تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/05/09 - 12:14
کد خبر: 477494

شرکت مهندسی ابرند و خدمات آن

شرکت مهندسی ابرند و خدمات آن

شرکت ابرند با کمک‌ گرفتن از نیروی مجرب و خلاق با تکیه بر تخصص و صداقت در انجام پروژه‌ها و با هدف توسعه فناوری نوین و تکنیک‌های به‌روز در حوزه طراحی، اجرا و مدیریت پروژه‌های عمرانی تأسیس شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شرکت ابرند با کمک‌ گرفتن از نیروی مجرب و خلاق با تکیه بر تخصص و صداقت در انجام پروژه‌ها و با هدف توسعه فناوری نوین و تکنیک‌های به‌روز در حوزه طراحی، اجرا و مدیریت پروژه‌های عمرانی تأسیس شده است.

معرفی شرکت مهندسی ابرند

شرکت مهندسی ابرند با تکیه بر ذکاوت علمی جمعی از فارغ‌ التحصیلان دانشگاه‌های صنعتی شریف، فنی تهران و علم و صنعت ایران از اواخر دهه ۸۰ شروع به فعالیت کرد. این شرکت با هدف ایجاد و اشاعه تکنیک‌های جهانی برای مدیریت، ایده‌پردازی و اجرای پروژه‌های تخصصی عمرانی، با تکیه بر نیروهای ماهر و نوآور و برخورداری از فناوری روز فعالیت می‌کند.

شرکت مهندسی ابرند تلاش می‌کند تا خدماتی ارائه دهد که در عین رعایت اخلاق حرفه‌ای، رضایت کارفرما و سایر عوامل پروژه را افزایش دهد. به همین دلیل، تأکید زیادی بر بهبود مستمر خدمات خود دارد و استانداردهای ایمنی و بهداشت حرفه‌ای را رعایت می‌کند.

این شرکت با داشتن بیش از ۱۰۰ پروژه در رزومه کاری خود و همچنین رضایت کارفرمایان و کسب گواهینامه‌های معتبر توانسته به‌عنوان یکی از بهترین مجموعه‌های در حوزه پروژه‌های عمرانی شناخته شود.

برخی از گواهینامه‌های شرکت ابرند به شرح زیر هستند:

  • گواهینامه صلاحیت خدمات مشاوره
  • گواهینامه صلاحیت پیمانکاری
  • گواهی عضویت حقوقی
  • گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران

شرکت مهندسی ابرند و خدمات آن

خدمات شرکت مهندسی ابرند

خدمات شرکت مهندسی ابرند در ۶ زمینه مطالعات ژئوتکنیک، پایدارسازی گود، بهسازی خاک، پایش و رفتارسنجی، ابنیه و ساختمان، طراحی و مشاوره ژئوتکنیک ارائه می‌شود:

شرکت مهندسی ابرند و خدمات آن

مطالعات ژئوتکنیک

مهندسی ژئوتکنیک که با نام مهندسی خاک نیز شناخته می‌شود، رشته‌ای است که در آن، مخاطرات ساخت‌ و ساز بررسی می‌شود که علم رفتارشناسی خاک است. مهندسان این رشته قبل از شروع هر پروژه‌، در مورد خطرات ساخت‌ و‌ ساز و همچنین رفتار مصالح زمین تحقیق می‌کنند. این رشته که توسط کارل فون ترزاقی بنیان گذاری شد، مهندسی ژئوتکنیک یا همان مهندسی خاک است. این رشته، علم رفتار شناسی خاک است و از شاخه‌های مهندسی عمران می‌باشد که مخاطرات ساخت و ساز را بررسی می‌کند. مهندسین این شاخه پیش از شروع هر پروژه به بررسی رفتار مصالح زمین و همچنین مخاطرات ساخت سازه می‌پردازند.

