تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/08/23 - 22:07
کد خبر: 487697

نگرانی ژنرال‌های آمریکایی از مقابله با یکپارچه‌ترین سامانه دفاع هوایی جهان در چین

نگرانی ژنرال‌های آمریکایی از مقابله با یکپارچه‌ترین سامانه دفاع هوایی جهان در چین

وبگاه آمریکایی در گزارشی نوشت ارتش چین با استقرار انبوه موشک‌های زمین به هوا در خشکی و کشتی‌های جنگی، برای نیروها و فرماندهان آمریکایی مشکل‌ساز شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»  به نقل از فارس، وبگاه آمریکایی در گزارشی نوشت ارتش چین با استقرار انبوه موشک‌های زمین به هوا در خشکی و کشتی‌های جنگی، برای نیروها و فرماندهان آمریکایی مشکل‌ساز شده است.


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروی هوایی آمریکا در حال کار بر روی بهبود توانایی خود برای غرق کردن کشتی‌های جنگی چین است؛ اقدامی که بازتابی از نگرانی ارتش ایالات متحده در مورد افزایش کمیت و کیفیت نیروی دریایی چین است.

وبگاه «بیزینس اینسایدر» سه‌شنبه نوشت: حمله به اهداف دریایی برای خلبانان آمریکایی چیز جدیدی نیست، اما ارتش چین با استقرار انبوه موشک‌های زمین به هوا در خشکی و کشتی‌های جنگی خود دهه‌ها را صرف توسعه دفاع هوایی خود کرده و اکنون مشکلی برای نیروها و فرماندهان آمریکایی ایجاد کرده است.

چین در سال‌های اخیر کشتی‌های جدید و پیشرفته‌تری را به آب انداخته که در حال حاضر بزرگترین نیروی دریایی جهان است. همچنین این کشتی‌ها را برای عملیات‌های پیچیده‌تر در محدوده وسیع‌تری از اقیانوس آرام فرستاده است.

ژنرال «کنت ویلسباک» فرمانده نیروی هوایی آمریکا در اقیانوس آرام در مجمعی در ماه مارس گفت: «اگر درگیری با چین بر سر تایوان رخ داد، اولین هدفی که باید با آن مقابله کنیم، کشتی‌های چین هستند».

وی افزود: «این کشتی‌ها می‌توانند با انواع موشک‌های خود یک منطقه درگیری ضد دسترسی ایجاد کنند. بنابراین برای اینکه ما بتوانیم از آن‌ها عبور کنیم، باید کشتی‌ها را غرق کنیم».

«برندان مولوانی» مدیر موسسه «مطالعات هوافضای چین» می‌گوید اظهارات ویلسباک نشان دهنده نگرانی‌ها در مورد زرادخانه‌ای است که چین برای مقابله با عملیات نظامی ایالات متحده ساخته است. این زرادخانه شامل متراکم‌ترین و یکپارچه‌ترین سامانه دفاع هوایی جهان در امتداد سواحل شرقی چین است.

ارتش چین از سال ۱۹۷۹  به این سو جنگی انجام نداده و نیروی دریایی و هوایی آن در نبرد آزمایش نشده است؛ اما استراتژیست‌های چینی جنگ‌های دیگر را مطالعه کرده و از ارتش‌های دیگر آموخته‌اند.

«لایل گلدشتاین» مدیر اندیشکده آمریکایی گفت: مدیریت دفاع موشکی از گشت‌زنی هوایی جنگی تا سامانه‌های تسلیحاتی نزدیک هر کشتی و روی آن از آن جمله است».

گلدشتاین گفت: «منصفانه است که بگوییم آنها حتی ممکن است با ما برابری کنند. چین به طور کلی در دفاع هوایی نمرات بالایی می‌گیرد و راه طولانی را پیموده و مربیان زیادی از روس‌ها گرفته است».

وی گفت که ناوهای هواپیمابر چین احتمالاً در طول درگیری نزدیک تایوان خواهند ماند و توسط نیروی هوایی چین و دفاع هوایی و موشکی بسیار قوی محافظت می‌شوند.

گلدشتاین افزود: فوجیان جدیدترین ناو هواپیمابر چین، یک منجنیق الکترومغناطیسی دارد که به آن اجازه می‌دهد هواپیمای هشدار سریع  را به آسمان فرستاده و این پوشش راداری چین را گسترش داده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اعلام جرم دادستانی علیه برخی فعالان رسانه‌ای درباره پرونده نیکا شاکرمی + جزئیات
دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب +عکس
جزییاتی جدید از پرونده بابک زنجانی
بسته ویژه اینترنت رایگان برای معلمان
واکنش رهبرانقلاب به خیزش دانشجویی در جهان +فیلم
یحیی گل‌محمدی رفت تا فصل بعد؟
رهبر انقلاب: الگوهای جامعه معلمین باید به‌ عنوان قهرمان معرفی شوند +فیلم
۷ جاذبه دیدنی که شما را به سبزوار می‌کشاند
تنها مرکز چاپ نمایشگاهی در تهران
۵ جراح بینی برتر شهر مشهد در سال ۱۴۰۳
دیدار معلمان با رهبر انقلاب +عکس
اتفاقی تلخ برای والیبال ایران
واکنش وزیر ورزش به تغییر نام استقلال
تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
نقش بی‌بدیل اساتید در مردمی‌سازی ارزش‌های سلامت محور
نکته اخلاقی آیت‌الله جاودان درباره گناه
واکنش رهبر انقلاب به نحوه رفتار آمریکا در مسئله غزه +فیلم
مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور تمدید شد
کلید اولیه نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ منتشر شد
۱۷۰ دانشجوی نخبه امروز به عمره مفرده اعزام می‌شوند
آمادگی ۴ حزب برای دور دوم انتخابات
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top