تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/08/22 - 14:32
کد خبر: 487517

دانشجویان مشروطی دانشگاه خواجه نصیر در چه شرایطی اخراج می‌شوند؟

دانشجویان مشروطی دانشگاه خواجه نصیر در چه شرایطی اخراج می‌شوند؟

رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی گفت: دانشجویانی که معدل ۳ ترمشان زیر ۱۲ باشد و سه ترم متناوب مشروط شوند، باید از دانشگاه اخراج شوند و اگر متناوب نباشد پس از ۴ ترم مشروطی اخراج خواهند شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شاهانی در مراسم استقبال از نو ورودان دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی خطاب به دانشجویان نوورود گفت: شما در یکی از دانشگاه‌های برتر کشور قبول شده‌اید و این افتخار بزرگی برای شما و والدین شما است، بسیاری امکان قبولی در این دانشگاه را نداشته‌اند، پس توصیه میکنم قدردان این نعمت الهی باشید و از امکان تحصیل در این دانشگاه خوب استفاده نمائید.

شاهانی با اشاره به مقررات آموزشی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی گفت: دانشجویان در هر ترم بین ۱۲ تا۲۰ واحد می‌توانند انتخاب کنند البته ترم یک برای همه مشخص شده است و به جهت شروع دیر هنگام کلاس‌ها احتمالا پنجشنبه‌ها هم کلاس داشته باشیم. پس هرچه باشد دانشجو تمام وقت هم که شده باید درس بخواند، البته از فعالیت‌های فرهنگی غافل نیستیم و شما هم نباشید برای نمونه اردوی مشهد برای شما برنامه ریزی شده و توصیه میکنم حتما شرکت کنید، به هر حال درس خواندن و کسب اخلاق وظیفه اصلی شماست که در کنار هم به دنبال آن باشید.

رییس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی به دانشجویان گفت: در ترم یک هم بین ۱۵ تا ۱۷ واحد برای شما در نظر گرفته شده است در خاطر داشته باشید؛ دانشجویانی که معدل ۳ ترمشان زیر ۱۲ باشد و سه ترم متناوب مشروط شوند، باید از دانشگاه اخراج شوند و اگر متناوب نباشد پس از ۴ ترم مشروطی اخراج خواهند شد. البته ما انتظار داریم معدل شما بالای ۱۷ باشد تا بتوانید ۲۴ واحد انتخاب نمایید.

وی خطاب به دانشجویان نو ورود تاکید کرد: تمام دروس بالأخص دروس عملی، کارگاه‌ها و مهارت آموزی را بسیار جدی بگیرید و در مسیر پیشرفت تلاش کنید. توصیه من این است که فقط به دانشجویان موفق و خوب اعتماد کنید و برای مشورت گرفتن صرفا به سال بالایی بودن دانشجویان بسنده نکنید.

وی در ادامه تصریح کرد: دانشگاه مهد تهذیب و علم است و پس برای تهذیب اخلاق و علم آموزی از این موقعیت نهایت استفاده را ببرید که علم آموزی هرگز تمام شدنی نیست. دوره کارشناسی بسیار خاطره انگیز و فراموش ناشدنی است، در این دوره دانسته‌های بسیاری را نسبت به باقی دوره‌ها می‌آموزید، اساتید خوبی دارید و از این فرصت نهایت استفاده را ببرید.

رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی تاکید کرد:برخی از دانشجو‌ها و خانواده‌ها گاهی فکر می‌کنند که پس از ورود به دانشگاه دیگر همه چیز تمام شده است، اینجا باید بیش از دوره دبیرستان و کنکور درس بخوانید تا موفق باشید.

وی همچنین خطاب به والدین گفت: والدین باید همچنان رصد و حمایت خود را حفظ کنند تا موفقیت فرزندانشان تضمین شود. در واقع باید والدین و دانشجویان در این برهه مهم زندگی خود شیوه‌های صحیح زندگی دانشجویی را بیاموزند و این شرایط جدید اجتماعی دانشجو را به روش صحیح و در مسیر علم آموزی و کسب معرفت کنترل کنند. با این روش، محیط دانشجویی در مسیر شاد و با نشاط قرار می‌گیرد.

شاهانی گفت: دانشجو‌ها باید از امکانات خوب دانشگاه در حوزه فرهنگی و ورزشی بهره ببرند و در محیط خوابگاه‌ها حتما برنامه داشته باشند و اوقات خود را بیهوده تلف نکنند و تلاش کنند دوستان خوب و سطح بالایی بیابند. ما تلاشمان این است که دانشجو پس از خروج از دانشگاه، پیشرفت مثبت داشته باشد.

وی ضمن اشاره به شرایط سخت دوران جنگ و یادکرد خاطرات آن زمان و به یاد رزمندگان و شهدا گفت: دانشگاه‌های ما از همان زمان جنگ شروع به فعالیت کردند، همانطور که امیرالمومنین علیه‌السلام فرمود: العلمُ سلطان، هرکس دنبال علم برود بر دیگران مسلط میشود، لذا رهبر گرامی بسیار به این موضوع تاکید دارند، چرا که تسلط بر هرچیزی به علم وابسته است؛ بنابراین می‌بینیم که کسانی که ما را تهدید میکردند الان خود گرفتارند و این به برکت علم و دانشگاه است.

رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در مورد اثرگذاری این دانشگاه در حوزه ملی گفت: دانشگاه ما بسیار نقش موثری در صنعت داشته و دارد و اساتید ما هم در این موضوع نقش موثری دارند، پس استفاده از دانش این اساتید و ارتباط با ایشان یاری گر شما در اتصال به صنعت است. یادمان باشد برای ما از بیت المال خرج کرده اند، بنابراین تلاش کنید از این فرصت به احسن وجه استفاده کنید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
قول عجیب شهید سیدمهدی جلادتی +فیلم
ابهام در اعزام الناز رکابی به مسابقات گزینشی المپیک
زلفی‌گل: کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد
خبر جدید وزیر صمت درباره واردات خودرو
فرآیند برنامه ریزی طرح محور در چشم انداز امید بخش آموزش و پرورش
چرا نوعثمانی‌های ترک از فلسطین حمایت می‌کنند؟
مهدی طارمی به اینتر پیوست
وعده یحیی گل محمدی به تبریزی‌ها
سلاخی مرد جوان در چاقوکشی زن و شوهری
وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است
چیزهایی که باید والدین کنکوری‌ها این روزها بدانند
مذاکرات برای مبادله اسرا با حماس به بن‌بست رسید؟
حمله بلاروس به اوکراین؟
یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد
سرمربی سپاهان چگونه مسلمان شد؟
سامانه بارشی جدید از غرب وارد ایران می‌شود
موتور ایرانی برای خودروی ایرانی
اتوبوس گشت ارشاد در دانشگاه صنعتی شریف! +عکس
ژوزه مورایس مسلمان شد +فیلم
چرا دانشجویان آمریکایی خشمگین هستند؟ +فیلم
تعطیلی شنبه یا پنج‌شنبه؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top