تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/07/06 - 12:35
کد خبر: 483128

برنامه های تشویقی دانشگاه تربیت مدرس برای ازدواج و افزایش جمعیت

برنامه های تشویقی دانشگاه تربیت مدرس برای ازدواج و افزایش جمعیت

مشاور امور بانوان دانشگاه تربیت مدرس از در نظر گرفتن تمهیداتی به منظور تشویق اعضای هیأت علمی، کارمندان و دانشجویان برای ازدواج و افزایش جمعیت خبرداد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از دانشگاه تربیت مدرس، جلسه اتاق فکر بانوان دانشگاه تربیت مدرس با موضوع بررسی و تبادل نظر پیرامون مسایل حوزه بانوان، امکانات و دستاوردهای مربوط به اعضای هیأت علمی و استفاده از نقطه نظرات این افراد با حضور مشاور رئیس دانشگاه در امور زنان و خانواده و تعدادی از اعضای هیأت علمی دانشکده‌ها برگزار شد.

دکتر نجمه تهرانیان، مشاور رئیس دانشگاه در امور زنان و خانواده ضمن ارایه گزارشی از برنامه‌های انجام شده، هدف این نشست را بررسی مطالبات و شناسایی نخبگان دانشگاهی در بخش بانوان هیأت علمی ذکر کرد و افزود: با توجه به ماموریت حوزه زنان و در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نشست‌هایی را با حضور ریاست و مسئولان دانشگاه برگزار کردیم که نتیجه آن ایجاد قرارگاهی با همین عنوان است. در این قرارگاه موارد و مشکلات مربوط به بانوان کارمند، اعضای هیأت علمی و دانشجویان با محوریت تحکیم خانواده و موضوع حجاب و عفاف مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: یکی از اهداف ما طبق برنامه وزارت علوم ارتقای جایگاه بانوان عضو هیأت علمی دانشگاه و شناسایی بانوان نخبه دانشگاهی است.

تهرانیان با اشاره به بخشی از مطالبات بانوان شاغل در دانشگاه خاطر نشان کرد: یکی از موارد مهمی که برای حمایت از بانوان در دست پیگیری و اقدام قرار دارد در نظر گرفتن فضای مناسب برای مادران با فرزند کوچک و مهدکودک است. که برای این منظور جلساتی را با شهرداری و سایر بخش‌ها در دانشگاه برگزار کردیم که امیدواریم با همکاری اعضای قرارگاه به زودی به نتیجه برسد.

مشاور امور بانوان دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به در نظر گرفتن تمهیداتی به منظور تشویق اعضای هیأت علمی، کارمندان و دانشجویان برای ازدواج و افزایش جمعیت گفت: طبق قانون جوانی جمعیت که دستور العمل‌های آن به زودی تهیه و ابلاغ می‌شود در نظر داریم امتیازاتی را در مرحله جذب هیأت علمی بر مبنای تاهل و تعداد فرزند، مرخصی دوران بارداری و پس از آن، همچنین امکان دورکاری برای افراد با شرایط ویژه و یا مرخصی زایمان بدون احتساب سنوات برای دانشجویان و غیره اختصاص دهیم که باعث تشویق اعضای هیات علمی جوان و دانشجویان به ازدواج و فرزند آوری می‌شود.

تهرانیان در ادامه جلسه از برگزاری نشست صمیمانه با دانشجویان خانم در محل سلف دانشگاه و خوابگاه‌های دانشجویی به منظور آشنایی نزدیک با مشکلات آنان و برگزاری اردوهای تفریحی و فرهنگی با حضور کارشناسان در روزهای پیش رو خبر داد.

در پایان این نشست اعضای حاضر درجلسه به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص موارد مطرح شده پرداختند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top