تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/05/17 - 11:33
کد خبر: 478316

آغاز پذیرش دانشجو در دانشگاه علمی‌کاربردی از هفته اول شهریور

آغاز پذیرش دانشجو در دانشگاه علمی‌کاربردی از هفته اول شهریور

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: پذیرش دانشجو برای مهرماه سال جاری از هفته اول شهریورماه با ۶ هزار ظرفیت دارای تضمین اشتغال آغاز می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حسین بلندی در دیدار با استاندار اردبیل، ضمن معرفی مزایای تحصیل در دانشگاه جامع علمی‌کاربردی با اشاره به اصل مهم تقاضامحوری در شکل گیری و فعالیت دانشگاه گفت: تدوین برنامه درسی در این دانشگاه با همکاری خبرگان بازار از طریق شناسایی شغل و تجزیه و تحلیل آن آغاز و نیاز آموزشی طی فرآیند مشخص به برنامه درسی تبدیل می‌شود، پیوستگی ارتباط دانشگاه جامع علمی‌کاربردی با صنایع به گونه‌ای است که علاوه بر تدوین دوره، اجرای آن نیز در محل استقرار صنعت و با استفاده از تجهیزات و امکانات آن محقق می‌شود.

بلندی در ادامه اظهار داشت: ساختار دانشگاه جامع علمی کاربردی به نحوی است که این دانشگاه نه دانشگاهی در کنار صنعت بلکه این دانشگاه بخشی از صنعت محسوب می‌شود.
وی در ادامه گفت: در این دوره مدیریتی تلاش شد با طراحی الگوی جدید پذیرش، حلقه ارتباط با صنایع از طریق تعهد به تضمین اشتغال بخشی از ورودی‌های دانشگاه محکم‌تر شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در ۲۹ فروردین سال جاری در ارتباط با ضرورت لحاظ آمایش سرزمین در ارایه آموزش‌ها و اهتمام جدی برای رفع بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها، یادآورشد: با سرلوحه قرار دادن فرمایشات ایشان تلاش کردیم ضمن انجام کامل آمایش آموزش عالی علمی‌کاربردی، در برنامه‌ها تسریع نماییم بنابراین طی هماهنگی و رایزنی با ۱۲۰ شرکت مجری آموزش‌های علمی‌کاربردی، ۲۷ هزار ظرفیت تضمین اشتغال فراهم شد که از این تعداد ۶ هزار ظرفیت تضمین اشتغال برای پذیرش مهر ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده است.

بلندی افزود: از بین این فرصت‌های شغلی تضمین شده بخشی از دانشجویان در حین تحصیل و بخشی نیز پس از فارغ التحصیلی جذب بازار کار می‌شوند.

وی در بخشی از سخنان خود به طرح "آباد" نیز اشاره کرد و گفت: هدف این طرح آموزش برای اشتغال دانش‌آموختگان سایر دانشگاه‌ها با کمک صنعت است که طی آن دوره‌های آموزش عالی کوتاه مدت مهارتی در محل کار آموزش داده می‌شود. رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: با استقبال صنایع فعال در آموزش‌های علمی‌کاربردی هم اکنون ۴۵ هزار ظرفیت برای مهارت‌آموزی در حوزه آموزش عالی ایجاد شده که این میزان قابل ارتقا به ۱۰۰ هزار دانش‌آموخته نیز می‌باشد.

بلندی از آمادگی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی برای راه‌اندازی خانه خلاق در استان اردبیل به عنوان پایلوت منطقه به منظور تسهیل گر اشتغال و تایید مهارت در اعطای وام‌های اشتغال دانش‌آموختگان سایر دانشگاه‌ها و نیز تعامل با استانداری به منظور ایجاد مراکز جدید با هدف تضمین اشتغال خبر داد.

وی یادآور شد: کمک به ایجاد اشتغال برای جوانان این مرز و بوم، یک کار ملی، اعتقادی و باور دینی است که اقدامی جهادی می‌طلبد و امیدواریم باتوجه به تجارب موفق دانشگاه جامع علمی‌کاربردی در حوزه توانمندسازی نیرو‌های انسانی برای ورود به بازار کار و ارتقای توان اشتغال‌پذیری جوانان، با همراهی بیشتر نها‌های متولی بتوانیم گام‌های موثرتری برداریم.

رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی در پایان سخنان خود اعلام کرد: ثبت‌نام جهت پذیرش در دانشگاه جامع علمی‌کاربردی در ۵ هزار و ۸۵۳ کد رشته محل در هفته اول شهریور ماه آغاز می‌شود که این کد رشته‌ها متناسب با اشتغال و پاسخگویی به نیاز بازار کار خواهد بود.

منبع: دانشجو

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
خیزش دانشجویان بحران سیاست خارجی آمریکا را فاش کرد
اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
نظر استاندار تهران برای تقسیم استان تهران؛ باید تأمل کرد
تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی
قهرمانی سیزدهم فوتسال ایران در آسیا
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top