناسایی، جذب و تأمین نظام‌مند منابع انسانی، تحقق بخشی به مفاد سند تحول بنیادین و در راستای اجرای بند ۱۱ ماده ۶ وظایف و اختیارات شورای عالی آموزش و پرورش، وزارت آموزش و پرورش موظف است منابع مورد نیاز خود برای مشاغل آموزشی و تربیتی را از مسیر آزمون سراسری و بر اساس قانون متعهدین به خدمت در آموزش و پرورش با رعایت مفاد این آئین نامه جذب کند.

وی ادامه داد: آیین نامه «شرایط و شایستگی‌های جذب داوطلبان ورود به آموزش و پرورش از مسیر آزمون سراسری» در ۵ ماده و ۸ تبصره به تصویب شورای عالی رسید که شامل شرایط و شایستگی‌های عمومی و اختصاصی داوطلبان و سایر موارد مندرج در این آیین نامه است.

امانی با اشاره به این که این مصوبه برای داوطلبان ورود به آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ اعمال می‌شود، تاکید کرد: داشتن حداکثر ۲۲ سال تمام در سال۱۴۰۳، برخورداری از سلامت جسمانی و روانی کامل و توانایی حسن انجام وظایف محوله، تعیین وضعیت نظام وظیفه، نداشتن اعتیاد به هر نوع مواد مخدر و... از جمله مهم‌ترین شرایط عمومی داوطلبان برای ورود به آموزش و پرورش است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به شرایط اختصاصی داوطلبان برای ورود به آموزش و پرورش گفت: سهم تاثیر سوابق تحصیلی، تراز نمره علمی حداقل ۷۰۰۰ در زیر گروه‌های آزمایشی مربوط در آزمون سراسری، کسب امتیاز تعیین شده در مصاحبه، تعیین وضعیت اشتغال و تحصیل، داشتن شرایط و شایستگی‌های حرفه معلمی و... از جمله شرایط اختصاصی برای جذب در آموزش و پرورش است.

امانی اظهار کرد: بررسی و تأیید شایستگی‌های عمومی و تخصصی داوطلبان به عهده وزارت آموزش و پرورش خواهد بود و همچنین جلب مشارکت وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علوم، تحقیقات و فناوری و سایر دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های ذیربط ضروری است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در پایان تاکید کرد: داوطلبانی مجاز به ثبت نام و ورود به مراحل جذب خواهند بود که تمامی شرایط مندرج در این مصوبه را داشته باشند. چنانچه فردی با اطلاعات نادرست پذیرفته شود و یا متعاقب آن مشخص شود که شرایط لازم را نداشته است در هر مرحله از ثبت نام، تحصیل یا استخدام آزمایشی و قطعی؛ قبولی وی لغو و مطابق قانون و مقررات با وی رفتار خواهد شد.

این مصوبه پس از تایید رئیس جمهور و رئیس شورای عالی آموزش و پرورش برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ خواهد شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هند: در این ساعات سخت در کنار مردم و دولت ایران هستیم
زائران بارگاه رضوی و حرم حضرت معصومه (س) دست به دعا برداشتند
آرزوی سلامتی «حماس» برای آیت‌الله رئیسی و همراهان وی
علی لاریجانی: برای سلامتی آقای رئیسی همه دعا کنیم
بهادری جهرمی: معاون اجرایی به تبریز رفت
توضیحات وزیر کشور درباره «فرود سخت» بالگرد حامل رئیس‌جمهور
سرلشکر باقری: از همۀ امکانات نیروهای مسلح برای جست‌وجوی بالگرد رئیس‌جمهور استفاده شود
حادثه برای بالگرد حامل رئیس جمهور +جزئیات
اخبار تکمیلی از وقوع سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی
لحظه دستگیری دو گروگان‌گیر در زاهدان +فیلم
ملک سلمان دچار «حرارت بالا» شده است
یک کودتا در نیروهای مسلح خنثی شد
دستگیری فرد مرتبط با شبکه‌های معاند از سوی نهادهای اطلاعاتی
فروش سریع تمام بلیت‌های استقلال و نساجی!
انتقاد تند مقام عالی قضائی از تعطیلی شنبه‌ها
روز سیاه بورس در پایان معاملات؛ شاخص کل چقدر ریخت؟
اعلام رسمی جدایی سامان قدوس از برنتفورد
حضور ناو بالستیک‌زن سپاه در نزدیکی محل استقرار نیروهای آمریکایی + جزئیات
واکنش تند به اظهارات اخیر بنی گانتز
بانک مرکزی فهرست کالاهای دریافت کننده ارز را منتشر کرد
صدور احکام سنگین برای تتلو + جزئیات
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top