تاریخ انتشار: شنبه 1402/09/11 - 12:17
کد خبر: 489592

رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها مطرح کرد:

فجایع غزه حاصل حقوق بشر فاقد معنویت است

فجایع غزه حاصل حقوق بشر فاقد معنویت است

رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها، شرایط امروز غزه را حاصل حقوق بشر فاقد معنویت دانست و گفت:مظهر مناسبات منحط نظام‌های مدعی حل مشکلات بشر، انسان است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رییس نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، در آیین اختتامیه جشنواره ملی زوج مانا در هتل فدک مشهد گفت: نگاه اسلام به عنوان یک نگاه فطری به نیازهای واقعی بشر (ازجمله تشکیل خانواده)، متفاوت از سایر نظام های فکری امروز جهان است که اغلب توجه به فردیت و لذت های فردی را ترویج می کنند.

فجایع غزه؛ حاصل حقوق بشر فاقد معنویت

وی افزود: امروز با تفکراتی مواجه هستیم که به ظاهر توجه به تمایلات فردی و آزادی‌های انسانی و حقوق بشر را فریاد می‌زنند اما در عمل، نمایشگاه روشنی همانند جنایات غزه را ایجاد می کنند که در واقع پایان مسیر نظام لیبرال دموکراسی و مکاتب بشری و مناسبات غلط نظام‌های روشنفکرانه را نشان می دهد.

رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها، شرایط امروز غزه را حاصل حقوق بشر فاقد معنویت دانست و گفت:مظهر مناسبات منحط نظام‌های مدعی حل مشکلات بشر، انسان است به همین دلیل زشت‌ترین صحنه‌های نقض حقوق بشر، نژادپرستی عریان و علم بدون تعهد و ناشی از خلأ معنویت و هدایتگری الهی را در غزه شاهد هستیم.

ازدواج یعنی گذر از تمایلات فردگرایانه به نفع یک تربیت بزرگ

وی تصریح کرد: در موضوع خانواده نیز همینطور است و اگر مناسبات فردگرایانه را مبنای تشکیل زندگی قرار دهیم، مطابق محاسبات عقلی نباید ازدواج کنیم زیرا تشکیل خانواده در واقع تشکیل نهادی برای گذر از تمایلات نفسانی و فردگرایانه به نفع یک تربیت بزرگ (که بنیاد تحولات بشری خواهد بود) است.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی، زوج‌های مانا را مجموعه‌ای از همین خانواده‌های موفق معرفی و با اشاره به شخصیت والای حضرت فاطمه(س) و فرزندان ایشان تاکید کرد: خانواده فاطمی بهترین الگو برای خانواده‌های مسلمان است؛ خانواده ای که در وصف عظمت ایشان سوره مبارکه هل اتی نازل می‌گردد و فرزندانی در این خانواده تربیت می‌شوند که هر یک عالمی را حرکت داده و سفینه نجات برای بشریت می‌شوند.

جریان تربیتی رایج، جوانان را از حقایق و بایسته های زندگی غافل می کند

وی همچنین ضمن نقد فضای رسانه‌ ای امروز و رقابت های غلط در ترویج سبک زندگی مبتنی بر فردیت و لذت گرایی گفت: جریان عمده تربیت امروز، مسابقات و رقابت های اشتباهی است که از دوران دبستان و آموزش عمومی برای کسب رتبه برتر در کنکور آغاز می‌شود و با غفلت از سایر بخش‌های تربیتی، غفلت جوانان نسبت به حقایق و بایسته‌های زندگی را موجب می‌شود بنابراین رسالت همه ماست که نسبت به هدایت و روشنفکری فرزندان این کشور، چه در سطح خانواده و چه در فضای اجتماعی اهتمام جدی داشته باشیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top