تاریخ انتشار: شنبه 1402/05/14 - 10:26
کد خبر: 477933

اعلام جزئیات سی و هفتمین آزمون گواهینامه و دانشنامه فوق‌تخصصی

اعلام جزئیات سی و هفتمین آزمون گواهینامه و دانشنامه فوق‌تخصصی

مرکز سنجش آموزش پزشکی، جزئیات سی و هفتمین دوره آزمون گواهینامه و دانشنامه فوق‌تخصصی را اعلام کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مرکز سنجش آموزش پزشکی، جزئیات سی و هفتمین دوره آزمون گواهینامه و دانشنامه فوق‌تخصصی را اعلام کرد.

فرایند برگزاری سی و هفتمین دوره آزمون گواهینامه و دانشنامه فوق‌تخصصی در هفته جاری انجام می‌شود. بر این اساس، ثبت‌نام داوطلبان شرکت در این آزمون‌ها از امروز، ۱۴ مرداد ماه آغاز می‌شود ودر انتهای هفته جاری یعنی روز پنج‌شنبه ۱۹ مرداد ماه به پایان می‌رسد.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، سی و هفتمین دوره آزمون گواهینامه و دانشنامه فوق‌تخصصی، صبح پنج‌شنبه ۹ شهریور ماه به صورت الکترونیکی در دانشگاه‌های علوم‌پزشکی منتخب برگزار می‌شود. همچنین آزمون شفاهی نیز طی روزهای هجدهم و نوزدهم شهریور ماه برگزار می‌شود.

محل شرکت آزمون کتبی سی و هفتمین دوره آزمون گواهینامه و دانشنامه فوق‌تخصصی از طریق کارت ورود به جلسه به اطلاع داوطلبان می‌رسد.

محل برگزاری آزمون شفاهی نیز در زمان اعلام نتیجه آزمن شفاهی به اطلاع داوطلبان می‌رسد. کارت ورود به جلسه آزمون روزهای ۷ و ۸ شهریور ماه از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

آزمون کتبی دارای ۱۰۰ یا ۱۵۰ سئوال چند گزینه‌ای است. تعیین تعداد سئوالات با تشخیص هیات‌ممتحنه مربوطه و تائید دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی است.

حدنصاب نمره قبولی در آزمون کتبی، کسب حداقل ۷۰ درصد کل نمره آزمون است. -ملاک قبولی در آزمون شفاهی نیز کسب حداقل ۷۰ درصد از کل نمره آزمون شفاهی است. صرفا افرادی که در دو مرحله موفق به کسب ۷۰ درصد نمره آزمون شوند به عنوان قبول نهایی معرفی می‌شوند.

کلیه دستیاران رشته‌های فوق تخصصی که دوره دستیاری خود را تا پایان آذر ماه به اتمام می‌رسانند، ملزم به شرکت در این آزمون هستند.

در این دوره براساس مصوبه کمیسیون موارد خاص مورخ ۸ خرداد ماه سال جاری، کلیه داوطلبان پذیرفته‌شده در مرحله تکمیل ظرفیت که با تأخیر دوره مقطع فوق تخصصی خود را شروع کرده‌اند، چنانچه پس از موعد زمانی مقرر حداکثر تا پایان اسفند ماه سال جاری دوره دستیاری خود را به اتمام برسانند می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

کلیه دستیاران رشته‌های فوقتخصصی، در صورت عدم معرفی به آزمون توسط مدیر گروه به عنوان مردود گواهینامه فوق تخصصی محسوب می‌شوند و بدیهی است مشمول یکسال تمدید دوره خواهند بود.

مردودین سی و سومین دوره آزمون گواهینامه فوق تخصصی به بعد (ازسال ۱۳۹۸ و بعد از آن) مشمول یک سال تمدید دوره می‌شوند و حداکثر پس از سه بار مردودی از سیستم آموزشی دستیاری فوق‌تخصصی اخراج می‌شوند.

دارندگان گواهینامه رشته‌های فوق‌تخصصی بالینی، مشمول محدودیت تعداد دفعات شرکت درآزمون دانشنامه فوق‌تخصصی نیستند.

کلیه دستیاران فوق‌تخصصی که در سال‌های ما قبل، دوره دستیاری را به اتمام رسانده‌اند و در آزمون نهایی شرکت نکرده‌اند یا موفق به کسب حد نصاب الزم نشدند، از سال ۱۳۹۸ به مدت سه سال فرصت دارند که درآزمون گواهینامه و دانشنامه رشته‌های فوق‌تخصصی شرکت‌کنند و در صورت عدم کسب حد نصاب قبولی گواهینامه، مشمول یک سال تمدید دوره خواهند بود.