خدمات مطالعات ژئوتکنیک شرکت ابرند به صورت زیر است:

  • آزمایش‌های برجا
  • آزمون‌های آزمایشگاهی
  • آزمایش نفوذ استاندارد (spt)
  • بارگذاری میکروپایل

پایدارسازی گود

در هر پروژه ساختمانی باید دیوار گود پایدارسازی و ایمن‌سازی شده و از حفظ خاک برای ایستایی سازه اطمینان حاصل شود. علاوه بر این، برای اطمینان از ایمنی ساختمان‌های مجاور و عدم ریزش آن‌ها، پایدارسازی انجام می‌شود. شروع هر پروژه ساختمانی نیازمند پایدارسازی و ایمن‌سازی دیوار گود و حفظ خاک برای ایستایی سازه است. همچنین پایدارسازی جهت ایمن سازی ساختمان‌های مجاور و جلوگیری از ریزش آن‌ها انجام می‌شود. روش‌های مختلفی برای پایدارسازی گود وجود دارد که بر اساس عوامل مختلفی چون شرایط محیطی، شرایط اقتصادی و نوع خاک مناسب‌ترین روش انتخاب می‌شود. منظور از پایدار سازی گود، محافظت از دیواره‌های گودال می‌باشد و از ریزش دیواره‌ها جلوگیری می‌کند. گاهی این عملیات برای ترمیم و بازسازی سازه ها صورت می‌گیرد تا استحکام سازه را تامین کند. در ادامه برخی از این روش‌ها به طور خلاصه توضیح داده شده‌اند.

 روش‌های مختلفی برای پایدارسازی گود وجود دارد که توسط شرکت مهندسی ابرند ارائه می‌شود:

  • میخکوبی (نیلینگ)
  • مهارگذاری (انکراژ)
  • مهار متقابل (استرات)
  • سازه نگهبان خرپایی
  • ساخن از بالا به پائین (تاپ داون)

بهسازی خاک

در طی پروژه‌های ساخت‌ و ساز و بازسازی بدون ترانشه، ایجاد ثبات خاک را می‌توان با استفاده از بهسازی خاک انجام داد. در واقع، به هرگونه تغییر در ویژگی خاک به منظور افزایش عملکرد مهندسی، از جمله مقاومت، کاهش تراکم‌پذیری، کاهش نفوذپذیری یا بهبود وضعیت آب زیرزمینی، بهسازی خاک می‌گویند. این روش می‌تواند به‌ صورت موقت برای اخذ مجوز ساخت‌ و ساز یا به‌ طور دائمی برای ارتقاء عملکرد ساختمان انجام شود.

بهسازی خاک از جمله خدمات ارائه شده در قالب طراحی، اجرا و مشاوره در شرکت ابرند میباشد. بهسازی خاک‌های سست به منظور افزایش ظرفیت باربری خاک و یا کاهش نشست‌های احتمالی از مواردی است که پس از انجام مطالعات ژئوتکنیک و پیش از طراحی فونداسیون برای سازه مورد نظر صورت می‌گیرد. بهسازی خاک به کمک روش‌های مختلفی قابل دستیابی است که می‌توان متناسب با شرایط محیطی و اقتصادی پروژه هر کدام از آن‌ها را انتخاب کرد. خدمات بهسازی خاک قابل ارائه در این شرکت شامل بهسازی خاک به روش اختلاط عمیق، جت گروتینگ، تراکم دینامیکی، تزریق تراکمی، ستون شنی یا سنگی و میکروپایل می‌باشد.

روش‌های سنتی انتخاب پایه به‌ طور قابل توجهی تحت تأثیر مفهوم بهسازی خاک قرار دارند. بهسازی خاک ممکن است منجر به سیستم‌های زیربنایی و فونداسیون شود که مقرون‌ به‌ صرفه‌تر هستند. در حال حاضر، تکنیک‌های بهسازی خاک به‌ عنوان ابزاری برای پشتیبانی از پایه‌های سازه‌ها استفاده می‌شود.

  • اختلاط عمیق خاک (DSM)
  • تزریق با فشار بالا (جت گروتینگ)
  • تراکم دینامیکی
  • ریزشمع یا میکروپایل
  • ژئوسنتتیک (خاک مسلح)
  • ستون شنی یا سنگی
  • تزریق تحکیمی

پایش و رفتارسنجی

در سازه‌های ژئوتکنیکی جهت کنترل فرضیات طراحی باید به‌طور مرتب، وضعیت سازه کنترل و ارزیابی شود. در این راستا، جهت کنترل رفتار سازه، ابزارهای خاصی نصب می‌شوند تا میزان تنش‌ها، تغییر شکل‌ها و... را اندازه‌گیری کنند. اگر اندازه‌گیری نشان دهد که تغییرات رفتار سازه بیشتر از حد مجاز است،‌ باید طراحی مجدداً انجام شود. از آنجایی که این کار کاملاً تخصصی و حساس است، باید توسط افرادی با تجربه و ماهر انجام شود. در شرکت ابرند، این کار به دست مهندسین متخصص و توانا انجام می‌شود که شامل مراحل زیر است:

