تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/08/08 - 18:26
کد خبر: 486333

وزیر آموزش و پرورش:

نیمی از کارکنان دولت در بدنه آموزش و پرورش هستند

 نیمی از کارکنان دولت در بدنه آموزش و پرورش هستند

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کمبود معلم مشکل امروز و دیروز نیست، گفت: تقریبا نیمی از کارکنان دولت در بدنه آموزش و پرورش هستند و بخشی از این کسری به دلیل افزایش سه میلیون نفری جمعیت دانش آموزی است که در سال ۹۴ پیش‌بینی شده بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، رضا مراد صحرایی، بعد از ظهر امروز دوشنبه، هشتم آبان ماه در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه آذربایجان شرقی یکی از استان‌های موفق  در مدیریت نیروی انسانی برای آغاز سال تحصیلی  است، گفت: این استان با داشتن جمعیت دانش‌آموزی زیاد  (بیش از ۷۵۰ هزار دانش آموز) توانسته است این موضوع را به خوبی مدیریت کند.

استخدام ۲ هزار و ۶۰۰ معلم جدید در آذربایجان شرقی

وی با اشاره به استخدام بیش ۲ هزار و ۶۰۰ معلم جدید در این استان از محل آزمون استخدامی به منظور جبران کمبود معلم، افزود: تکمیل ظرفیت و به کارگیری معلمان مطلوب دارای مدارج تحصیلی بالا و مستعد، المپیادی و گزینش علمی و عمومی چند ساعته و چند مرحله‌ای از جمله اقدامات انجام شده، برای افزایش سطح کیفی آموزش و پرورش در مدارس بود‌.

صحرایی بیان اینکه کمبود معلم مشکل امروز و دیروز نیست، اظهار کرد: تقریبا نیمی از کارکنان دولت در بدنه آموزش و پرورش هستند و بخشی از این کسری به دلیل افزایش سه میلیون نفری جمعیت دانش آموزی است که در سال ۹۴ پیش‌بینی شده بود.

وی متذکر شد: برخی افراد که در به این روز انداختن آموزش و پرورش نقش داشته‌اند، نمک بر زخم ما می‌پاشند و این در حالی است که سیاست‌های دولت قبل و اعلام دیرهنگام نتایج قبولی‌های ماده ۲۸ جدید نیز در کمبود معلم بی‌تاثیر نبود.

صحرایی در ادامه با قدردانی از عنایت ویژه امام جمعه تبریز به دستگاه تعلیم و تربیت، اظهار کرد: این خصلت، ویژگی متمایزی است که قابل مقایسه با دیگران نیست و حساسیتتان به آموزش و پرورش ستودنی است و باید از این فرصت استفاده کنیم؛ حضورتان چه در دانشگاه فرهنگیان و چه در آموزش و پرورش باعث افزودن شتاب به حل مسائل شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش، پرداختن به امور پرورشی و مهارتی و استفاده از اردوگاه‌های تفریحی برای رفت و آمد دانش آموزان را از جمله اهداف مهم در دستگاه تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت: جای کار بسیاری در این زمینه وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به در حال ساخت بودن ۲۰ هزار مدرسه با پیشرفت فیزیکی  بیش از ۸۰ درصد از تحویل ۵۸۰ باب مدرسه تا پایان سال جاری خبر داد.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری باشکوه اجتماع ۱۰ هزار نفری نسل طوفان با حضور دانش آموزان آذربایجان شرقی، متذکر شد: آنچه ما امروز در دختران تبریز دیدیم، نشانگر بیداری سراسری دانش آموزان است.

صحرایی با بیان اینکه نگاشت مدرسه‌ای، رسانه‌ای، حقوقی و نهادی سند تحول بنیادین‌ در حال تدوین است، گفت: پروژه هر دانش‌آموز یک مهارت در حال پیگیری است.

وی متذکر شد: چندین سرود ملی در چند ماه اخیر ساخته شده است که بسیار در مدارس مورد استقبال قرار گرفته است. ۱۰۰ هزار دانش‌آموز پایه دهم، نسبت به سال‌های گذشته، وارد هنرستان شده‌اند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طرح انسداد مرزهای شرقی افغانستان آغاز شد
رقم هدیه روز معلم مشخص شد
شکایت خواننده معروف به پلیس فتا
دستگیری ۲۵ داوطلب کنکور
نتانیاهو: با یا بدون توافق به رفح حمله می‌کنیم
آقای اژه‌ای برای رفع هرگونه نگرانی در تضییع حق طلبه خوزستانی دستور به بررسی مجدد دهید
طباطبایی: اظهارات نصیری تکرار یک شوخی بی‌مزه است/ رسولی:حرف‌های نصیری ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد
اسکای ویو دبی: تجربه فوق العاده سرسره شیشه ای و سکو تماشای دبی
دیزل ژنراتور؛ راهکاری قدرتمند برای تأمین برق
اصولی که هر دانشجویی باید آن را رعایت کند
تظاهرات دانشجویان دانشگاه راتگرز در نیوجرسی آمریکا +فیلم
وعده صادق ضربه مهلکی به غرب پرستان داخلی بود!
شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه
محل آخرین بازی استقلال در لیگ برتر
آیا طرفداران امام خمینی خرافاتی بودند؟! +فیلم
پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
اوسمار مدعی شد که سپاهان بلوف زده است
زمان بیست و دومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد
کارگران قرارداد موقت دائمی می‌شوند؟
آغاز فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد از امروز
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top