تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/07/24 - 18:39
کد خبر: 484792

۴ آبان؛ آخرین فرصت دانشگاه‌ها برای غربالگری متقاضیان جذب

۴ آبان؛ آخرین فرصت دانشگاه‌ها برای غربالگری متقاضیان جذب

براساس فراخوان جذب اعضای هیأت علمی، دانشگاه‌ها برای رسیدگی به شکایتها و غربالگری متقاضیان جذب تا ۴ آبان ماه سال جاری فرصت دارند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، جدول زمانی فراخوان اعضای هیأت علمی شهریورماه 1402 منتشر شد. براساس جدول زمانی مذکور، ثبت نام متقاضیان جذب دانشگاه‌ها از 4 شهریورماه 1402 آغاز شد و تا 19 شهریورماه ادامه داشت.

همچنین براساس جدول زمانی فراخوان اعضای هیأت علمی شهریورماه 1402 که به دانشگاه‌ها ارسال شده است، دانشگاه‌ها موظف هستند، غربالگری متقاضیانی که ثبت نام کرده اند و رسیدگی به شکایت مربوطه آنها را حداکثر تا تاریخ 4 آبان 1402 انجام دهند.

همچنین مصاحبه علمی و تعیین 3 رقیب برتر و رسیدگی به شکایت مربوطه حداکثر تا 2 آذر 1402 باید انجام شود. مصاحبه عمومی سه رقیب برتر حداکثر تا تاریخ 30 آذر 1402 و بارگزاری صورتجلسه هیأت اجرایی جذب تا 30 دی 1402 باید انجام شود.

هر دانشگاهی که دیر اقدام کند ممکن است برای فراخوان بعدی حذف شود. براساس این گزارش در فراخوان مذکور که تا 19 شهریورماه ادامه یافت، تعداد 13 هزار و 100 نفر نام نویسی کردند.

این 13 هزار نفر هر کدام 3 ظرفیت انتخاب کردند که حدود 39 هزار ظرفیت می‌شود، در حال حاضر 35 هزار و 145 رشته‌محل انتخاب شده است که در علوم انسانی 11 هزار نفر، فنی و مهندسی نزدیک 8 هزار نفر و علوم پایه 7 هزار نفر ثبت نام کرده‌اند.

در این فراخوان برای اولین بار این فرصت فراهم شده است تا دانش آموختگان دکتری که فاقد کارت پایان خدمت هستند و یا در حال طی دوره خدمت نظام وظیفه هستند به شرط نداشتن غیبت در فراخوان جذب شرکت و وارد رقابت جذب شوند.

طبق قول مساعد ستاد کل نیروهای مسلح، این مشمولان اگر موفق به طی فرایند جذب دانشگاه‌ها شوند به عنوان عضو هیأت علمی پیمانی محسوب شده و دوران تعهد خدمت وظیفه را در دانشگاه طی می‌کنند.

همچنین برای اولین بار قبل از آغاز فراخوان، مجوزهای استخدامی از سازمان‌های امور اداری و استخدامی و برنامه و بودجه اخذ شده است و برای افرادی که فرآیند جذب را طی کنند و حکم تأیید هیأت مرکزی جذب را دریافت کنند بلافاصله ردیف استخدامی آنها تعریف می‌شود.

ظرفیت پذیرش در این دوره حدود 1600 عضو هیأت علمی در دانشگاه‌های دولتی و حدود 1400 عضو در مؤسسات غیر دولتی است، همچنین این امکان فراهم شده است که افرادی که جزو سه نفر اولیه فرایند جذب در هر کد رشته محل باشند اگر به عنوان عضو هیئت علمی انتخاب نشوند و دارای شرایط علمی و عمومی باشند؛ بتوانند به عنوان حق التدریس در دانشگاه‌های دولتی و عضو پیمانی در مؤسسات آموزش عالی غیر دولتی مشغول فعالیت علمی آموزشی شوند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مذاکرات برای مبادله اسرا با حماس به بن‌بست رسید؟
حمله بلاروس به اوکراین؟
یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد
سرمربی سپاهان چگونه مسلمان شد؟
سامانه بارشی جدید از غرب وارد ایران می‌شود
موتور ایرانی برای خودروی ایرانی
اتوبوس گشت ارشاد در دانشگاه صنعتی شریف! +عکس
ژوزه مورایس مسلمان شد +فیلم
چرا دانشجویان آمریکایی خشمگین هستند؟ +فیلم
تعطیلی شنبه یا پنج‌شنبه؟
شیوه عجیب برخورد پلیس آمریکا با معترضین! +فیلم
آخرین وضعیت کیفیت هوای تهران
چطور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیریم؟
تیم جدید فرهاد مجیدی مشخص شد؟
حمله پهپادی مقاومت عراق به حیفا
جزییاتی از حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
سقوط مرگبار مینی‌بوس به دره باغملک
مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
والیبال ایران چگونه المپیکی می‌شود؟
مقام سابق موساد: ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top