تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/06/28 - 21:10
کد خبر: 482219

تلاش صندوق رفاه برای اختصاص خوابگاه به همه دانشجویان دختر غیر بومی

تلاش صندوق رفاه برای اختصاص خوابگاه به همه دانشجویان دختر غیر بومی

سعی ما بر این است که هیچ دانشجوی دختری بدون خوابگاه نماند

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان با شروع مهرماه ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، درباره حمایت‌های صندوق رفاه دانشجویان و دغدغه های همیشگی این صندوق درباره خدمات رفاهی دانشجویان گفت: صندوق رفاه دانشجویان به دنبال ایجاد فرصت مناسب برای حل مسائل رفاهی دانشجویان است بطوری که آنها با آمادگی کامل و بدون دغدغه معیشتی و با آرامش ذهن و انبساط خاطر به امر آموزش و تحقیقات مشغول شوند.

وی درباره تعداد خوابگاه های دانشگاهی گفت: ظرفیت خوابگاه‌های ملکی دانشگاه‌های کشور ۲۲۲ هزار دانشجو است که از مهرماه در اختیار دانشجویان قرار می گیرد. همچنین علاوه بر آن برای حدود ۲۲ هزار نفر دانشجو هم خوابگاه‌های استیجاری، اجاره شده است که مهرماه در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان افزود: در کنار این ظرفیت ۲۴۴ هزار نفری، تعدادی از دانشگاه ها که خوابگاه نیاز داشتند به صورت خودگردان خوابگاه گرفته‌اند بنابراین سال تحصیلی جدید مشکل خاصی از نظر خوابگاه ها در سراسر کشور نخواهیم داشت یا خیلی کم خواهد بود.

* اجاره بهای خوابگاه نسبت به سال گذشته حداقل افزایش را داشته باشد

وی درباره اجاره بهای خوابگاه های دانشجویی گفت: سعی شده است که اجاره بهای خوابگاه نسبت به سال گذشته حداقل افزایش را داشته باشد، به طوری که حداکثر مبلغ خوابگاه رتبه یک، یک نفره ۲۰۰ هزار تومان در ماه است و برای "چند نفره" این مبلغ در حدود ۸۰ هزار تومان هم پایین می آید، مبلغ نازلی در نظر گرفته شده است تا دانشجویان با مشکل خاصی روبرو نشوند.

گنجی با تاکید بر اهمیت امنیت همه جانبه دانشجویان دختر، عنوان کرد: سعی ما بر این است که هیچ دانشجوی دختری بدون خوابگاه نماند و این را به تمام روسای دانشگاه ها اعلام کرده‌ایم و یکی از مولفه‌های ارزیابی دانشگاه‌ها این است که دختران دانشجوی نیازمند به خوابگاه بدون خوابگاه نمانند چرا که این موضوع از تمام جوانب برای ما حائز اهمیت است به همین دلیل این موضوع را به عنوان شاخص ارزیابی دانشگاه ها در نظر خواهیم گرفت.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان درباره کمک صندوق برای تعمیر و تجهیز خوابگاه دانشجویی گفت: برای کمک به تعمیر، تجهیز و بازسازی خوابگاه ها سازمان برنامه و بودجه مستقیما هزار و سیصد و هفتاد و نه میلیارد تومان پول به حساب دانشگاه‌ها واریز کرده تا دانشگاه‌ها از آن برای این منظور استفاده کنند.

گنجی در ادامه با توجه به اهمیت موضوع، مجددا به ظرفیت ۲۴۴هزار نفری خوابگاه های دانشجویی اشاره و تاکید کرد: در حال حاضر در آستانه مهرماه و شروع سال تحصیلی جدید دانشگاه های سراسر کشور از پوشش ظرفیت ۲۴۴هزار نفری خوابگاه های ملکی و استیجاری برخوردار می باشند و تقریبا می‌توان گفت مشکل خاصی از نظر خوابگاهی برای دانشجویان، خصوصا دانشجویان دختر وجود ندارد.

