تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/08/22 - 17:02
کد خبر: 487529

استاد دانشگاه شریف: شهید طهرانی مقدم از نوآوران ایده‌های دفاعی و موشکی بود‌

استاد دانشگاه شریف: شهید طهرانی مقدم از نوآوران ایده‌های دفاعی و موشکی بود‌

استاد دانشکده هوافضای دانشگاه صنعتی شریف گفت: شهید طهرانی مقدم از نوآوران ایده های دفاعی و موشکی بود‌ و ایده های دفاعی را از طرح تا تولید شخصا پیگیری می‌کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، محسن فتحی استاد دانشکده هوافضای دانشگاه صنعتی شریف در یادواره شهید طهرانی مقدم که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف در این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: جنگ امروز غزه یاد و نقش ایشان را پررنگ تر از قبل می کند.

وی با اشاره به اینکه ابعاد اخلاقی و روحیات شهید طهرانی مقدم وسیع بود و  در زمانی که با ایشان همراهی داشتم نکات برجسته ای در روحیات وی دیدم، گفت: دو ویژگی اسلام دوستی و عرق به شیعه علوی و دیگری صهیونیست ستیزی و استکبار ستیزی در شخصیت شهید طهرانی مقدم پررنگ بود.

این استاد دانشگاه شریف گفت: طهرانی مقدم علاقه مند به اسلام و فدایی اسلام بود. در هر مسئولیتی که بر عهده می گرفت اولین نکته ای که به آن می پرداخت این مسئله بود و حاضر جان خود را فدای اسلام و شیعیان کند. ویژگی شخصیتی دیگر ایشان صهیونسیت ستیزی و استکبار ستیزی بود و همواره به دنبال کار اثرگذار در مقابل دشمنی استکبار ستیزی یود. 

فتحی به بعد فرماندهی عملیاتی شخصیت شهید طهرانی مقدم نیز اشاره کرد و گفت:  نه اینکه فقط فرمانده عملیات موشکی بود بلکه هر محصولی را از بحث طرح، ایده، نقشه به محصول و محصول به میدان و آزمایش و تولید شخصا پیگیری و دنبال می کرد. از نواوران ایده های دفاعی و موشکی بود‌ و  همیشه پس از طرح و ایده محصولی با طراحان آن تا به نتیجه رسیدن محصول همراه بود. 

وی با اشاره به اینکه در آن سالها میادین تیر  برای ازمایش محصولات جدید وی توسعه نیافته بود و  خیلی اوقات برای آزمایش در بیابان چادر می زد، گفت: همیشه زودتر از همه برای برپایی چادر و تجهیزات و امکانات حضور می یافت تا تست انجام شود و بعد از آن از همه تشکر می کرد و به همه روحیه می داد حتی زمانی که نتیجه مطلوب نبود.

این استاد دانشگاه گفت: بعد از هر پروژه و نتیجه گیری آن،  کار جدیدی را آغاز می کرد. فرماندهی ایشان عملیاتی بود.  موتور محرک بود و  خودش کارها را شخصا پیگیری می کرد حتی وقتی که  برخی از کارها به عهده بخش خصوصی بود این روحیه را داشت که  خودش پیش قدم برای حل مسائل آنها باشد و زودتر از همه در میدان حاضر بود.

به خاطر این روحیات همه بخش های دفاعی و موشکی او را پدر موشکی می دانستند.

فتحی اتکا به توان بومی را از دیگر ویژگی های اخلاقی شهید طهرانی مقدم نامید و گفت: به یاد ندارم از محصول خارجی استفاده کرده باشد و معتقد بود باید از محصولات بومی و ساخته شده از دست مردم و متخصصان کشور و شیعه بهره برد تا کار با برکت شود. 

وی در پایان گفت: درباره نقش ایشان در توسعه صنعت بومی و موشکی ساعت ها می شود بحث کرد به قدری در این خصوص نقش داشت که جان خود را نیز در همین راه از دست داد و شهادت ایشان نیز در راه کار توسعه تحقیقاتی رقم خورد. شرایط امروز دنیا حضور افرادی مانند شهید طهرانی مقدم را در حوزه دفاعی کشور بیش از پیش نشان می دهد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تفاوت چاپ مش و چاپ استیکر در چیست؟
بعد از ژل لب چکار کنیم؟/ تا نخوانده اید تزریق ژل لب انجام ندهید!
ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مهم است؟
تحویل مشعل المپیک به فرانسه
جزئیات مشوق‌های مهارت آموزی برای سربازان
زمان تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات
فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
کدام ورزشکاران و مربیان در ایران مسلمان شدند؟ +جزئیات
دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
۴ هزار و ۱۹۳ نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف
دانشگاه‌های آمریکا بوی فلسطین گرفت +عکس
قول عجیب شهید سیدمهدی جلادتی +فیلم
ابهام در اعزام الناز رکابی به مسابقات گزینشی المپیک
زلفی‌گل: کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد
خبر جدید وزیر صمت درباره واردات خودرو
فرآیند برنامه ریزی طرح محور در چشم انداز امید بخش آموزش و پرورش
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top