تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/09/02 - 21:47
کد خبر: 488740

آلودگی هوا در کلانشرها و بارش باران از اوایل هفته آینده

آلودگی  هوا در کلانشرها و بارش باران از اوایل هفته آینده

ضیائیان گفت: روز دوشنبه ۶ آذر سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور می‌شود

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فارس نوشت: صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: روز آینده سوم آذر با عبور موج تراز میانی جو از نیمه جنوبی کشور در برخی نقاط استان‌های بوشهر، خوزستان، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد و چهار محال و بختیاری رگبار باران پیش‌بینی می‌شود و اواخر وقت فردا این شرایط جوی در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان حاکم است.

وی افزود: روز شنبه 4 آذر در برخی نقاط استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان، همچنین جنوب کرمان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید داریم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز یکشنبه 5 آذر در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل افزایش دما و وزش باد شدید جنوبی پیش‌بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم است.

* باران در پایتخت و برخی شهرها از 6 آذر

ضیائیان گفت: روز دوشنبه 6 آذر سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور می‌شود و موجب بارش، رعد و برق و بارش برف در ارتفاعات در استان‌های شمال غرب، برخی نقاط کرمانشاه، همدان، مرکزی، همچنین دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران،‌ البرز و قزوین خواهد شد؛ دوشنبه شب، با شمالی شدن جریانات روی خزر بارش باران و وزش باد همراه با کاهش نسبی دما در این مناطق پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران طی دو روز آینده صاف، گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 14 و 7 درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده شهرکرد با کمینه دمای یک درجه زیر صفر سردترین مرکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای 27 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

* آلودگی هوا در 6 شهر بزرگ

ضیائیان اظهار داشت: از امروز پنج‌شنبه ۱۴۰۲/۰۹/۰۲ تا یک‌شنبه ۱۴۰۲/۰۹/۰۵ به دلیل سکون نسبی هوا، افزایش غلظت آلاینده‌هایِ جوی و کاهش کیفیت هوا
در چندین شهر بزرگ و صنعتی پیش‌بینی می‌شود.

وی توضیح داد: امروز در تهران، اصفهان و کرج، روز جمعه ۱۴۰۲/۰۹/۰۳ در تهران، اصفهان، کرج، سمنان و اراک، روز شنبه ۱۴۰۲/۰۹/۰۴ در تهران، اصفهان، قم، کرج، سمنان و اراک و روز یک‌شنبه ۱۴۰۲/۰۹/۰۵ در تهران، اصفهان، قم، کرج، سمنان و اراک، هوا آلوده است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: در این راستا ‌افزایشِ غلظت آلاینده‌های جوی، افزایشِ شاخص‌ِ آلودگی هوا در حد ناسالم برای گروه‌هایِ حساس و در صورت عدم مهار منابع آلاینده (ثابت و متحرک) در مناطق پرتردد ناسالم برای تمام گروه‌ها پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان گفت: توصیه می‌شود مدیریت بهینه در مصرف سوخت‌های فسیلی، کنترل فعالیت‌های صنعتی آلاینده، کاهش تردد غیر ضروری و پرهیز از حرکات ورزشی در فضای باز، به‌ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری‌های قلبی و تنفسی، در دستور کار باشد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اعلام جرم دادستانی علیه برخی فعالان رسانه‌ای درباره پرونده نیکا شاکرمی + جزئیات
دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب +عکس
جزییاتی جدید از پرونده بابک زنجانی
بسته ویژه اینترنت رایگان برای معلمان
واکنش رهبرانقلاب به خیزش دانشجویی در جهان +فیلم
یحیی گل‌محمدی رفت تا فصل بعد؟
رهبر انقلاب: الگوهای جامعه معلمین باید به‌ عنوان قهرمان معرفی شوند +فیلم
۷ جاذبه دیدنی که شما را به سبزوار می‌کشاند
تنها مرکز چاپ نمایشگاهی در تهران
۵ جراح بینی برتر شهر مشهد در سال ۱۴۰۳
دیدار معلمان با رهبر انقلاب +عکس
اتفاقی تلخ برای والیبال ایران
واکنش وزیر ورزش به تغییر نام استقلال
تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
نقش بی‌بدیل اساتید در مردمی‌سازی ارزش‌های سلامت محور
نکته اخلاقی آیت‌الله جاودان درباره گناه
واکنش رهبر انقلاب به نحوه رفتار آمریکا در مسئله غزه +فیلم
مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور تمدید شد
کلید اولیه نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ منتشر شد
۱۷۰ دانشجوی نخبه امروز به عمره مفرده اعزام می‌شوند
آمادگی ۴ حزب برای دور دوم انتخابات
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top