  • ابزار دقیق و رفتارسنجی
  • اندازه‌گیری تنش
  • اندازه‌گیری کرنش و تغیر شکل
  • اندازه‌گیری نشست
  • اندازه‌گیری فشار آب حفره‌ای

ابنیه و ساختمان

پروژه‌های معماری از سه بخش تشکیل شده‌اند: برای اجرای این سه بخش لازم است به طور منظم و به ترتیب پشت سرهم اجرا شوند. این نظم و ترتیب باعث اجرای اصولی طراحی معماری می‌شود. به طور کلی می‌توان خدمات شرکت مهندسی ابرند را به دو بخش خدمات ژئوتکنیکی و ساختمانی تفکیک کرد. شرکت ابرند با نزدیک به یک دهه فعالیت در زمینه ساخت و ساز، مسئولیت ده‌ها پروژه عمرانی را به عنوان طراح و مجری بر عهده داشته است. ارائه خدمات سازه‌ای در کنار خدمات ژئوتکنیکی سبب شده است تا پروژه‌های عمرانی با هماهنگی بین دو واحد سازه و ژئوتکنیک به بهترین شکل، پیش رفته و بتوان بالاترین عملکرد را با بهترین کیفیت در کنار ملاحظات اقتصادی بدست آورد. 

شرکت مهندسی ابرند درزمینه ابنیه و ساختمان دو خدمت زیر را ارائه می‌دهد:

  • طراحی سازه
  • اجرای سازه

طراحی و مشاوره ژئوتکنیک در شرکت مهندسی ابرند

یکی از مراحل بسیار مهم در پروژه‌های عمرانی که گاهاً نادیده گرفته می‌شود و صدمات جبران‌ناپذیری به بار می‌آورد، انتخاب یک مشاور با تجربه و متخصص است. از جمله مسئولیت‌های مشاور می‌توان بهینه‌سازی طرح، کنترل محاسبات، نظارت عالیه و مقیم پروژه را نام برد که می‌تواند از بروز صدمات جدی جلوگیری کند.

در کنار طراح و پیمانکاران در هر پروژه، انتخاب یک مشاور با تجربه و قابل اطمینان توسط کارفرما، بخصوص در قراردادهای EPC، یکی از مراحلی است که بعضاً مورد غفلت واقع می‌شود. همین امر سبب می‌شود که طرح ارائه شده در قرارداد‌های EPC مورد بازبینی و بررسی دقیق قرار نگیرد و نظارت بر اجرای عملیات وجود نداشته باشد که خود می‌تواند خطرات بالقوه‌ای را به پروژه تحمیل کند. کنترل محاسبات، بهینه سازی طرح، نظارت عالیه و مقیم از جمله مسئولیت‌های مشاور پروژه است که می‌تواند منافع زیادی برای پروژه به همراه آورد و مانع وقوع حوادث ناگوار شود.

شرکت ابرند در زمینه طراحی و مشاوره ژئوتکنیک نیز فعالیت می‌کند و شما می‌توانید با خیالی آسوده برای اجرای پروژه‌های خود، از این شرکت مشاوره بگیرید.

پروژه های خود را به شرکت مهندسی ابرند بسپارید

اگر به‌ دنبال یک شرکت معتبر با مهندسین متخصص و با تجربه می‌گردید تا پروژه عمرانی خود را به این شرکت بسپارید، می‌توانید به ابرند اعتماد کنید. شرکت ابرند با بیش از یک دهه حضور در صنعت ساختمان می‌تواند شما را تا انتهای پروژه همراهی کند و خدمات خود را با بهترین کیفیت و با کمک نیروی کار متخصص در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید برای مشاوره و راهنمایی‌های بیشتر با کارشناسان ما، با شماره 02177861798 تماس حاصل فرمایید و یا از طریق آدرس سایت https://abrand-co.com/ به وبسایت ما مراجعه کنید تا اطلاعات مورد نیاز شما را در اختیارتان قرار دهیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
نامه‌ی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور «کارت هوشمند بیمه سلامت»
یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top