تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/09/07 - 10:02
کد خبر: 489182

آیا قبرس شمالی مقصد مناسبی برای مهاجرت تحصیلی می باشد؟

آیا قبرس شمالی مقصد مناسبی برای مهاجرت تحصیلی می باشد؟

ممکن است یک کشور بزرگ یا کوچک، ارزان یا گران قیمت باشد و شما را هنگام انتخاب دچار سردرگمی کند. با این حال، در ادامه این مطلب چند دلیل وجود دارد که به شما اثبات می کند که ایا قبرس شمالی مقصد مناسبی برای مهاجرت تحصیلی می باشد؟ یا خیر؟

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به عنوان یک دانشجو، ممکن است بپرسید ایا قبرس شمالی مقصد مناسبی برای مهاجرت تحصیلی می باشد؟ ممکن است بدانید که به دنبال چه رشته ای هستید، اما اگر از دانشگاه ها  و یا کشور قبرس اطلاعاتی نداشته باشید، انتخاب بسیار دشوار خواهد بود. این یک تصمیم بسیار مهم است که در آینده زندگی شما تأثیر می گذارد و باید با دقت انجام شود. بنابراین، انتخاب کشور مناسب برای تحصیل ممکن است اولین قدم صحیح شما قبل از تصمیم گیری در مورد دانشگاه باشد. یک کشور می تواند دارای عناصر مختلفی باشد که در کنار هم تجربه تحصیلی شما را غنی می کند. ممکن است یک کشور بزرگ یا کوچک، ارزان یا گران قیمت باشد و شما را هنگام انتخاب دچار سردرگمی کند. با این حال، در ادامه این مطلب چند دلیل وجود دارد که به شما اثبات می کند که ایا قبرس شمالی مقصد مناسبی برای مهاجرت تحصیلی می باشد؟ یا خیر؟

آیا قبرس شمالی مقصد مناسبی برای مهاجرت تحصیلی می باشد؟

شهریه مقرون به صرفه:

قبرس شمالی یکی از بهترین جزایر جهان است. هزینه های تحصیل در قبرس شمالی بسیار مقرون به صرفه می باشد، به همین دلیل اکثر دانشجویان دوست دارند مدرک تحصیلی خود را از دانشگاه های قبرس اخذ کنند.

همینطور در رابطه با همین موضوع میتوان دانشگاه آمریکایی گیرنه اشاره کرد که علاوه بر فراهم کردن امکان تحصیل در یک محیط با استاندارد های بین المللی هزینه و شهریه مناسبی به نسبت امکانات خود از دانشجویان اخذ می کند.

بیشتر دانشگاه های قبرس شمالی تا سقف 50 درصد به دانشجویان خود بورسیه تحصیلی اعطا می کنند. این امر سبب شده مدرک تحصیلی دانشگاه های قبرس شمالی نسبت به سایر کشور های دیگر مقرون به صرفه تر باشد. البته هزینه های تحصیلی می تواند ارتباط مستقیمی با رشته انتخابی و سبک زندگی دانشجو داشته باشد.

تنوع فرهنگی:

متنوع بودن دانشجویان، فرهنگ ها، دانشگاه ها و کارکنان قبرس شمالی روی شخصیت فکری دانشجویان تأثیر گذار است. این تجربه برای اکثر دانشجویان به عنوان مقدمه‌ محسوب می شود و برای آینده آن ها مفید خواهد بود. این نوع قرار گرفتن، ظرفیت دانشجویان را برای کاوش ایده ها افزایش می دهد، دایره تماس آن ها را گسترده تر می کند، خلاقیت ذاتی را تقویت می نماید و به تصمیم گیری آگاهانه برای مسیر شغلی آن ها در آینده کمک می کند.

بهبود مهارت های زبانی:

تحصیل در خارج از کشور فرد را با چالش ها و مشکلات زیادی روبرو می کند. یادگیری زبان های جدید می تواند دلهره آور باشد. ارتباط داشتن با سایر دانشجویان بین المللی در طول تحصیل در خارج از کشور می تواند مهارت شما را در زبان هایی که می خواهید یاد بگیرید به میزان قابل توجهی بهبود بخشد.

قبرس شمالی یک کشور امن:

قبرس شمالی فضایی امن و دوستانه دارد. جرم و جنایت در این جزیره زیبا کم است و بهترین مقصد توریستی می باشد. تاکسی ها و سایر انواع حمل و نقل معمولاً در قبرس امن هستند و وسایل نقلیه قابل اعتماد و مدرنی دارد. به طور کلی، قبرس شمالی کشوری امن است و نسبت به سایر کشور های اروپایی با وسعت مشابه، جنایات خشونت آمیز کمتری در خیابان ها یا جا های دیگر دیده شده است. شگفت‌ انگیز تر این واقعیت است که اگر بخواهیم قبرس را با سایر کشور های دیگر که جمعیت زیر 5 میلیون نفر دارند مقایسه کنیم، رتبه اول ایمنی را دارد.

آموزش با کیفیت:

به جرات می توان گفت فرآیند آموزشی کشور قبرس از لحاظ سیستماتیک در رتبه بالایی قرار دارد. آموزش در کشور قبرس به گونه ای می باشد که بیشتر روی پیشرفت تحصیلی تمرکز دارد و با ایجاد فرصت های تدریس، حمایت، ارزیابی و یادگیری مناسب و موثر به دانشجویان اطمینان خاطر می دهد. دانشگاه ها دسترسی به اساتید با کیفیت را تضمین می کنند، در حالی که استفاده از ابزار ها و روش های یادگیری با کیفیت را برای توسعه حرفه ای نیز فراهم می نماید.

مقرون به صرفه بودن هزینه های زندگی:

اگر بخواهیم هزینه های زندگی در قبرس شمالی را با سایر کشور های دیگر مقایسه کنیم، می توان گفت هزینه تحصیل در این کشور برای دانشجویان مقرون به صرفه تر می باشد. اسکان در محوطه دانشگاه و اطراف شهر ممکن است. میانگین هزینه های زندگی شخصی برای دانشجویان بین المللی حدود 400 تا 600 دلار در ماه است. هزینه ها کاملاً به سبک زندگی شخصی دانشجو بستگی دارد.

آیا قبرس شمالی مقصد مناسبی برای مهاجرت تحصیلی می باشد؟

بیمه درمانی:

هر دانشجو دارای بیمه درمانی است که هزینه های پزشکی ضروری آن ها را پوشش می دهد و در نتیجه هزینه های اندکی برای مراقبت های دندانپزشکی و سایر نیاز های غیر پزشکی در بیمارستان های دولتی به همراه دارد. بیمه همراه با اجازه اقامت پرداخت می شود.

نتیجه گیری:

این جزیره بیشتر به خاطر یافته‌ های باستان ‌شناسی، سواحل فیروزه‌ای و مسیر های ساحلی زیبا مشهور است. قبرس که به قسمت های شمالی و جنوبی تقسیم شده است، مکانی است که هر ساله تعداد انبوهی از گردشگران را برای بازدید دعوت می کند. قبرس شمالی در فصل زمستان گرم ترین آب و هوا را دارد. امیدواریم با مطالعه این مطلب به پاسخ سوال ایا قبرس شمالی مقصد مناسبی برای مهاجرت تحصیلی می باشد؟ رسیده باشید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top