تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/05/09 - 09:35
کد خبر: 477470

اعطای هزینه تحصیلی ماهانه و وام ودیعه مسکن به دانشجویان مشمول

اعطای هزینه تحصیلی ماهانه و وام ودیعه مسکن به دانشجویان مشمول

اعطای تسـهیلات به دانشـجویان مشـمول طرح در هر یک از دوره کارشـناسـی، کارشـناسـی ارشـد و دکتری، مطابق جدول زیر صورت می‌گیرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به منظور حمایت از رشــد رشــته‌های علوم پایه و علوم انســانی و ورود اســتعداد‌های برتر کشــور به این رشــته‌ها، بنیاد ملی نخبگان با تصویب یک شیوه نامه از جذب استعداد‌های برتر در رشته‌های اولویت‌دار کشور حمایت می‌کند.

مشمولان طرح؛ از دارندگان نشان‌های طلا تا رتبه‌های ۱ تا ۱۰۰

دارندگان نشان‌های طلا، نقره و برنز کشوری در المپیاد‌های ملی دانش‌آموزی ادبیات، ریاضی، زیست، شیمی، فیزیک، کامپیوتر و نجوم، با معرفی باشگاه دانش‌پژوهان جوان و همچنین دارندگان رتبه‌های ١ تا ١٠٠ آزمون سراسری ورود به مقطع پایه دانشگاه در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، و علوم انسانی از مشمولان این طرح و شیوه نامه به شمار می‌روند.

دارندگان رتبه‌های ١ تا ٥٠ آزمون‌های سراسری ورود به مقطع پایه دانشگاه در گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی نیز جزو مشمولان طرح هستند.

اعطای هزینه تحصیلی ماهانه و وام ودیعه مسکن به دانشجویان مشمول

اعطای تسـهیلات به دانشـجویان مشـمول طرح در هر یک از دوره کارشـناسـی، کارشـناسـی ارشـد و دکتری، مطابق جدول زیر صورت می‌گیرد.

جزئیات جذب استعداد‌های برتر در رشته‌های اولویت‌دار

تسـهیلات پذیرش بدون آزمون در دکتری تخصـصـی با شروع به تحصیل از حداکثر دو سال پس از دانش‌آموختگی در مقطع کارشناسی ارشد:

بهره مندی از تسهیلات دانشجویی (درحین تحصیل) طرح در اولین‌سال تحصیلی‌ِ دورة بالاتر

بهره مندی از تســهیلات نظام وظیفه تخصــصــی (ویژة دانش‌آموختگان برتر دانشــگاهی) پس از دانش‌آموختگی در مقطع کارشناسی ارشد بر اساس مقررات بنیاد

تخصـیص امتیاز از فعالیت‌های نخبگانی برای بهره کندی از تسـهیلات راه اندازی و حمایت از کسـب‌وکار‌های دانش‌بنیان، جذب در نهاد‌های فناورانه، جذب در مؤسـسـه‌های علمی کشـور، اعتبار پژوهشـی اسـتادیاران جوان، جذب در دسـتگاه‌های اجرایی و پسادکتری مطابق با شیوهنامه و مقررات هریک از طرح‌ها در بنیاد ملی‌

اولویت بهره مندی از تســهیلات جذب در دستگاه‌های اجرایی و اولویت بهره مندی از تسهیلات جذب به عنوان هیئت علمی (طرح شهید شهریاری).

برای دانش‌آموختگان، رشـته تحصـیلی‌ِ آخرین مقطع تحصـیلی و برای دانشـجویان دو رشـته‌ای، رشـته اصـلی در نظر گرفته می‌شود.

تغییر رشـته اصـلی از رشـته‌های هدف به سـایر رشـته‌ها، چه در حین تحصـیل و چه در مقاطع تحصـیلی بالاتر، مصـداق خروج از شمولیت در این طرح است.

در صـورتی که رشـته تحصـیلی مشـمول از فهرسـت رشـته‌های هدف خارج شـود، تا زمانی که متقاضـی شـرایط پویایی (بند ٢-٣) را به صورت مستمر احراز کند می‌تواند از تسهیلات این طرح بهره‌مند بماند.

اعطای تسـهیلات به دانشـجویان مشـمول طرح در دوره‌های کارشـناسـی، کارشـناسـی‌ارشـد و دکتری تخصـصـی به ترتیب صرفا_ برای چهار سال، دو سال و چهار سال، صورت می‌پذیرد.

تعهدات مشمولان/ لزوم بازپرداخت کمک هزینه‌های دریافتی به نرخ روز

مشـمولان متعهد می‌شـوند در راسـتای ایفای مسـئولیت اجتماعی، با توجه به زمینه تحصـیلی و علمی خود، در حین تحصـیل و پس از دانش‌آموختگی، در حل مسائل و چالش‌های اولویت‌دار علمی، پژوهشی، فناورانه و فرهنگی کشور مشارکت نمایند.

مشــمولان به ازای هر ســال اســتفاده از تســهیلات این طرح، متعهد به بازپرداخت کمک‌هزینه‌های دریافتی به نرخ روز، مطابق با شـیوه نامه به‌روز شـده در هر سـال هسـتند. انجام فعالیت‌های مؤثر توسـط مشمول پس از فراغت از تحصیل، می‌تواند جایگزین بازپرداخت نقدی محاسبه شود.

هر شـش ماه اشـتغال در زمینه مرتبط با رشـته تحصـیلی (به تشـخیص بنیاد ملی) یا یک سـال اشـتغال در سـایر حوزه‌ها در کشور با پرداخت حق بیمه، معادل تسویه یک‌نیمسال تحصیلی از تعهدات مالی به شمار می‌رود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تاکید اردوغان بر گسترش روابط با ایران
ظریف: نباید منتظر دستور از تهران باشیم ؛ دستور از مردم می‌رسد
پیراهن قرن؛ امضای مسی تاریخی شد
خبری که سنوار به مادرش داد
نخستین زن فرماندار در کردستان منصوب شد
جانور منقرض شده به طبیعت بازگشت!
تهران سرد می شود
زلنسکی: یا دنبال سلاح اتمی می‌رویم یا ...
حرف‌های جالب حامد بهداد درباره دوران دانشجویی اش
واکنش فرهاد مجیدی به سرمربی جدید استقلال
حملات سنگین موشکی حزب الله به عکا
راهکار جدید بریکس برای دلار زدایی تحقق می‌یابد؟
داتیس پرو؛ مرجع اخبار و آموزش‌های تکنولوژی و فناوری اطلاعات
بررسی مزایا و معایب استفاده از فویل آلومینیوم در خانه
نصرتی ، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها شد
نظارت بر تاکسی‌ها هوشمند می‌شود
ایرج طهماسب به تئاتر برگشت
لیلا حاتمی و محمدرضا فروتن در یک فیلم جدید
قاشق هخامنشی با طراحی پیچیده الهام‌گرفته از اساطیر کهن ایران!
تتلو و رفتارهای عجیب‌اش تا پیش از دستگیری
کاهش ۴۳ تومانی نرخ یورو در مرکز مبادله ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top