تبصره ۱: افرادی که حتی پس از یک سال تمدید دوره، در آزمون نهایی کتبی فوق‌تخصصی مردود شده‌اند، منحصراً یک نوبت دیگر مجاز به شرکت درآزمون کتبی هستند.

تبصره۲ : تعیین محل تمدید دوره مردودین آزمون بر عهده هیات‌ممتحنه رشته مربوطه است.

اعتبار قبولی آزمون نهایی کتبی فوق‌تخصصی  ۵ سال است که در صورت عدم شرکت یا عدم موفقیت در آزمون شفاهی در مدت مذکور، متقاضیان موظف به شرکت مجدد در آزمون نهایی کتبی هستند.

تبصره: افرادی که قبل از تاریخ ابلاغ آیین‌نامه دوره‌های فوق‌تخصصی مصوب پنجاهمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی مورخ ۷ بهمن ماه ۷۷ در آزمون نهایی کتبی فوق‌تخصصی قبول شده‌اند و تاکنون موفق به کسب قبولی در مرحله شفاهی آزمون مذکور نشده‌‍اند، می‌بایست مجددا در آزمون کتبی دانشنامه فوق‌تخصصی شرکت‌کنند.

کلیه دستیاران شرکت‌کننده در آزمون  سال جاری علاوه بر معرفی‌نامه از سوی رئیس بخش آموزشی و تایید مدیر گروه، ملزم به ارائه تاییدیه از دانشکده پزشکی و معاونت آموزشی محل آموزش و تکمیل حد نصاب قابل قبول "Log Book" دستیاری و احراز صلاحیت بالینی در قالب شیوه‌های نوین ارزیابی هستند.

دستیارانی که در آزمون دانشنامه فوق‌تخصصی شرکت می‌کنند، می‌بایست باقیمانده دوره آموزشی خود را پس از آزمون، در مراکز آموزشی مربوطه گذرانده و گواهی الزم مبنی بر اتمام دوره تحصیلی خود جهت فارغ‌التحصیلی را ارائه کنند.

کلیه داوطلبین موظف به دفاع از پایان نامه فوقتخصصی قبل از شرکت در آزمون دانشنامه هستند و در صورت عدم دفاع از پایان‌نامه حق شرکت در آزمون را نخواهند داشت.

تبصره: در مواردی که پروژه تحقیقاتی طولانی‌مدت باشد، حسب نظر گروه آموزشی حداکثر به مدت یک سال فرصت جهت دفاع از پایان‌نامه اعطا خواهدشد. گفتنی است، در این مدت فرد مجاز به استفاده از مزایای فوق‌تخصصی نیستند.

آن دسته از فارغ‌التحصیلان خارج از کشور که پرونده تحصیلی آنان به تائید کمیسیون ارزشیابی مدارک خارجی هیات‌ممتحنه رشته مربوطه رسیده و از طریق مرکز خدمات آموزشی واجد شرایط شرکت در آزمون دانشنامه فوق‌تخصصی شناخته شوند، می‌بایست در زمان ثبت‌نام از طریق سایت، مراحل ثبت‌نام را به عمل آورده و معرفی‌نامه خود جهت شرکت در آزمون را به همراه سایر مدارک ارسال کنند. هیچ‌گونه ثبت‌نامی از طریق بدون معرفی‌نامه صورت نمی‌پذیرد.

منبع: ایسنا

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
بازیکنان اسمی پرسپولیس علیه تصمیم اوسمار
کنایه سنگین یک استقلالی به پرسپولیس
واکنش‌ها به گفته‌های تازه اشکان خطیبی
گلایه بازیگر نقش سلمان از مردم +فیلم
مرگ شهروند آمریکایی پس از دستگیری توسط پلیس
واکنش رسانه‌های بیگانه به اعتراض دانشجویان آمریکایی +فیلم
حضور رئیس مخالفان کابینه نتانیاهو در تظاهرات شهرک‌نشینان
ادعای گاردین درباره طرح اعزام نیروهای انگلیس به غزه
جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
بیانیه جدید حزب الله درباره شلیک ده‌ها موشک به پایگاه میرون
لیونی خطاب به نتانیاهو: اسرائیل در ورطه «سقوط آزاد» است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top