تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/07/04 - 00:47
کد خبر: 482836

بایدن خطاب به پاشینیان: آمریکا در کنار ارمنستان خواهد ایستاد

بایدن خطاب به پاشینیان: آمریکا در کنار ارمنستان خواهد ایستاد

رئیس جمهور آمریکا طی پیامی به نخست وزیر ارمنستان گفت که واشنگتن در کنار ایروان خواهد ایستاد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، بایدن خطاب به پاشینیان: آمریکا در کنار ارمنستان خواهد ایستاد
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سامانتا پاور» رئیس «آژانس توسعه بین‌المللی» آمریکا و نماینده پیشین این کشور در سازمان ملل که در ارمنستان به سر می‌برد، پیام «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان را منتقل کرد.

بایدن در این نامه ضمن تبریک روز استقلال ارمنستان، نوشت که عزادار جان‌باختگان اخیر در درگیری‌های اخیر در منطقه قره‌باغ کوهستانی است.

بایدن در ادامه این نامه نوشت: «من از سامانتا پاور، که یکی از اعضای کلیدی کابینه من است خواستم که شخصا حمایت قاطع آمریکا و دولت من، برای دستیابی ارمنستان به یک صلح منطقه‌ای با دوام که حاکمیت، استقلال، تمامیت ارضی و دموکراسی شما را حفظ می‌کند، اعلام کند».

رئیس جمهور آمریکا افزود: «ارمنستان با شرکت در گفت‌وگوهای صلح با آذربایجان و همچنین اجرای اصلاحات اقتصادی حیاتی، بهبود پاسخگویی دولت و تقویت نهادهای دموکراتیک، تعهد خود را به این هدف نشان داده است. من به شما اطمینان می‌دهم که آمریکا همچنان در کنار ارمنستان خواهد ایستاد زیرا شما برای تقویت دموکراسی در داخل تلاش می‌کنید و به دنبال ثبات در همسایگی خود هستید».

وی ادامه داد: «آمریکا متعهد به همکاری با دولت شما برای رسیدگی به نیازهای بشردوستانه ناشی از درگیری‌های اخیر است که سامانتا پاور به طور عمیق در این باره با شما صحبت خواهد کرد. ما همچنین به تقویت همکاری خود در زمینه تنوع انرژی، انعطاف پذیری و امنیت ادامه خواهیم داد همانطور که مانورهای نظامی مشترک اخیر، این موضوع را نشان داد».

بایدن در پایان این نامه نوشت: «تاریخ غنی ارمنستان، الهام بخش ملت‌ها و مردم در همه جا بوده تا برای آزادی و عدالت تلاش کنند و جامعه ارمنی-آمریکایی همچنان منبع قدرت در کشورم است. در سال پیش رو، امیدوارم که به تعمیق و تقویت بیشتر پیوندها بین ملت‌هایمان ادامه دهیم».

طبق گزارش‌ها، سفارت آمریکا در ارمنستان اعلام کرد که سفر سامانتا پاور برای تاکید دوباره آمریکا بر «حمایت از حاکمیت، استقلال، تمامیت ارضی و دموکراسی ارمنستان و رسیدگی به نیازهای بشردوستانه ناشی از خشونت اخیر در قره باغ» این سفر را انجام داده است.

«یوری کیم» دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا به همراه سامانتا پاور در سفر به ارمنستان حضور دارد.

خانم پاور در دولت دموکرات باراک اوباما که جو بایدن معاون رئیس‌جمهور بود، منصب سفارت آمریکا در سازمان ملل را در اختیار داشت.

سفر مقام‌های ارشد دولت بایدن به ارمنستان در حالی انجام شده که تنش‌های اخیر ایروان با مسکو بر سر وضعیت منطقه قره باغ کوهستانی شدت گرفته است.

نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان روز گذشته در اظهاراتی که واکنش سخنگوی کاخ کرملین را به دنبال داشت، از مواضع روسیه انتقاد کرد.

نخست‌وزیر ارمنستان خواستار تغییر مواضع کشورش در قبال روسیه شد و همکاری نظامی-سیاسی با مسکو را برای حفظ منافع ایروان، «ناکافی» خواند.

سخنگوی کرملین در واکنش به این سخنان پاشینیان تصریح کرد که روسیه همچنان ارمنستان را متحد خود می‌داند و به گفت‌وگو با این کشور در سطوح مختلف ادامه خواهد داد.

پسکوف افزود: «ما شدت احساسی این لحظه را درک می‌کنیم اما قاطعانه با تلاش برای مقصر جلوه دادن طرف روسیه به ویژه حافظان صلح روسیه که مطابق با دستوراتی که به آن‌ها محول شده بود، وظایفشان را انجام می‌دهند، مخالفیم».

تنش‌های اخیر در روابط ایروان و مسکو در شرایطی شدت گرفته که چندی قبل، ارمنستان در یک اقدام خبرساز، میزبان یک رزمایش نظامی مشترک با نیروهای آمریکایی بود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
کاریکاتور| پاسخ مسخره!
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
زلفی گل: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا: به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید
دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top