تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/09/07 - 16:57
کد خبر: 489232

سرپرست دانشگاه امیرکبیر:

پیشرفت علمی بهترین راهکار مقابله با تهاجم دشمنان است

 پیشرفت علمی بهترین راهکار مقابله با تهاجم دشمنان است

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر پیشرفت علمی را بهترین راهکار مقابله با تهاجم دشمنان دانست و گفت: با جهاد علمی است که می‌توانیم موقعیت کشور را در بین کشور‌های جهان حفظ کنیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، علیرضا رهایی در مراسم گرامیداشت هفته بسیج در دانشگاه صنعتی امیرکبیر که با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، محمدرضا مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید، حجت الاسلام رجبی مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه و حسین نصیرزاده فرمانده مرکز مقاومت بسیج کارکنان وزارت علوم، برگزار شد، با بیان اینکه بسیج برای جوانان ما شورآفرین، برای دوستان امیدآفرین و برای دشمنان بیم آفرین است، گفت: این سه ویژگی یکی از تعاریف مناسبی برای بسیجیان است چرا که بسیجی ما کسی است که بی منت جان و مال خود را در راستای پاسداری از اسلام و مهر اسلامی فدا می‌کند.

وی در ادامه تاکید کرد: احساس آمیخته باعقلانیت، حرکت و عمل آمیخته با مبنای فکری و عمل گرایی همراه با آرمان گرایی سه ویژگی دیگری است که می‌شود برای برادران و خواهران بسیجی نقل کرد.

رهایی تاکید کرد: امروز شرایط کشور و محور مقاومت تحت یک شرایط جنگ نرم است در این 50 روز اخیر نمونه‌ای از تهاجم گسترده جبهه استکبار را بر محور مقاومت در راس آن بر فلسطین قهرمان دیدیم که چگونه همه عوامل استکبار که در محور آن آمریکا و در کنارشان هم غرب چشمشان را بر خباثت رژیم کودک کش بستند و آن‌ها را همه جانبه حمایت کردند.

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه کشور ما در معرض جنگ نرم قرار دارد و تهاجم فرهنگی بر جوانان ما اتفاق می‌افتد، افزود: در واقع به طور مداوم ناامیدی بر جوانان ما تزریق می‌شود. به طوریکه فضای ناامیدی و عدم تعلق به نظام را تشویق و ملی‌گرایی را از جوانان دور می‌کنند. این شرایط بار سنگین‌تری از دوران دفاع مقدس را برای همه ما ایجاد می‌کند. بسیجیان که روزی حافظ دفاع از کشور و امنیت کشور بودند باید امروزه بیش از گذشته و جانانه از این نوع تهاجم‌ها دفاع کنند و به میدان بیاید.

رهایی جهاد علمی را راهکار مقابله با تهاجم دشمنان دانست و گفت: رهبرمعظم انقلاب، جهاد و پیشرفت علمی را راهکار مناسب مقابله با دشمن می‌دانند. چرا که با جهاد علمی است که می‌توانیم موقعیت کشور را در بین کشور‌های جهان حفظ کنیم بر این اساس در این فضای پرتلاطم و تهاجم‌های گسترده‌ای که انجام می‌شود، باید دنبال پیشرفت علمی باشیم بر این اساس است که شعار جهاد علمی شعار مقدس و بزرگی است که باید دنبال کنیم.

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تاکید بر اینکه باید نقاط ضعف خود را در آموزش عالی بشناسیم، افزود: باید این نقاط ضعف را برطرف و حرکت جهشی علمی را دنبال کنیم. امیدوارم با همت همه یاوران علمی و بسیجی بتوانیم حرکت موفق داشته باشیم و به نحو مطلوب به هدف و وظایف خود جامه عمل بپوشانیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top