تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/08/23 - 17:03
کد خبر: 487666

نقش اصلی دانشگاه تربیت افراد متعهد برای خدمت به نظام و کشور است

 نقش اصلی دانشگاه تربیت افراد متعهد برای خدمت به نظام و کشور است

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به نقش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: نقش اصلی دانشگاه‌ها تربیت افراد متعهد برای خدمت به نظام و کشور است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، مراسم تکریم حجت الاسلام سید مهدی میراحمدی رئیس سابق نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر و معارفه حجت الاسلام روح‌الله رجبی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه امیرکبیر با حضور حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد.

نقش اصلی دانشگاه‌ها تربیت افراد متعهد برای خدمت به نظام و کشور است

علیرضا رهایی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این مراسم گفت: یکی از اهداف آموزش عالی بعد از انقلاب اسلامی، تربیت متخصصان معتقد و ملتزم به مبانی نظام و کشور است.

وی ادامه داد: همکاران ما بعد از انقلاب اسلامی فعالیت‌های زیادی در جهت ارتقای علمی دانشگاه‌ها داشتند اما از آنجا که نقش اصلی دانشگاه‌ها تربیت افراد متعهد برای خدمت به نظام و کشور است، نقش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در این زمینه نقش مهم و سنگینی است، تربیت فرهنگی و دینی دانشجویان از برنامه‌های مهمی است که نهاد کنار سایر وظایف خود بر آن اهتمام دارد.

وی با اشاره به نقش بی‌بدیل حجت الاسلام سید مهدی میراحمدی رئیس سابق نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: برای حجت الاسلام سید مهدی میراحمدی نقش بی‌بدیلی در دانشگاه قائل هستیم، وی همیشه در بحران‌ها به‌عنوان فردی همراه و همدل کنار ما بوده و در عبور از بحران‌های مذکور به ما کمک کرده است و چتر حمایتی خوبی برای دانشجویان بوده است.

ریاست دانشگاه از مشکل‌ترین مدیریت‌ها در کشور

در ادامه احمد معتمدی رئیس سابق دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: بعد از انقلاب با توجه به سابقه مدیریتی که طی این سال‌ها داشته‌ام به‌جرئت می‌توانم عنوان کنم که یکی از 2 الی 3 مدیریت مشکل کشور، رئیس دانشگاه‌ بودن است.

وی ادامه داد: مدیریت دانشگاه یکی از سخت‌ترین مسئولیت و مدیریت‌ها است، برای همین زمانی که پیشنهاد ریاست دانشگاه به من پیشنهاد شد در پذیرش این مسئولیت مقاومت داشتم.

وی ادامه داد: سه قشر اساتید، دانشجویان و کارمندان که در دانشگاه‌ها هستند هر کدام ویژگی خاص خود را دارند و هر فردی که رئیس دانشگاه می‌شود به‌تنهایی نمی‌تواند مدیریت کند و نیاز به همکاری دارد که حجت الاسلام میراحمدی همیشه کنار ما بود و در مسائل و مشکلات به ما کمک می‌کردند.

با جنگ غزه پرده چهره لیبرال دموکراسی کنار رفت

حجت الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز گفت: مدیریت دانشگاه‌ها با مدیریت سایر فضاها متفاوت است و اقتضائات خود را دارد، تمام مراکز آموزش عالی یک مأموریت‌هایی دارند و به‌اعتقاد من دو مأموریت اصلی دانشگاه‌ها، حل مسئله کشور و تولید دانش متناسب با حل این مسائل است و همچنین تربیت دانشمندان و دانش‌آموختگان در فضای دانشگاه از جمله مأموریت‌هایی است که هردو موجب حرکت تازه در رگ‌های جامعه می‌شوند.

وی افزود: یکی از مأموریت‌های دانشگاه تربیت متخصصان و شایسته جوانان برای آینده کشور است و کنار آن در حل مسئله جامعه اهتمام داشته باشد که دانشگاه امیرکبیر در این زمینه پیشرو است و این دانشگاه علی‌رغم اینکه یک مجموعه نخبه است اما نگاه آن به حل مسائل داخلی بسیار خوب و قابل تأمل است که این جای تقدیر دارد. این دانشگاه جزو چند دانشگاهی است که در جمع نخبگی و توجه به مسائل داخل کشور بسیار موفق بوده است.

وی در ادامه با اشاره به جنگ غزه گفت: پرده‌ای که در این جنگ از چهره لیبرال دموکراسی کنار رفت، آخرین میخی بود که بر تابوت تمدن مادی لیبرال دموکراسی زده شد، و در واقع به مسلخ بردن شعارهایی بود که غرب سال‌ها برای آن تلاش کرده بود، و در این جنگ نظام تمدن غرب تمام سرمایه خود را به میدان آورده هزینه کرد و اکنون جایی که باید آنها را بازخوانی کند دانشگاه است.

اسرائیل همان آمریکا است و ترامپ و بایدن با یکدیگر فرقی ندارند

در ادامه مراسم منصور کبگانیان عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی نیز در بخشی از صحبت‌های خود با اشاره به جنگ غزه گفت: ما باید چقدر هزینه می‌کردیم تا نشان دهیم که اسرائیل همان آمریکا است و ترامپ و بایدن با یکدیگر فرقی ندارند. ارتشی که با مردم در افتد تمام است ما آن را در 17 شهریور دیده‌ایم الآن اسرائیل با مردم درگیر شده است.

وی در ادامه گفت: نقاب آمریکا و اسرائیل اکنون افتاده است و تظاهراتی علیه این کشورها در کشورهای غربی برگزار می‌شود ما را یاد تظاهرات 22 بهمن می‌اندازد.

در ادامه مراسم حجت الاسلام میراحمدی تکریم شد و هدیه مقام معظم رهبری توسط حجت الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها به وی اعطا شد و حکم حجت الاسلام روح‌الله رجبی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه امیرکبیر به وی اعطا شد.

حجت الاسلام میراحمدی نیز در این مراسم عنوان کرد: در 25 سال و 70 روز خدمت خود در این دانشگاه چیزی که احساس کردم این بود که این دانشگاه به‌شدت دانشگاه مذهبی است و دانشگاهی رو به جلوست و مقام معظم رهبری به این دانشگاه گرایش قلبی دارد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
نامه‌ی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور «کارت هوشمند بیمه سلامت»
یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top