تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/06/21 - 12:24
کد خبر: 481527

درخواست دفتر تحکیم وحدت برای شفاف‌سازی نحوه جذب اساتید در دولت قبل

 درخواست دفتر تحکیم وحدت برای شفاف‌سازی نحوه جذب اساتید در دولت قبل

دفتر تحکیم وحدت از وزارت علوم خواست آنچه که در دولت قبل بر بورس‌های مختلف تحصیلی و جذب اساتید گذشته را شفاف کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دفتر تحکیم وحدت با صدور بیانیه‌ای تحلیلی پیرامون حوادث اخیر دانشگاه ها، تاکید کرد: در هفته های اخیر شاهد آن بودیم که برخی جریانات سیاسی خاص منتسب به اصلاح طلبان با طرح کلیدواژه هایی نظیر خالص سازی دانشگاه و جوسازی علیه برخی از اساتید مدعو پیشاپیش هیزم تحریک جهت التهاب در دانشگاه را فراهم کردند.

متن کامل بیانیه به شرح ذیل است:

إِنَّ اللَّهَ یُدافِعُ عَنِ الَّذینَ آمَنوا  إِنَّ اللَّهَ لا یُحِبُّ کُلَّ خَوّانٍ کَفورٍ
خداوند از کسانی که ایمان آورده‌اند دفاع می‌کند؛ خداوند هیچ خیانتکار ناسپاسی را دوست ندارد

در هفته های اخیر شاهد آن بودیم که برخی جریانات سیاسی خاص منتسب به اصلاح طلبان با طرح کلیدواژه هایی نظیر خالص سازی دانشگاه و جوسازی علیه برخی از اساتید مدعو پیشاپیش هیزم تحریک جهت التهاب در دانشگاه را فراهم کردند. دفتر تحکیم وحدت ضمن محکومیت این لشگرکشی همه جانبه و نامنصفانه موضع خود را در سه بند اعلام میدارد.

اول) از قرار معلوم در آستانه سالگرد فوت خانم امینی، اصلاحطلبان و برخی از جریانات دلخور از نتیجه انتخابات 1400 هم صدا با اپوزیسیون خارج نشین با قلب واقعیت و طرح فضاسازی های رسانه ای به دنبال تخریب دولت و فشار بر شورای نگهبان جهت قبضه نمودن مجدد قدرت هستند و کمافی السابق دانشگاه را بهترین مکان و احساسات دانشجویی را بهترین ابزار برای منویات خود میدانند. تکلیف اپوزیسیون وابسته مشخص است لکن دفتر تحکیم وحدت به جریاناتی که علی الظاهر خود را داخل نظام تعریف می کنند هشدار می دهد که تبعات هرگونه التهاب در صحن دانشگاه بر عهده ایشان است.

دوم) اصلاح طلبان فضاسازی علیه دولت و وزارت علوم را با طرح اخراج یکی از اساتید دانشگاه شریف که در اغتشاشات سال پیش نقش محوری در فضای رسانه ایفا کرد شدت بخشیدند و با گره زدن حضور دو تن از جوانان تحصیل کرده در همین دانشگاه در کسوت استاد حق التدریس نشان دادند که برای رسیدن به امیال سیاسی خود پایبند به هیچ یک از اصول اخلاقی نیستند.

البته این نوع رفتار برای دانشجویان انقلابی تازگی ندارد. تمسخر دانشجویان انقلابی در دانشگاه ها،تهمت به دیگر اساتیدی که مشی مستقلانه ای نسبت به تفکرات ایشان دارند و تحقیر باور ملی کار همیشگی این جریان در دانشگاه ها بوده است. دفتر تحکیم وحدت ضمن حمایت از قطع همکاری دانشگاه با این دسته اساتید بر این باور است که دانشگاه محل تنازع افکار متفاوت است نه محل تحقیر و تمسخر و تخریب اعتماد و باور ملی.

سوم) غوغاسالاری اخیر جریان اصلاح طلب و غربگرا بهترین فرصت جهت بازخوانی دوباره پرونده اساتیدی است که با رانت و امتیازهای خاص دولت سابق و با استفاده از حمایت های پنهان دولت سابق به دانشگاه رخنه کردند و امروز در حال گرم کردن تنور فتنه در دانشگاه هستند.

دفتر تحکیم وحدت ضمن درخواست از وزارت علوم جهت روشن نمودن آنچه که در دولت قبل بر بورس های مختلف تحصیلی و جذب اساتید گذشته است جهت حفظ حرمت علمی دانشگاه طی فراخوانی از دست اندر کاران دانشگاهی میخواهد تا هر گونه پرونده شائبه داری از این افراد را در اختیار دانشجویان قرار دهند تا در یک فرایند شفاف از رزومه علمی و تحقیقی خود دفاع نمایند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top