وی درباره هزینه تغذیه دانشجویان نیز گفت: صندوق رفاه دانشجویان تمام سعی خود را می‌کند تا هزینه غذای دانشجویان برای دانشجویان مشکل ایجاد نکند و مبلغی که از دانشجویان اخذ می شود زیر ۱۵ درصد هزینه‌ی تمام شده غذا باشد، در این راستا در سال تحصیلی جدید قیمت غذای کم هزینه پنج هزار تومان، قیمت غذای متوسط هزینه هشت هزار تومان و قیمت غذای پرهزینه ۱۰ هزار تومان خواهد بود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان خاطرنشان کرد: شعار ما این است که هیچ دانشجویی نباید گرسنه در خوابگاه‌ها سر روی بالش بگذارد و این را با راه اندازی صندوق خیریه رفاه دانشجویان محقق کرده‌ایم یعنی کسانی که توان پرداخت هزینه غذا را ندارند حتما به معاونین دانشجویی دانشگاه مراجعه کنند و کارت تغذیه آنها در آنجا شارژ خواهد شد.

گنجی تاکید کرد: امیدواریم که هیچ دانشجویی ترم آینده مشکل خاصی نداشته باشد.

وی درباره پرداخت وام های دانشجویی هم گفت: وامی که در سال ۱۴۰۰ به دانشجویان در یک نیم سال پرداخت شد حدودا ۲۷۰ میلیارد تومان بود امسال در سال ۱۴۰۲ در ترمی که گذشت حدود 450 میلیارد تومان وام به دانشجویان پرداخت شد یعنی یک رشد حدود ۶۰ درصدی در این زمینه داشتیم. هرچند که سازمان برنامه و بودجه اعتبار اختصاصی صندوق رفاه دانشجویان را بیشتر از ده درصد افزایش نداده بود اما سعی خود را کردیم که مشکلی برای دانشجویی ایجاد نشود.

گنجی درباره ثبت نام وام های جدید برای سال تحصیلی جدید هم گفت: از اول مهرماه نیم سال جدید دانشگاه ها براساس برنامه ریزی تقویمی که دانشگاه ها دارند شروع می شود. با توجه به قانون جوانی جمعیت وامی که سال ۱۴۰۰، برای دانشجویان دانشگاه های تهران ۳۰ میلیون تومان بود امسال برای دانشجویان دانشگاه های تهران ۷۰ میلیون تومان شده است، یعنی بیش از صد در صد افزایش یافته است. برای شهرستان ها ۲۵ میلیون تومان بود امسال این رقم به ۵۰ میلیون تومان رسید، یعنی صد درصد افزایش داده شد و برای شهرهای کوچک هم ۳۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان ادامه داد: میزان وام تحصیلی برای مقاطع کاردانی و کارشناسی سه میلیون تومان ، برای مقطع کارشناسی ارشد پنج میلیون تومان و برای مقطع دکتری هفت میلیون تومان است و اگر دانشجو متاهل باشد دو برابر این مبلغ وام دریافت خواهد کرد.

وی افزود: اگر سازمان سنجش اسامی دانشجویان نو ورود را اعلام کند و این دانشجویان ثبت نام کنند و اطلاعات آنها در وزارت علوم ثبت شود، بعد از آنکه آنها به عنوان دانشجو شناخته شدند در اسرع وقت تاریخ ثبت‌نام وام ها را اعلام خواهیم کرد در واقع بعد از ثبت نام دانشگاه ها ، صندوق رفاه دانشجویان حداکثر یک هفته تا ۱۰ روز بعد شروع به ثبت نام از دانشجویان برای وام‌های دانشجویی خواهد کرد.

گنجی درباره وام اربعین هم اشاره کرد: لیست تعداد افرادی که به صندوق رفاه دانشجویان برای دریافت وام اربعین اعلام شد، به همه آنها وام پرداخت شده یا در حال پرداخت می باشد. برای پرداخت وام اربعین تعداد و سقف خاصی نداشتیم و هر تعداد که اعلام شد به آنها وام پرداخت شد چرا که راهپیمایی و زیارت اربعین از سفرهای پر برکت است که برای دانشگاه‌ها و خود زائرین برکات فراوانی به همراه داشته و دارد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای تمام دانشجویان خصوصا دانشجویان جدیدالورود گفت: امیدوارم تمام دانشجویان عزیز آغازی پر انرژی و پرنشاط داشته و در کنار کسب مهارت ها و آموزش های مورد نیاز برای پیشرفت کشورمان از آموزه های معرفتی و شناختی نیز در جهت رشد و توسعه فردی و ارتقا معنویات و بالندگی های مثمر ثمر برای خدمت بهتر پس از فراغت از تحصیل برخوردار شده و سال بسیار پر رونق و با برکتی را تا پایان این مسیر داشته باشند. 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top